Packeta
Čo doplnok prináša
- Prepojenie so Packetou
- Tvorbu zásielok do prostredia Packety z administrácie
- Tlač štítkov zásielok z administrácie
- Spätný propis stavov zásielky
- Väzba stavu zásielky Packety a stavu objednávky
- Packeta widget
Packeta je logistická služba, ktorá umožňuje rýchle a pohodlné doručovanie zásielok nielen medzi e-shopmi a zákazníkmi, ale aj medzi jednotlivcami. Ponúka širokú sieť výdajných miest a automatov, kde si zákazníci môžu svoje balíky vyzdvihnúť, alebo ich poslať ďalej.
Čo budete potrebovať
Pred aktiváciou doplnku u nás, je potrebné vybaviť si podpis zmluvy v Packete. Bez prístupu do ich prostredia nezískate od Packety identifikačný kľúč, ktorým Upgates a Packetu prepojíte.
Ako aktivovať doplnok?
Akonáhle máte s Zásielkovňou už všetko vybavené, môžete sa pustiť do samotnej aktivácie doplnku
Aktiváciu vykonáte veľmi jednoducho:
- Vo svojej adminsitrácii e-shopu prejdite do sekcie Doplnky
- Vyhľadajte Packeta
- Kliknite na tlačidlo Aktivovať a následne potvrďte.
- Otvorí sa vám nová stránka (Detail doplnku Zásielkovňa).
- Tu vyplňte Heslo API
Toto heslo nájdete po prihlásení do svojho užívateľského účtu v administrácii Zásielkovne. Kliknite na názov svojho účtu a skopírujte údaj z riadka Heslo API. - Změny nezapomeňte následně uložit, tlačítkem Uložit.
Spätný propis stavov zásielok
Spätný propis stavov Zásielok je pre vás veľmi dôležitý. Z toho dôvodu sme nastavili niekoľko optimalizácií, ktoré vám pomôžu sledovať stav zásielky na niekoľkých miestach. Nie je tak potrebné pre túto informáciu chodiť do Zásielkovne.
Automatická zmena stavov objednávok
Stav zásielky v Zásielkovni môže automaticky meniť stav vašej objednávky. S prepojení vlastných stavov objednávky a vlastnými emailami, tak môžete docieliť kompletnú automatizáciu, kedy bude zákazník vždy plne informovaný o tom, v akom stave sa jeho zásielka nachádza a vy sa tak nemusíte o nič starať.
Prepojenie stavov zásielok a stavov objednávky vykonáte vo vašom doplnku Zásielkovne.
- V administrácii si rozkliknite sekciu Doplnky
- Vyhľadajte Zásielkovňu kliknite na názov doplnku
- Vyhľadajte sekciu Rozšírené a nastavte príslušné stavy
- Stav po pridaní objednávky - nastavuje konkrétny stav, ktorý sa nastaví objednávke po jej pridaní zásielky do Zásielkovne.
- Stav po doručení - nastavuje konkrétny stav, ktorý sa nastaví objednávke po dočení zásielky Zásielkovnou
- Stav po vrátení - nastavuje konkrétny stav, ktorý sa nastaví objednávke pri vrátení zásielky
Prepis stavov zásielok do zoznamu objednávok
V zozname objednávok je možné pridať nový stĺpec Zásielkovňa stav, ktorý vám pomôže rýchlejšie zistiť, v akom stave sa zásielka nachádza.
Nastavenie dopravy Packeta
Tento návod slúži pre aktiváciu prepravnej služby Zásielkovňa - Packeta.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
- Nabehnite na tlačidlo + Nový.
- Vo vysúvacom menu kliknite na možnosť Zásielkovňa - Packeta pre vytvorenie novej dopravy.
- Budete presmerovaní na stránku s detailom novej dopravy.
- Začiarknutím polí v časti Zobraziť v jazyku nastavíte, pre ktoré jazykové mutácie bude doprava dostupná.
- Prekontrolujte, že má dopravy správny Názov, poprípade ho zmeňte podľa vašich potrieb.
- Uistite sa, že v poli Typ dopravy je zvolená hodnota Zásielkovňa.
- Packeta klúč API do tohto poľa patrí váš kľúč pre Zásielkovňu.
Tento kľúč nájdete vo svojom užívateľskom účte v administrácii Zásielkovne. Slúži iba na načítanie siete pobočiek podľa nastavenia vo vašom užívateľskom účte Zásielkovne.
Následne zkopírovanú hodnotu vložte do poľa Packeta kľúč API - Vyplňte podľa potreby ďalšie nastavenia pre túto dopravu.
- Ak ste s nastavením spokojní. Hore na stránke dopravy zaškrtnite pole Aktívne. Tým zobrazíte dopravu na e-shope
- Následne vykonané zmeny Uložte.
Nastavenie dopravy Zásilkovna CZ
Postupujte podľa všeobecného postupu pre pridanie dopravy Packeta. Viac tu.
Dostupnosť dopravy obmedzte na český jazyk prípadne na ďalšie jazyky podľa potreby.
Nastavenie konkrétneho dopravcu
V novozaloženej doprave typu Packeta je ako východzí dopravca prednastavená samotná Packeta. Pri skôr založených dopravách typu Packeta je potrebné dodatočne nastaviť dopravcu. Dodatočné nastavenie alebo zmenu dopravcu vykonáte nasledujúcim postupom:
- V administrácii e-shopu prejdite do sekcie Nastavenie / Objednávky / Doprava.
- Prejdite do detailu konkrétnej dopravy typu Packeta.
- Na stránke tejto dopravy sa presuňte do oddielu Rozšírené.
- V ponuke Dopravca si zvoľte konkrétneho dopravcu podľa svojej potreby. Podrobnosti ohľadom jednotlivých dopravcov vám poskytne podpora Packety.
- Uložte.
Pridanie objednávky do Packety
Objednávka musí mať priradenú dopravu typu Zásilkovna, aby ju bolo možné odoslať do Packety.
V zozname objednávok
Pridať objednávky do Zásielkovne môžete v sekcii Objednávky / Zoznam objednávok:
- V zozname označte potrebné objednávky. Viac tu.
- V menu Upraviť hromadne zvoľte v časti Packeta možnosť Pridať.
- Kliknite na tlačidlo Odoslať.
- Otvorí sa vyskakovacie okno s podrobnosťami ku všetkým pridaným objednávkam.
V stĺpci História sa môžete prekliknúť do histórie danej objednávky.
V detaile objednávky
Pridanie konkrétnej objednávky do Packety je možné vykonať aj z jej detailu:
- Otvorte si detail konkrétnej objednávky.
- Prejdite do oddielu Packeta.
- Kliknite na tlačidlo + Pridať do Packety.
- Otvorí sa vyskakovacie okno s údajmi z danej objednávky. Konkrétne údaje sa môžu líšiť podľa zvoleného dopravcu a taktiež či zasielate objednávku do zahraničia.
- Ak máte vyplnené všetky potrebné údaje, môžete si ich nechať overiť kliknutím na tlačidlo Skontrolovať. Tento krok je voliteľný.
Všetky údaje sa odošlú do Packety iba na kontrolu. Následne sa zobrazí potvrdenie o správnosti údajov. Prípadne sa zobrazia podrobnosti ohľadom chyby, ak niektorý údaj nespĺňa potrebné kritériá. - Pridanie objednávky vykonáte kliknutím na tlačidlo Odoslať.
- Zobrazí sa záznam s číslom balíka a ďalšími podrobnosťami k tejto pridanej objednávke.
Problémy pri pridaní objednávky do Packety
Počas pridania objednávky do Zásielkovne sa môže objaviť upozornenie, že došlo k problému. Detaily k tejto chybe nájdete aj v histórii objednávky.
V detaile objednávky prejdite do záložky História, kde si zobrazte zodpovedajúce upozornenie.
Stornovanie pridanej objednávky
Pokiaľ objednávku pridáte do Zásielkovne, potom ju možno iba stornovať. Nie je možné zmazať celý záznam objednávky.
Na konci riadka konkrétneho balíka kliknite na ikonu krížika a následne potvrďte zrušenie.
Tlač štítkov
V administrácii e-shopu si môžete k jednotlivým balíkom vytlačiť aj štítky.
V zozname objednávok (hromadne)
Hromadnú tlač štítkov vykonáte v sekcii Objednávky / Zoznam objednávok:
- V zozname označte potrebné objednávky. Viac tu.
- V menu Upraviť hromadne zvoľte v časti Zásielkovňa možnosť Hromadné štítky.
- Kliknite na tlačidlo Odoslať.
- Zobrazí sa vyskakovacie okno s voľbou rozmeru papiera a umiestnenie štítkov.
- Po vybraní sa vygeneruje dokument so štítkami na vytlačenie.
Pop-up okno s tlačou štítkov sa môže rozdeliť na dve sekcie a to v prípade, keď v hromadnej editácii, boli zakliknuté objednávky, ktoré Zásielkovňa rozlišuje ako externý dopravca.
Takéto zásielky majú Packeta preddefinovaný formát (A6), ktorý je nutné dodržať. Také zásielky nie je možné vytlačiť naraz a je teda nutné ich vytlačiť samostatne v druhej záložke.
V detaile objednávky (jednotlivo)
V detaile vybranej objednávky prejdite na oddiel Packeta. Pri konkrétnom balíku kliknite na konci jeho riadku na ikonku PDF.
Vygeneruje sa dokument s týmto štítkom na vytlačenie.
Packeta widget
Pokiaľ budete využívať prepojenie Zásielkovne, budú môcť vaši zákazníci využívať, pri výbere pobočky/boxu, Packeta Widget.
Pre jeho zobrazenie nemusíte nič zložito nastavovať.
FAQ - Najčastejšie otázky
Nezobrazujú sa konkrétne pobočky
Z našej strany ide len o zobrazovanie obsahu, ktorý sa kompletne načíta zo Zásielkovne - Packety. Preto nemáme možnosť vyriešiť problémy so zobrazením konkrétnych pobočiek. Je potrebné v tejto veci kontaktovať podporu Zásielkovne - Packety.
Obmedzenie zobrazovaných pobočiek
V administrácii e-shopu nie je k dispozícii obmedzenie pre zobrazovanie len vybraných typov pobočiek Zásielkovne - Packety. Tento spôsob obmedzenia si môžete nastaviť vo svojom užívateľskom účte na stránkach Zásielkovne - Packety v sekcii Informácie o užívateľovi / Nastavenie povolených pobočiek.
Názov odosielateľa v CSV exporte Zásielkovne - Packety
V exportnom CSV súbore pre Zásielkovňu - Packetu sa do poľa odosielateľ automaticky generuje doména e-shopu. Tento spôsob nemožno zmeniť v administrácii e-shopu.
Odosielateľa je potrebné si upraviť vo svojom užívateľskom účte v administrácii Zásielkovne - Packety, sekcia Odosielatelia. Odtiaľ ho Zásielkovňa - Packeta môže používať aj pre iné prípady. Po importe do Zásielkovne - Packety potom bude tento odosielateľ automaticky zvolený.