Platobné brány a ostatné platobné služby

Upgates obsahuje hotové prepojenia na veľa platobných metód tretích strán. Sú to platobné brány, peňaženky, splátkový predaj, oneskorené platby atď. Kompletnú ponuku nájdete v sekcii Prepojenie / Platby a financie.

Všetky platobné brány, vrátane tých s možnosťou testovacieho režimu, je možné aktivovať a vyskúšať až po prechode e-shopu na ostrú doménu (viac tu). Ako otestovať platobnú bránu v ostrej prevádzke v nápovede tu.

Postup zriadenia služby

  1. Kontaktujte priamo podporu služby a dohodnite si s nimi prevádzkové a obchodné podmienky. Tento proces trvá obvykle 1-2 týždne a je možné ho začať ešte pred prechodom e-shopu na ostrú doménu.
  2. Pokiaľ bude po vás služba požadovať konkrétne implementačné údaje pre prepojenie s e-shopom, nájdete ich v administrácii e-shopu v detaile danej služby. Váš e-shop musí byť na ostrej doméne (viac tu). 
  3. Od služby by ste mali obratom dostať implementačné kľúče, ktoré vložíte do administrácie e-shopu. V detaile sú pre to určené špecifické polia.
  4. Niektoré služby poskytujú len testovacie údaje pre vyskúšanie na nečisto a iné dodajú priamo ostré údaje k prepojeniu.
  5. Službu si aktivujete a zákazníci začínajú platiť na e-shope.

U Upgates je samotné prepojenie s platobnými službami zadarmo. Platíte len dohodnuté poplatky vybranej službe.

Nastavenie platobnej brány

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Platby.
  2. Vyberte konkrétnu službu z ponuky hotových implementácií. Služby sú vo východiskovom stave neaktívne.
  3. Prejdite do oddielu Popis.
  4. Nabehnite nižšie do časti Špecifikácie platobnej metódy.
  5. Nájdete tu implementačné údaje, ktoré sú určené pre nastavenie v platobnej službe. Prekopírujte ich do administrácie platobnej služby. Na príklade nižšie vidíte možnosti platobnej brány Comgate.
  6. Každá služba požaduje trochu iné nastavenia. Kontaktujte podporu danej platobnej služby a požiadajte ju o údaje pre vyplnenie. Na príklade nižšie vidíte nastavenie splátkového predaja Cofidis.
  7. V časti Povolené spôsoby prepravy zaškrtnite typy dopravy, v ktorých bude platba povolená.
  8. Uložte vykonané zmeny.

Testovací režim

Pokiaľ umožňuje služba si platobnú metódu na e-shope najskôr otestovať, zobrazí sa v administrácii e-shopu pole Testovací režim. V prípade jeho zaškrtnutia sa objednávky budú v rozhraní služby identifikovať ako testovacie.

Obchod a Platba PayPal v e-shopu

Niektoré služby vám ponúknu pre testovanie špeciálne testovacie kľúče. Iné umožňujú testovať s už ostrými kľúčmi.

Načítanie platieb vybranej služby

Akonáhle máte službu prepojenú, stačí už len na e-shope zobraziť jej možnosti platby.

Najskôr je potrebné samotnú platbu aktivovať, inak k prenosu údajov z platobnej služby nedôjde.

V administrácii e-shopu v detaile platby zaškrtnite nasledujúce pole.

Na starších šablónach môže dôjsť k nesprávnemu zhlukovaniu jednotlivých typov platieb. V tomto prípade je potrebné aktualizovať grafické šablóny na najnovšiu verziu. Viac tu.

Pozor! V tejto chvíli sa platba začne zobrazovať zákazníkom v ostrej prevádzke e-shopu. Pokiaľ chcete, existuje postup, ako si všetko ešte predtým bezpečne otestovať. Viac tu.

Nastavenie administrácie platobnej brány

Pokiaľ to platobná služba umožňuje, nastavte poplatky za využitie jednotlivých možností platieb. Na príklade nižšie vidíte nastavenie platobnej brány Comgate.

Zobrazenie na e-shope

Možnosti platby je možné upravovať v obmedzenej miere a len v kóde e-shopu. V prípade potreby kontaktujte technickú podporu Upgates.

E-shop štandardne načíta všetky možnosti platby vybranej služby. Tiež poradie je pevne dané.

Názov platby určuje služba, ale zmeniť ho môžete v Prekladoch (viac tu). Pokiaľ fráza nie je založená, musíte ju vytvoriť (viac tu).

Zmenu uvidia len zákazníci na e-shope. V administrácii zostane stále rovnaký názov platby.

Zbalenie platobných metód

Pri vybraných platobných bránach je možné nastaviť, či sa ich platobné metódy majú / nemajú zbaliť v košíku pre úsporu miesta a ľahšiu orientáciu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie prejdite do sekcie Nastavenia / Objednávky / Platby.
  2. Vyberte platobnú bránu (napr. GoPay, Comgate, ThePay, PayU).
  3. Prejdite do oddielu Rozšírené.
  4. Pri nastavení Zbalenie platobných metód zaškrtnite platobné metódy, ktoré majú byť štandardne zbalené.
  5. Vykonané zmeny uložte.

Na e-shope je možné zaškrtnuté platobné metódy zbaliť a rozbaliť kliknutím. Nezaškrtnuté platobné metódy budú vždy rozbalené. Táto funkcia je k dispozícii v module Dizajnér od šablón verzie 3.8. Viac tu.

Proces platby cez platobnú bránu na e-shope

  1. Zákazník si objedná na e-shope bežným objednávkovým procesom. V druhom kroku Doprava a Platba si vyberie napr. platbu kartou. Viac tu.
  2. Po dokončení objednávky mu príde dokument Objednávka.
  3. V administrácii sa objaví nová objednávka so stavom Prijatá. Viac tu.
  4. Medzitým sa zákazník na e-shope presmeruje do platobnej brány.
  5. Vykoná platbu.
  6. Z platobnej brány je presmerovaný späť do e-shopu na stránku Objednávka prijatá. Viac tu.
  7. Vykoná sa konverzia objednávky. Viac tu
  8. V administrácii sa zmení stav objednávky na Platba úspešná (prípadne iný stav, pokiaľ platba úspešná nebola).
  9. Odošle sa systémový e-mail, pokiaľ je na daný stav naviazaný. Viac tu.
  10. Objednávka sa označí ako zaplatená. Viac tu.

Odkaz na platbu platobnou bránou

Počas platby objednávky prostredníctvom platobnej brány môže dôjsť k neočakávanej chybe, kedy platba nie je úspešne dokončená. Prípadne zákazník omylom zatvorí stránku platobnej brány a nie je schopný pokračovať v platbe.

V týchto prípadoch môže zákazník pokračovať v platbe pomocou odkazu na platobnú bránu vo svojom užívateľskom účte. Odkaz je dostupný v detaile objednávky a tiež v zozname objednávok zákazníka (dostupné od grafických šablón verzie 4.0 - viac tu).

Rovnako je možné zákazníkovi ručne poslať odkaz na zaplatenie objednávky cez platobnú bránu.

Pokiaľ v objednávke nie je nastavený spôsob platby typu platobná brána, odkaz sa nevygeneruje. Objednávka rovnako nesmie byť označená ako zaplatená. Viac tu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte Objednávky / Zoznam objednávok.
  2. Otvorte si konkrétnu objednávku, u ktorej potrebujete odoslať odkaz na platbu.
  3. V hornej časti detailu objednávky zobrazte ponuku systémových e-mailov. Viac tu.
  4. Vyberte e-mailovú šablónu Platba objednávky.
  5. Otvorí sa nové okno s predvyplneným textom e-mailu.
  6. Súčasťou textu je dynamický zástupca {$order_payment_gateway_url}, ktorý vygeneruje odkaz na platobnú bránu. Viac tu.
  7. E-mailovú správu odošlete tlačidlom Odoslať.

Šablóna Platba objednávky

Šablónu systémového e-mailu Platba dokončená si môžete upraviť v Nastavenia / E-maily / Systémové e-maily. Viac tu.

Splátkový predaj

V prednastavených typoch platby v e-shope si môžete vybrať z niekoľkých možností splátkového predaja. Aktuálny zoznam možností splátkového predaja nájdete tu.

Pridanie poznámky ku kalkulačke splátok

Pomocou prekladu installment-calculator-note môžete pridať poznámku vedľa odkazu na splátkovú kalkulačku v detaile produktu. Napríklad text s odkazom na podmienky splátok.

Text je možné upraviť bežným spôsobom pre preklady. Viac tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora