Pokladňa
Modul Pokladňa ponúka prepojenie online e-shopu s kamennou predajňou. Ide o prirodzený krok pre úspešne sa rozširujúce podniky alebo už zabehnuté firmy. Vďaka pokladni je možné zjednodušiť proces vytvorenia objednávky v administrácii pomocou tabletu, telefónu alebo v bežnom počítači.
V administrácii zvolíte sekciu Pokladňa a zákazníkov pohodlne obslúžite. So zákazníkom vytvárate prakticky rovnakú objednávku ako ste zvyknutí v administrácii objednávok, len v zjednodušenom prostredí, ktoré je kompatibilné s čítačkou čiarových kódov a generuje automaticky účtenky.
Prečo používať pokladňu?
- Nahrádza registračnú pokladňu pre EET.
- Vytvára a eviduje daňové doklady.
- Okamžite eviduje zmeny stavu na sklade.
- Vhodné pre použitie na telefóne alebo tablete či bežnom počítači.
- Podporuje čítačky čiarových kódov pre rýchle blokovanie produktov.
- Eviduje štatistiky a finančné prehľady.
- Využíva údaje eshopu ako sú zoznamy zákazníkov, zľavy, doklady atď.
Modul pokladňa neumožňuje napojenie na slovenskú finančnú správu systémom eKasa ani komunikáciu s platobnými terminálmi.
Objednanie cez pokladňu
Nasledujúcim spôsobom môžete vytvárať objednávky cez rozhranie pokladne.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Pokladňa.
- Pod tlačidlom Rozšírené nájdete východiskové nastavenie pokladne, ktoré môžete pre daný obchodný prípad upraviť. Viac o východiskovom nastavení pokladne v nápovede tu.
Pozor! Toto nastavenie sa vzťahuje iba na nové objednávky, ktoré cez pokladňu vytvoríte.
- Pridajte produkty tak, že ich vyhľadáte v databáze e-shopu (záložka Hľadať). Položky môžete do pokladne pridať nielen vpísaním názvu alebo kódu produktu, ale tiež pomocou čítačky čiarových kódov. Pridá sa EAN kód, podľa ktorého bude produkt vyhľadaný.
- Ďalšou možnosťou pridania produktu do pokladne je pomocou zoznamu vybraných produktov (záložka Vybrané). Viac tu.
- Alebo pridáte vlastný produkt (záložka Vlastné). Viac tu.
- Navyše umožňuje pokladňa pridať k objednávke zľavu (záložka Zľava).
- Pomocou ikonky nastavte variant produktu (pokiaľ pri ňom nejaký existuje).
- Pomocou ikonky pridajte produkt do košíka.
- Do objednávky môžete pridať Zákazníka.
- Vybrať zákazníka - vyhľadáte v databáze e-shopu už založeného zákazníka (Zákazníci / Zoznam zákazníkov).
- Vytvoriť nového zákazníka - vyplníte údaje o zákazníkovi. Nový zákazník sa pridá tiež do databázy e-shopu.
- Po pridaní aspoň jedného produktu do košíka sa vpravo dole na obrazovke objaví tlačidlo Platba.
- Po nabehnutí myšou na tlačidlo sa objavia dve možnosti platby.
- V hotovosti - Prejdete na stránku s číselníkom, kde zadáte sumu (je možné použiť numerické klávesy na klávesnici), ktorú prijímate od zákazníka. Zobrazí sa hodnota pre sumu na vrátenie.
- Kartou - Je potrebné mať k dispozícii vlastný platobný terminál, cez ktorý dôjde k zaplateniu objednávky.
- Kliknite na tlačidlo Zaplatiť vpravo dole na obrazovke.
- Prepočíta sa hotovosť v pokladni (pridá sa zaplatená suma).
- Vygenerujú sa dokumenty, ktoré sú označené v nastavení pokladne (napr. účtenka). Viac tu.
- Kliknite na tlačidlo Nová platba pre reštart celého procesu.
Vybrané produkty
Pre rýchlejšie pridávanie produktov do objednávky máte možnosť definovať najčastejšie používané položky a tie zobrazovať v záložke Vybrané. Počas nákupu stačí na záložku kliknúť a ponuka je ihneď k dispozícii. Obvykle sú tu nastavené tie najčastejšie predávané a opakujúce sa položky.
Pridanie položky do vybraných
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Pokladňa.
- Zvoľte pokladňu, ktorú chcete spravovať.
- Prejdite do oddielu Vybrané produkty.
- Kliknite na tlačidlo + Nový.
- Vyhľadajte požadované produkty v databáze e-shopu.
- Kliknite na tlačidlo Pridať na riadku produktu.
- Uložte zmeny.
Vlastný produkt
Pokiaľ potrebujete pridať produkt alebo službu, ktorá nie je v bežnej ponuke, môžete to urobiť pomocou Vlastného produktu. Informácie vyplníte do formulárových polí. Tie sa následne zobrazia na vygenerovanom dokumente (napr. účtenke).
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Pokladňa.
- Kliknite na záložku Vlastné.
- Zadajte požadované údaje o položke.
- Kliknutím na tlačidlo pridajte vlastný produkt do košíka.
Zaplatenie objednávky v pokladni
V pokladni je možné načítať tiež objednávky vytvorené na e-shope alebo v administrácii objednávok a priamo ich zaplatiť.
Postup v administrácii - modul Pokladňa
- V menu administrácie zvoľte sekciu Pokladňa.
- Kliknite na tlačidlo Načítať objednávku.
- Do poľa zadajte číslo objednávky. Systém vyhľadá danú objednávku a zobrazí ju v otváracom menu vrátane mena zákazníka.
- Kliknite na riadok s vyhľadanou objednávkou.
- Podľa zadaného typu platby pri objednávke sa zobrazí jedna z možností:
- Kartou na pokladni: Zobrazí sa suma na zaplatenie a súhrn objednávky.
- V hotovosti na pokladni: Zobrazí sa suma na zaplatenie, súhrn objednávky a číselník pre zadanie sumy prijatej od zákazníka.
- Iný alebo žiadny typ platby: Je potrebné zmeniť typ platby na kartou alebo v hotovosti na pokladni nabehnutím na spodné tlačidlo v pokladni Platba (zobrazí sa výber z týchto dvoch možností).
- Prípadne sa môžete prekliknúť späť do detailu načítanej objednávky pomocou tlačidla Upraviť objednávku.
- Kliknite na tlačidlo Dokončiť platbu.
- Nasledujúca stránka zobrazuje prehľad už vytvorených dokumentov k danej objednávke. Tieto dokumenty je možné si otvoriť pre kontrolu a prípadnú tlač.
Tlačidlom Upraviť objednávku sa presuniete na detail tejto objednávky.
Postup v administrácii - detail Objednávky
- V menu administrácie zvoľte sekciu Objednávky.
- Otvorte si konkrétnu objednávku.
- V hornom menu kliknite na tlačidlo Pokladňa. Budete presmerovaní do sekcie Pokladňa, kde pokračujte podľa postupu vyššie od bodu 5.
- Pokiaľ už bola objednávka zaplatená predtým, potom nie je tlačidlo Pokladňa aktívne.
Vytvorenie novej pokladne
Vo východiskovom stave máte už prednastavenú pokladňu s príznačným názvom Pokladňa. Pokiaľ chcete pridať novú, napr. pre určitých predajcov alebo menu, máte nasledujúci postup:
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Pokladňa.
- Prejdite do oddielu Zoznam pokladní.
- Kliknite na tlačidlo + Nová.
- V detaile vyplňte požadované údaje.
- Vykonané zmeny Uložte.
Nastavenie pokladne
Každá pokladňa má svoje nastavenie. Umožňuje funkcie ako aplikovanie cien podľa cenníkov pre registrovaných zákazníkov, generovanie dokumentov, označovanie stavov objednávok alebo napríklad posielať systémové e-maily.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Pokladňa.
- Prejdite do oddielu Zoznam pokladní.
- Vyberte existujúcu pokladňu, ktorú chcete nastaviť. Prípadne vytvorte pokladňu novú kliknutím na tlačidlo + Nová.
- V detaile pokladne vyplňte požadované údaje.
- Vykonané zmeny Uložte.
Pre načítané objednávky platí iba generovanie dokumentov z globálneho nastavenia pokladne.
Vklad / výber hotovosti
Do pokladne môžete vložiť alebo z nej vybrať hotovosť nasledujúcim spôsobom.
- Vložiť v prípade nedostatku hotovosti,
- Vybrať, pokiaľ je v pokladni z bezpečnostných dôvodov príliš veľká suma.
Tento úkon je možné urobiť kedykoľvek.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Pokladňa.
- Kliknite na pokladňu, ktorú chcete spravovať.
- Prejdite do oddielu Hotovosť.
- Kliknite na tlačidlo Vklad do pokladne alebo Výber z pokladne.
- Vyplňte požadované polia.
- Kliknite na tlačidlo Vložiť.
Nastavenie predajcu
Pre prácu s pokladňou je potrebné mať predavača, ktorý bude kasu obsluhovať. Podľa tohto návodu môžete jednotlivým užívateľom priradiť pokladňu a tým z nich vytvoriť predajcov.
Postup v administrácii
- V zozname predajcov sa automaticky zobrazia všetci užívatelia administrácie. Viac tu.
- Pokiaľ potrebujete pridať užívateľa (predajcu) nového, kliknite na tlačidlo + Nový. Prejdite do sekcie Nastavenia / Administrácia / Užívatelia, kde postupujte podľa návodu tu.
- Uistite sa, že užívateľ (predajca) má nastavené práva používať modul Pokladňa. Viac tu.
- V zozname predajcov sa nachádza stĺpec Vybrať pokladňu.
- Vybraným užívateľom nastavte prístup do konkrétnej pokladne.
- Vykonané zmeny Uložte.
Štatistiky pokladne
Nasledujúcim spôsobom zobrazíte evidenciu financií spojenú s pokladňou. Jednotlivé záznamy v prehľade štatistiky pokladne nie sú naviazané na konkrétne objednávky. Vykonáva sa tu len prvotný záznam v takej forme, ako bola transakcia spracovaná v pokladni. Pokiaľ potom dôjde k zmene v detaile objednávky, táto zmena sa už neprejaví v štatistike pokladne.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Štatistiky / Pokladňa.
- V záložke Denný súhrn nájdete počiatočnú a konečnú hotovosť, denný obrat a ďalšie súhrnné štatistiky daného dňa.
- Tie zobrazíte v možnostiach po kliknutí na tlačidlo Stĺpca (viac tu).
- V záložke História transakcií nájdete všetky realizované transakcie na danej pokladni od začiatku používania.