Platená prevádzka na vlastnej doméne

Vypršala vám 30 dňová skúšobná doba?

Potrebujete prejsť na platenú prevádzku. V administrácii e-shopu prejdite do sekcie Môj účet / Peňaženka a finalizácia. Postupujte podľa krokov 1 až 3.

Pre prechod na platenú prevádzku máte 30 dní od ukončenia platnosti testovacej verzie. Pokiaľ počas tejto doby neprejdete na platenú prevádzku, testovací e-shop bude automaticky zmazaný.

Po prechode na platenú prevádzku sa z peňaženky začne odpočítavať denný prenájom e-shopu. Pokiaľ nechcete prejsť na platenú prevádzku, e-shop jednoducho exspiruje. Nie je potrebné v tomto prípade nič robiť. V prípade uplynutia skúšobnej doby a nevyužitia platenej prevádzky vám k Upgates nevznikajú žiadne záväzky.

1. Fakturačné údaje

V prvom kroku peňaženky vyplníte e-mailové adresy pre komunikáciu a fakturačné údaje. Na tieto e-maily budú zasielané faktúry o zaplatení peňaženky a upozornenia o nízkom stave peňaženky.

Zmena fakturačných údajov

V prípade zmeny fakturačných údajov je potrebné túto zmenu z bezpečnostných dôvodov ešte potvrdiť v e-maile majiteľa. Systém odošle automatickú správu s aktivačným odkazom. Po kliknutí na odkaz sa zmeny zapíšu do administrácie.   

Zmena e-mailu majiteľa

E-mail majiteľa odporúčame nastaviť len taký, ktorý je pod výhradnou správou majiteľa e-shopu. Tento e-mail nesmie zaniknúť po dobu prevádzky e-shopu. Nie je teda možné nastaviť žiadnu dočasnú e-mailovú adresu.

Zmenu e-mailu majiteľa je nutné potvrdiť v pôvodnom e-maile majiteľa, z ktorého sa mení na nový. Vykonáva sa nasledujúcim postupom.

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Môj účet / Peňaženka a finalizácia.
  2. Do poľa E-mail majiteľa vpíšte nový e-mail.
  3. Pod formulárom zmenu potvrďte kliknutím na tlačidlo Uložiť.
  4. Na starý e-mail majiteľa bude odoslaná žiadosť o potvrdenie zmeny - prevode e-shopu pod nový e-mail majiteľa.
  5. V doručenom e-maile kliknite na aktivačný odkaz.
  6. Pre ďalšie prihlásenie do administrácie už použite novo zvolený e-mail.
  7. Zmenou e-mailu dochádza k resetu hesla. Pre prvé prihlásenie pod novou adresou používajte heslo, ktoré Vám bolo doručené na novo nastavený e-mail.

Pri každej zmene dôležitých údajov v administrácii vám príde e-mail s potvrdením zmien. Zmeny je potrebné potvrdiť kliknutím na aktivačný odkaz v e-maile. Týmto spôsobom máte istotu, že nikto nezmení akékoľvek údaje majiteľa e-shopu bez vášho vedomia.

2. Finalizácia

V ďalšom kroku si vyberte vhodný variant prenájmu e-shopu podľa počtu produktov a diskového priestoru. Na výber máte tiež spôsob účtovania za prenájom e-shopu - na mesačnej alebo ročnej báze.

Výberom ročného účtovania sa aktualizuje cena za prenájom. Po kliknutí na tlačidlo Vybrať pri konkrétnej tarife sa zobrazia možnosti okamžitého zaplatenia platobnou kartou alebo bankovým prevodom.

Viac informácií o cenách nájdete priamo v peňaženke alebo v cenníku na webe. Aká tarifa je pre vás najvhodnejšia sa dozviete v nápovede tu.

Aktuálny stav využitia kapacity e-shopu nájdete v sekcii Prehľad / Prehľad oddiel Kapacita.

Vo finalizácii ďalej vidíte prehľad toho, čo Upgates aktuálne platíte a aký je stav vo vašej peňaženke.

3. Dobiť peňaženku

Pre spustenie platenej prevádzky je podmienkou mať nabitú peňaženku aspoň na jeden deň prevádzky. V treťom kroku získate inštrukcie, ako to vykonať. Viac tu.

Začiatok odpočítania z peňaženky

Peniaze sa začnú odpočítavať z peňaženky za týchto podmienok:

  • Vášmu e-shopu vypršala 30 denná testovacia doba a vy máte nabitú peňaženku.
  • Prechádzate s e-shopom na ostrú doménu a vy máte nabitú peňaženku.

Opakované platby cez platobnú kartu

Pokiaľ zvolíte zaplatenie kartou, môžete si aktivovať automatické opakované platby. Viac tu.

4. Nastaviť doménu

Pokiaľ máte e-shop pripravený na ostrú prevádzku, je možné prejsť na ostrú doménu. Prechodu sa nie je potrebné báť. Je bez výpadku na strane prevádzky e-shopu.

Doménu si môžete zakúpiť u akéhokoľvek registrátora domén. Je potrebné ju mať zaplatenú a plne funkčnú. Od registrátora získate prístup do rozhrania pre správu domény. Všetky registračné a prihlasovacie údaje by ste od neho mali dostať na e-mail. Ako si vybrať doménu sa dočítate tu.

Pokiaľ nechcete zatiaľ prechádzať, pretože stále potrebujete plniť e-shop údajmi, môžete naďalej zostať na testovacej adrese http://xxxx.upgates.shop. V tom prípade nevypĺňajte krok 4 - nastaviť doménu.

Prechod na platenú prevádzku

Pre nastavenie ostrej domény je potrebné mať dobitú peňaženku na aspoň minimálnu dennú sumu. Postupujte podľa návodu tu.

Prechodom na ostrú doménu sa automaticky dostávate na platenú prevádzku. Tzn. z peňaženky sa začne od tejto chvíle odpočítavať prenájom e-shopu.

Podrobne rozpísaný postup pre spustenie obchodu je nasledujúci:

  1. Predtým ako pristúpite k nastaveniu 4. kroku peňaženky, vykonajte záverečnú kontrolu správnosti nastavenia e-shopu pred jeho ostrým spustením.
  2. Prečítajte si a potvrďte obchodné podmienky služby.
  3. Vyplňte vašu doménu v tvare s www na začiatku. Vyplnením domény dostávame automaticky upozornenie so žiadosťou presunu na ostrý server, nie je potrebné nás už kontaktovať.
  4. Pokiaľ máte vyplnené fakturačné údaje a nabitú peňaženku, môže začať presun vášho e-shop na ostrý server.
  5. Presun vášho e-shopu na ostrý server je potrebné vykonať manuálne zo strany technickej podpory Upgates. Môže trvať až 24 pracovných hodín. Z technických dôvodov sa úkon vykonáva len cez pracovné dni. Dochádza pri tom k rôznym kontrolám a technickým úkonom. O dokončení presunu vás bude zákaznícka podpora kontaktovať.

Zmena DNS záznamov domény

Akonáhle Upgates podpora presunie e-shop na ostrý server, objavia sa pod Nastavenia / Domény a SSL inštrukcie ohľadom nastavenia DNS záznamov domény. Majiteľ e-shopu dostane od technickej podpory správu, že presmerovanie domény môže vykonať. V správe nájde tiež informácie o zmene DNS záznamov.

Presmerovanie si môžete vykonať: 

  • Sami v rozhraní vašej domény.
  • Alebo kontaktujte zákaznícku podporu registrátora vašej domény.
  • Prípadne pošlite správu našej technickej podpore. Budeme od vás potrebovať prístupy do rozhrania všetkých domén, ktorých sa bude presun týkať.

Tu nájdete postupy nastavení DNS záznamov u najčastejšie používaných poskytovateľov: Wedos, Active 24, Forpsi

Po nastavení DNS záznamov môže trvať až 24 hodín (spravidla to býva kratšiu dobu) kým sa nový e-shop zobrazí na ostrej doméne. Počas tej doby nedôjde k žiadnemu výpadku prevádzky e-shopu, pokiaľ na doméne už nejaký e-shop máte. Niektorí zákazníci proste uvidia e-shop nový a niektorí ešte ten starý.

Čo sa zmení po prechode na ostrú doménu?

Zmeny v administrácii

Po prechode na ostrú doménu sa nepatrne zmení adresa administrácie. Pribudne označenie servera (napr. s10). Avšak pôvodná adresa bude stále funkčná, pretože bude automaticky presmerovaná na adresu novú.

Zmeny na webovej časti

Tie už sú významnejšie. Prechodom na ostrú doménu dôjde k vytvoreniu kópie grafiky e-shopu. Budete tak mať dve nezávislé verzie grafiky:

  • Testovacia grafika na pôvodnej adrese http://xxxxx.upgates.shop, ktorá zostane pre vývoj a testovanie grafických úprav. Do ostrej grafiky sa bude preklápať v module  Grafika / Publikovať na doméne.
  • Ostrá grafika na vašej doméne, ktorú uvidia aj vaši zákazníci. Do tejto grafiky nemáte prístup, nevykonáva sa tu vývoj. Len sa do nej preklápa testovacia grafika.

Vyplňovanie textového obsahu v redakčnom systéme administrácie (produkty, články, kategórie, preklady atď.) sa prejavia v oboch verziách grafiky ihneď. Tu nedochádza k žiadnej duplikácii obsahu a teda preklápanie na ostrú doménu nie je nutné.

Presunom na ostrú doménu zároveň bude dochádzať k vygenerovaniu nových náhľadov (obrázky apod.). To môže spôsobiť dlhšie prvotné načítanie danej stránky, nasledujúce zobrazenia sú už rýchle.

Ukončenie e-shopu

V prípade, že chcete váš e-shop z akéhokoľvek dôvodu ukončiť, stačí prestať platiť prenájom peňaženky a nechať tak e-shop exspirovať. Ohľadom exspirácie vám bude zaslaný automatický e-mail s podrobnosťami o ukončení.

Na vyžiadanie je možné zostávajúce prostriedky v peňaženke vrátiť späť na účet majiteľa e-shopu. V tomto prípade kontaktujte technickú podporu s uvedením čísla účtu. Požiadavka je akceptovateľná len vtedy, pokiaľ je zaslaná z účtu majiteľa e-shopu (pod prihlasovacím e-mailom majiteľa - viac tu).

Dočasné ukončenie bez zmazania e-shopu

Pokiaľ chcete e-shop len na čas prerušiť, postup je podobný. Po exspirácii e-shop uchovávame 6 mesiacov v pohotovostnom režime, aby ste ho mohli kedykoľvek prebudiť k životu. Obnovenie prebehne ihneď po opätovnom dobití peňaženky aspoň na jeden deň prevádzky.

Trvalé zmazanie e-shopu

Pokiaľ obnovenie e-shopu nevykonáte ani po 6 mesiacoch od exspirácie, bude e-shop so všetkými údajmi nenávratne zmazaný bez možnosti ďalšej obnovy.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora