Platby

Ako fungujú platby?

V objednávkovom procese na e-shope si zákazník zvolí spôsob zaplatenia objednávky. Po dokončení objednávky dostane informácie k platbe (bankový prevod) alebo je presmerovaný na platobnú bránu. E-shop môže ponúknuť tiež platbu v hotovosti na predajni alebo na pobočke. Viac tu.

Spôsoby platby sa volia na základe toho, akú si zákazník vyberie na e-shope dopravu. Napr. v prípade vyzdvihnutia objednávky na predajni, bude môcť platiť len v hotovosti a e-shop mu neponúkne platbu dobierkou, ktorá je určená pre zaslanie zásielky dopravcom. Viac tu

Výber platby sa môže líšiť podľa výšky objednávky. Viac tu.

Platobné metódy je možné aktivovať pre konkrétne jazykové mutácie. Niektoré platobné brány totiž podporujú platby len v určitej mene. Viac tu.

Platobnej metóde je možné nastaviť poplatok za jej využitie, prípadne ho obmedziť podľa výšky objednávky. Viac tu.

Základné platobné metódy

Východiskové platobné možnosti, ktoré sa zapisujú do dokumentov. Nie je potrebné prepojenie na službu tretích strán.

  • V hotovosti
  • Bankový prevod
  • Dobierka
  • V hotovosti na pokladni
  • Kartou na pokladni

Podľa zvoleného typu platby môže v systéme dochádzať k ďalšiemu internému spracovaniu. Napr. pri platbe typu Dobierka sa odovzdávajú dopravcom v exportných súboroch potrebné údaje ohľadom dobierky.

Platobné brány a iné služby

Služby tretích strán pre zaistenie platby kartou, splátkového predaja, odložených platieb atď. Viac tu.

Ponuku podporovaných služieb nájdete v sekcii Prepojenie.

Poplatok za platbu

Poplatok za využitie danej platobnej metódy, ktorý mení celkovú cenu objednávky v košíku. Môže byť nastavený fixne alebo ako percento z hodnoty objednávky.

Typ poplatku

Poplatok za platbu je možné nastaviť ako:

  • Príplatok - hodnota objednávky sa o poplatok zvýši. Vypĺňate kladnú hodnotu.
  • Zľava - hodnota objednávky sa o poplatok zníži. Vypĺňate zápornú hodnotu. Pomocou zľavy môžete zákazníka motivovať k určitému typu platby (viď nižšie).

Niektoré platobné brány vyberanie poplatkov od zákazníkov e-shopu zakazujú. V tomto prípade možnosť nastavenia v administrácii bude chýbať.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Platby.
  2. Kliknite na požadovanú platbu.
  3. Prejdite do oddielu Popis.
  4. Vyberte Typ ceny a nastavte na fixný alebo percento.
  5. Vyplňte pole Poplatok. Kladnú alebo zápornú hodnotu podľa informácií vyššie.
  6. Uložte.

Platba zadarmo od

Výborným marketingovým nástrojom je ponúknuť platbu od určitej výšky objednávky zadarmo. V detaile platby stačí vyplniť príslušnú sumu (s DPH). 

Zľava pri platbe dopredu

Pokiaľ napr. potrebujete zákazníka motivovať k platbe dopredu, nastavte poplatok v mínusovej hodnote, čím sa z Poplatku stane zľava na objednávku. Tento spôsob nájde využitie u e-shopov, ktoré preferujú platbu bankovým prevodom dopredu, namiesto napr. dobierky.

Takto motivovanú platbu je možné podmieniť minimálnou hodnotou objednávky. Viac tu.

Minimálna a maximálna výška platby

Podľa nasledujúceho postupu je možné platobnú metódu obmedziť na minimálnu alebo maximálnu veľkosť objednávky. Pokiaľ zadaným kritériám platobná metóda nezodpovedá, zákazníkovi sa na e-shope vôbec nezobrazí.

Toto obmedzenie má praktické využitie hlavne v prípade platby kartou. Nastavenie minimálnej veľkosti objednávky pokryje poplatok odvádzaný poskytovateľovi platobných kariet.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Platba.
  2. Kliknite na platbu, ktorú chcete spravovať.
  3. Prejdite do oddielu Obmedzenia.
  4. Vyplňte sumu v poli Minimum, prípadne tiež Maximum.
  5. Uložte.

Logá platieb v pätičke e-shopu

V pätičke e-shopu môžete zobraziť logá vybraných platobných metód, ktoré podporujete. Slúži to pre rýchlu informáciu zákazníka, ale niekedy to platobné brány vyžadujú ako podmienku spolupráce.

Obrázky sa tu nevkladajú automaticky podľa aktuálne používaných platieb, ale musia sa doplniť manuálne prostredníctvom editora textu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Platby.
  2. Prejdite do oddielu Nastavenia.
  3. V textovom editore pridajte obrázky (viac tu). Nie je potrebné nič formátovať do tabuliek alebo zarovnávať. Úplne stačí po vložení obrázku len odriadkovať. Všetko sa na e-shope naformátuje do správneho prevedenia.
  4. Uložte.

Obrázky sa vo východiskovom stave nezobrazujú ideálne. To spôsobuje ich úprava v kóde zaisťujúca rýchle načítanie stránky, tzv. lenivé načítanie (lazy loading). Pokiaľ máte skúsenosti s kódovaním v HTML, môžete pre vloženie vlastných obrázkov použiť rovnakú metódu.

Pokiaľ obrázky vložíte bežným spôsobom (bez lazy loading), budú sa zobrazovať takto:

Zobrazenie na e-shope

Viac využitia

Okrem platobných metód je možné tento priestor využiť pre prezentáciu iných služieb, ako napr. porovnávačov, pluginov sociálnych sietí atď.

Zobrazenie / skrytie údajov pre platbu prevodom

Po dokončení objednávky s platbou typu bankový prevod sa na stránke Objednávka prijatá (viac tu) zobrazia zákazníkovi údaje pre platbu prevodom. Tieto údaje sú tiež viditeľné v detaile objednávky v Zákazníckom účte (viac tu). V prípade potreby je možné skryť tieto bankové údaje a môžete ich poslať zákazníkovi až dodatočne.

Tieto údaje sa preberajú zo základného nastavenia obchodu. Viac tu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Platby.
  2. Otvorte určitú platbu, ktorá má nastavený typ Bankový prevod.
  3. Prejdite do oddielu Rozšírené.
  4. Zaškrtnite / odškrtnite pole Zobrazovať platobné údaje na e-shope.

Testovanie platobnej metódy

Ak ste už v ostrej prevádzke na doméne a zákazníci u vás už začali objednávať, je potrebné otestovať novú platobnú metódu tak, aby sa k nej zákazníci nedostali. Dosiahnuť to môžete nasledujúcim spôsobom.

Postup v administrácii

  1. Pokiaľ máte sprevádzkovanú platobnú bránu, aktivujte platbu. Viac tu.
  2. Vytvorte nový typ dopravy pre testovacie účely. Viac tu.
  3. Pri tejto doprave nechajte aktívnu len testovanú platobnú metódu. Viac tu.
  4. Vytvorte si zákaznícky účet na vašom e-shope. Viac tu.
  5. Vytvorte novú skupinu zákazníkov a zaraďte do nej svoj zákaznícky účet. Viac tu.
  6. V testovacej doprave nastavte obmedzenie na túto skupinu zákazníkov. Viac tu.

Takto docielite, že budete jediný, komu sa nová doprava, respektíve platba, zobrazí a budete môcť vykonávať "skryté" testovanie počas ostrej prevádzky.

Platobné brány nie je možné aktivovať v testovacej prevádzke, kedy je e-shop na doméne upgates.shop. Platobné služby vyžadujú, aby e-shop fungoval na vašej ostrej doméne. Viac tu.

Zľavový kupón na dopravu a platbu

Zľavové kupóny na určité typy dopravy a platby môžete nastaviť podľa návodu  tu.

Párovanie platieb s účtom Fio

Prepojenie s FIO bankou umožňuje používať rozšírené možnosti oproti iným bankám. Viac tu.

Špecifická platba pre konkrétny produkt

Nastavenie špecifickej platby (platieb) pre konkrétny produkt je možné vykonať nasledujúcim postupom:

  1. Vykonajte duplikáciu už vytvorenej dopravy (viac tu) alebo založte dopravu novú (viac tu).
  2. Tejto novej doprave nastavte potrebný typ platby, ktorý chcete povoliť. Viac tu.
  3. Zároveň tejto novej doprave nastavte špecifickú skupinu dopravy. Viac tu.
  4. Prejdite do produktu, ktorému potrebujete nastaviť túto špecifickú platbu.
  5. Produktu nastavte rovnakú skupinu dopravy ako pri doprave vyššie. Viac tu.

Týmto spôsobom sa bude štandardne ponúkať v košíku táto doprava, pokiaľ nebude zároveň objednaný iný produkt(y) s rozdielnou skupinou dopravy. V tom prípade by došlo ku konfliktu dopravy. Viac tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora