Keď sa povie “reklama na sociálnych sieťach” mnohým zrejme ihneď napadne Facebook. Možno sociálna sieť, pod ktorú spadá tiež populárny Instagram, je skutočne s prehľadom najvplyvnejším a najpoužívanejším sociálnym médiom u nás. Nie je ale jediným. Pomerne opomínanou sociálnou sieťou v našich zemepisných končinách je totiž Twitter

Sociálnu sieť, ktorá používateľom umožňuje zverejňovanie a zdieľanie krátkych glos, používa v Česku a na Slovensku asi 400 tisíc ľudí. V porovnaní s Facebookom ide iba o desatinu. Stovky tisíc ľudí však rozhodne nie sú zanedbateľnou skupinou. Twitter je navyše veľmi obľúbený medzi najrôznejšími odborníkmi. Tí tu sledujú novinky vo svojom odbore a aktuálne dianie. Je však potrebné povedať si, či by sa na Twitteri mohla nachádzať aj vaša cieľová skupina. Ak áno, bola by škoda neskúsiť na ňu zamieriť svoju reklamu. Twitter tiež patrí medzi sociálne siete, ktoré svoj obsah monetizujú prostredníctvom propagovaného obsahu. Aké sú jeho možnosti? Na rovinu sa sluší povedať, že Twitter vám toho pri zameriavaní reklamných oznámení dovolí viac než Facebook. 

Ak ste zvyknutí na reklamné prostredie Facebooku, budete sa na Twitteri cítiť doslova ako v inom svete. Twitter totiž za sebou nemá škandály, ktorými si najväčšia sociálna sieť sveta v minulosti prešla, a preto sa nebojí zameriavať svoju cieľovú skupinu presnejšie. Poďme si však proces založenia reklamnej kampane na Twitteri prejsť krok za krokom

Reklama na Twitteri umožňuje veľmi presné cielenie

Je potrebné počítať s tým, že prostredie Twitterových reklám je k dispozícii iba v angličtine. V prvom kroku si zvolíte hlavný cieľ kampane, ktorým môže byť maximálny dosah, prísun nových sledujúcich, nalákanie návštevníkov na web alebo napríklad prehranie videa čo najviac krát. 

Po zadaní platobných údajov nasleduje špecifikácia samotnej kampane. Rovnako ako pri Facebooku, môžete na svojich potenciálnych zákazníkov zacieliť na základe ich lokality. V našom prípade teda pravdepodobne pôjde o Slovensko alebo prípadne Česko. Ďalej môžete spresniť konkrétny jazyk. Túto možnosť ale Twitter odporúča iba v prípadoch, ak chceme zacieliť na ľudí, ktorí hovoria iným jazykom, než je v danej oblasti bežné. Teoreticky by sme tak mohli namieriť reklamu napríklad na Španielov, ktorí žijú v Berlíne.

Pomerne priaznivá je tiež politika platieb. Na Twitteri môžete platiť až potom, čo užívateľ vykoná požadovanú akciu. U menej úspešných reklamných kampaní vám teda môže byť útechou fakt, že Twitter vám nebude účtovať žiadny poplatok. Užívateľ napríklad začne sledovať stránku alebo navštívi web. Ceny týchto akcií môžete nechať na automate alebo ich nastaviť ručne. 

Skutočne zaujímavé sú však ďalšie možnosti zacielenia, kedy sa môžete zamerať napríklad na užívateľov, ktorí sledujú konkrétne stránky, či ľudí, ktorí sú podobní určitým užívateľom. Popri zacielení na užívateľov sledujúcich konkrétne profily, môžete na Twitteri mieriť tiež na používateľov, ktorí preberajú alebo ich zaujímajú konkrétne témy. Ponúka sa tu tiež možnosť zvoliť do reklamného zacielenia len ľudí, ktorí vlastnia určitý typ zariadenia. Môžete teda inzerovať napríklad len tým, ktorí majú iPhone alebo naopak smartphone s Androidom.

V slovenčine pravdepodobne bez plnej parády

V niektorých možnostiach zacielenia však pravdepodobne narazíte na už spomínanú prekážku, ktorou je absencia slovenskej lokalizácie Twitterových reklám, z ktorej vyplýva nedostupnosť niektorých možností. Aj napriek tomu je však Twitter marketingovým kanálom, ktorému môžete dať šancu. Pre začiatok napríklad s malým rozpočtom. Výborne sa potom Twitter môže osvedčiť v prípade, že predávate do zahraničia. Reklamné možnosti v angličtine alebo nemčine totiž budú rozhodne širšie.

Ďalší článok
Čo prinesie e-shopu Facebook, Instagram a ďalšie sociálne siete