Personalizácia s Leadhubom: diel 2. - Prečo a ako personalizovať formu a obsah e-mailu

V spolupráci s doplnkom Leadhub sme si pre vás pripravili nový seriál o e-mailovej personalizácii. V prvom diele sme sa venovali vysvetleniu základných pojmov. V pokračovaní článku sa dozviete, prečo a ako personalizovať formu obsahu

Čím personalizovanejší, tým úspešnejší 

V minulom článku sme vám povedali niekoľko pádnych dôvodov, prečo je personalizácia dôležitá. Zamerali sme sa hlavne na segmentáciu odberateľskej databázy, bez ktorej nikdy nedosiahnete v e-mail marketingu veľké úspechy. Kobercové nálety proste nefungujú.

Segmentácia ide ruka v ruke s personalizáciou

Vďaka segmentácii doručíte e-maily najvhodnejšiemu okruhu odberateľov na základe ich znalosti, e-mailovej aj webovej aktivity, a nákupného správania.

Využitím personalizácie perfektne prispôsobíte oznámenie aj výber produktov na mieru každému príjemcovi.

E-mail na mieru každému príjemcovi

Pozrieme sa práve na personalizáciu e-mailov a ich obsahu, ktorý svojim odberateľom posielate.

Prečo personalizovať obsah e-mailov a čo všetko upravíte presne na mieru každému príjemcovi? 

Vďaka personalizovanému oznámeniu:

  • privediete na web relevantné publikum a zamedzíte okamžitému opusteniu webu
  • znížite počet odhlásených z odberu e-mailingu
  • zvýšite tržby
  • upevníte osobnejší a dôveryhodnejší vzťah medzi vami a odberateľom

Čo všetko je možné personalizovať?

V prvom rade záleží na tom, aké údaje máte k dispozícii, ktorý e-mailingový nástroj používate a ako vám umožní s údajmi pracovať.

Jednoduché prepojenie Leadhubu s vaším e-shopom na platforme Upgates vám ponúkne množstvo údajov, ktoré je potrebné využívať k inteligentnej, personalizovanej a automatizovanej komunikácii.

U nás v Leadhube jednoducho a rýchlo:

Až o 40 % väčší open rate

Nebojte sa používať meno v predmete e-mailu. Výrazne tým môžete zvýšiť open rate vašich kampaní. Hlavne potom tých automatických.

Oslovenie v e-mailoch pôsobí osobnejším a personalizovanejším dojmom. O tom nie je pochýb. Občas ho použite, nech ste lepšie viditeľný v e-mailových schránkach.

V Leadhube ho nastavíte ľahko na pár kliknutí, a ihneď overíte, či je všetko správne nastavené. Vyhnete sa tak nepekným častiam kódov, ktoré môžu príjemcu slušne odradiť. Napríklad ako “Ahoj |FIRST_NAME|”.

Produkty na mieru každému príjemcovi

Nechajte systém vyberať produkty za vás.

Na základe prepojenia a nazbieraných údajov z vášho e-shopu, Leadhub pozná:

  • produkty, ktoré si konkrétny odberateľ prezeral
  • najčastejšie zakúpené kombinácie produktov
  • najpredávanejšie produkty

Vďaka tomu sa do e-mailu vždy vygenerujú produkty, ktoré by sa vášmu odberateľovi mohli s najväčšou pravdepodobnosťou páčiť. A čo je super? Že výber prebieha len z produktov, ktoré sú skladom. Výhoda oproti ručnému vyberaniu produktov a plošnému poslaniu.

Obsahuje váš produktový feed produkty, ktoré odporúčať nechcete (darčeky, lacné produkty)? Nie je problém. Jednoducho ich z odporúčania vylúčite.

Ako ešte viac zvýšiť personalizáciu pri odporúčaných produktoch?

Odporúčanie môžete obmedziť na vybranú kategóriu či značku. Alebo naopak niektoré z nich z odporúčaní vylúčiť. Vďaka tomu dokážete ešte lepšie prispôsobiť generovanie odporúčaných produktov podľa oznámení kampane (napríklad cross sell a up sell kampaní).

Personalizujte obsah e-mailu

Na základe aktivity, znalosti aj nákupného správania vašich odberateľov. 

Čo si pod tým predstaviť?
V rámci jedného e-mailu ste schopní zobrazovať rôzne, personalizované bloky, ktoré sa zobrazujú na základe vami definovaných podmienok. Je to magické - jedna kampaň, ale napriek tomu viac verzií e-mailu.

Kedy sa vám to bude hodiť?

Chcete zobraziť odlišné bannery mužom a ženám?

Potrebujete zobraziť zľavový kód len zákazníkom alebo ľuďom, ktorí minuli určitú sumu? 

Asi vás napadnú desiatky príkladov, ako by ste túto možnosť mohli využiť a urobiť tak každé oznámenie zase o chlp personalizovanejším. Pusťte sa do toho. Nie je to raketová veda.

Ako prepojiť Leadhub a váš e-shop na platforme Upgates?

Za pár minút máte hotovo. Stačí si založiť účet v Leadhube, kde nájdete všetky pokyny na integráciu. V krátkosti - skopírujete merací script, a ten vložíte do vašej administrácie e-shopu. Pre predstavu pozrite sem.

Ďalší článok
Personalizácia s Leadhubom: diel 1. - Úvod do personalizácie a vysvetlenie segmentácie