Packeta
Profil doplnku
Viac tu.
Nastavenie dopravy Zásielkovne - Packety
Tento návod slúži pre aktiváciu prepravnej služby Zásielkovňa - Packeta.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
- Nabehnite na tlačidlo + Nový.
- Vo vysúvacom menu kliknite na možnosť Zásielkovňa - Packeta pre vytvorenie novej dopravy.
- Budete presmerovaní na stránku s detailom novej dopravy.
- Zaškrtnite políčko Aktívne pre zobrazovanie dopravy zákazníkom.
- Uistite sa, že je v menu Typ dopravy zvolená hodnota Zásielkovňa - Packeta.
- Zaškrtnutím polí v časti Zobraziť v jazyku nastavíte, pre ktoré jazykové mutácie bude doprava dostupná.
- Vyplňte názov dopravy.
- V oddiele Popis vložte do poľa Zásielkovňa - Packeta kľúč API váš kľúč pre Zásielkovňu - Packetu. Tento kľúč nájdete vo svojom užívateľskom účte v administrácii Zásielkovne - Packety. Slúži len pre načítanie siete pobočiek podľa nastavenia vo vašom užívateľskom účte Zásielkovne - Packety.
- Vyplňte podľa potreby ďalšie nastavenia pre túto dopravu.
- Uložte.
Nastavenie dopravy Packeta
Postupujte podľa všeobecného postupu pre pridanie dopravy Zásielkovňa - Packeta. Viac tu.
Dostupnosť dopravy obmedzte na slovenský jazyk, prípadne na ďalšie jazyky podľa potreby.
Nastavenie doplnku Packeta
Na odosielanie dát objednávok medzi e-shopom a Zásielkovňou je potrebné aktivovať doplnok Packeta. Ten umožní pridávať do Packety nové objednávky, tlačiť štítky atď.
Postup v administrácii
- Pridajte si doplnok Packeta pomocou všeobecného postupu. Viac tu.
- Budete automaticky presmerovanie na stránku doplnku Packeta.
- V oddiele Hlavné vyplňte do poľa Heslo API svoje heslo pre API z užívateľského účtu Packety.
Toto heslo nájdete po prihlásení do svojho užívateľského účtu v administrácii Packety. Kliknite na názov svojho účtu a skopírujte údaj z riadka Heslo API. - V oddiele Rozšírené si môžete zvoliť v ponuke Stav po pridaní objednávky konkrétny stav, ktorý sa nastaví objednávke po jej pridaní do Packety.
- Uložte.
Nastavenie konkrétneho dopravcu
V novozaloženej doprave typu Packeta je ako východzí dopravca prednastavená samotná Packeta. Pri skôr založených dopravách typu Packeta je potrebné dodatočne nastaviť dopravcu. Dodatočné nastavenie alebo zmenu dopravcu vykonáte nasledujúcim postupom:
- V administrácii e-shopu prejdite do sekcie Nastavenie / Objednávky / Doprava.
- Prejdite do detailu konkrétnej dopravy typu Packeta.
- Na stránke tejto dopravy sa presuňte do oddielu Rozšírené.
- V ponuke Dopravca si zvoľte konkrétneho dopravcu podľa svojej potreby. Podrobnosti ohľadom jednotlivých dopravcov vám poskytne podpora Packety.
- Uložte.
Pridanie objednávky do Packety
Objednávka musí mať priradenú dopravu typu Zásilkovna, aby ju bolo možné odoslať do Packety.
V zozname objednávok
Pridať objednávky do Zásielkovne môžete v sekcii Objednávky / Zoznam objednávok:
- V zozname označte potrebné objednávky. Viac tu.
- V menu Upraviť hromadne zvoľte v časti Packeta možnosť Pridať.
- Kliknite na tlačidlo Odoslať.
- Otvorí sa vyskakovacie okno s podrobnosťami ku všetkým pridaným objednávkam.
V stĺpci História sa môžete prekliknúť do histórie danej objednávky.
V detaile objednávky
Pridanie konkrétnej objednávky do Packety je možné vykonať aj z jej detailu:
- Otvorte si detail konkrétnej objednávky.
- Prejdite do oddielu Packeta.
- Kliknite na tlačidlo + Pridať do Packety.
- Otvorí sa vyskakovacie okno s údajmi z danej objednávky. Konkrétne údaje sa môžu líšiť podľa zvoleného dopravcu a taktiež či zasielate objednávku do zahraničia.
- Ak máte vyplnené všetky potrebné údaje, môžete si ich nechať overiť kliknutím na tlačidlo Skontrolovať. Tento krok je voliteľný.
Všetky údaje sa odošlú do Packety iba na kontrolu. Následne sa zobrazí potvrdenie o správnosti údajov. Prípadne sa zobrazia podrobnosti ohľadom chyby, ak niektorý údaj nespĺňa potrebné kritériá. - Pridanie objednávky vykonáte kliknutím na tlačidlo Odoslať.
- Zobrazí sa záznam s číslom balíka a ďalšími podrobnosťami k tejto pridanej objednávke.
Problémy pri pridaní objednávky do Packety
Počas pridania objednávky do Zásielkovne sa môže objaviť upozornenie, že došlo k problému. Detaily k tejto chybe nájdete aj v histórii objednávky.
V detaile objednávky prejdite do záložky História, kde si zobrazte zodpovedajúce upozornenie.
Stornovanie pridanej objednávky
Pokiaľ objednávku pridáte do Zásielkovne, potom ju možno iba stornovať. Nie je možné zmazať celý záznam objednávky.
Na konci riadka konkrétneho balíka kliknite na ikonu krížika a následne potvrďte zrušenie.
Tlač štítkov
V administrácii e-shopu si môžete k jednotlivým balíkom vytlačiť aj štítky.
V zozname objednávok (hromadne)
Hromadnú tlač štítkov vykonáte v sekcii Objednávky / Zoznam objednávok:
- V zozname označte potrebné objednávky. Viac tu.
- V menu Upraviť hromadne zvoľte v časti Zásielkovňa možnosť Hromadné štítky.
- Kliknite na tlačidlo Odoslať.
- Zobrazí sa vyskakovacie okno s voľbou rozmeru papiera a umiestnenie štítkov.
- Po vybraní sa vygeneruje dokument so štítkami na vytlačenie.
V prípade tlačenia iba štítkov od externých dopravcov sa vytlačia všetky štítky vo formáte externých dopravcov. Pokiaľ medzi týmito objednávkami bude niektorá typu Packeta bez externého dopravcu, potom budú všetky štítky na tlač z Packety.
V detaile objednávky (jednotlivo)
V detaile vybranej objednávky prejdite na oddiel Packeta. Pri konkrétnom balíku kliknite na konci jeho riadku na ikonku PDF.
Vygeneruje sa dokument s týmto štítkom na vytlačenie.
Nezobrazujú sa konkrétne pobočky
Z našej strany ide len o zobrazovanie obsahu, ktorý sa kompletne načíta zo Zásielkovne - Packety. Preto nemáme možnosť vyriešiť problémy so zobrazením konkrétnych pobočiek. Je potrebné v tejto veci kontaktovať podporu Zásielkovne - Packety.
Obmedzenie zobrazovaných pobočiek
V administrácii e-shopu nie je k dispozícii obmedzenie pre zobrazovanie len vybraných typov pobočiek Zásielkovne - Packety. Tento spôsob obmedzenia si môžete nastaviť vo svojom užívateľskom účte na stránkach Zásielkovne - Packety v sekcii Informácie o užívateľovi / Nastavenie povolených pobočiek.
Názov odosielateľa v CSV exporte Zásielkovne - Packety
V exportnom CSV súbore pre Zásielkovňu - Packetu sa do poľa odosielateľ automaticky generuje doména e-shopu. Tento spôsob nemožno zmeniť v administrácii e-shopu.
Odosielateľa je potrebné si upraviť vo svojom užívateľskom účte v administrácii Zásielkovne - Packety, sekcia Odosielatelia. Odtiaľ ho Zásielkovňa - Packeta môže používať aj pre iné prípady. Po importe do Zásielkovne - Packety potom bude tento odosielateľ automaticky zvolený.