Prehľadne: ako fungujú naše doplnky a kedy odosielajú údaje?

Bezpečnosť a súkromie sa pomaly ale určite stáva jednou z najdôležitejších hodnôt v online prostredí. Početné bezpečnostné škandály, ktoré sa v priebehu rokov vynorili, nás o tom vlastne presviedčajú. Preto my v Upgates neberieme nakladanie s osobnými údajmi na ľahkú váhu. Vieme totiž, že údaje o vašich objednávkach, produktoch a zákazníkoch sú to najcennejšie, čo máte. A preto robíme všetko pre to, aby zostali v bezpečí. 

Aby ste váš e-shop spravovali skutočne efektívne, nezaobídete sa bez najrôznejších nástrojov tretích strán. Tie môžu napríklad riadiť vaše skladové hospodárstvo, pomôcť so zákazníckou podporou, odosielať údaje o zásielkach dopravcovi alebo analyzovať svoj obchod. Všetky tieto nástroje vám môžu pomôcť spravovať svoj internetový obchod lepšie. Je ale potrebné si uvedomiť, že prakticky každý taký nástroj potrebuje na svoje fungovanie údaje o e-shope. 

Nikdy preto neuškodí urobiť si malú revíziu, aby ste sa uistili, že externé nástroje od vás sťahujú len to, čo potrebujú a ich rozsah korešponduje s funkčnosťou doplnku. Aby sme vám v tom urobili trochu jasnejšie, poďme si zopakovať, ako doplnky v Upgates fungujú a aké možnosti ich aktivácie existujú. 

V galérii doplnkov Upgates v súčasnej dobe nájdete dva druhy nástrojov. Ide o takzvané doplnky na aktiváciu a doplnky, ktoré partneri integrovali po vlastnej osi. 

Doplnky na aktiváciu: 

V súčasnosti sa snažíme maximum externých nástrojov presunúť na tento typ prepojenia. Táto cesta je totiž pre e-shoperov jednoduchšia a tiež bezpečnejšia. Aktivácia totiž prebieha jedným klikom. Doplnky na aktiváciu spoznáte podľa dlaždice s tlačidlom “aktivovať” a ide o doplnky, ktoré vznikli v úzkej spolupráci s našimi vývojármi a tým pádom sa za ich funkčnosť môžeme postaviť. 

Od vývojárov externých nástrojov vždy žiadame podrobný popis toho, aké údaje, v akom rozsahu a s akou početnosťou od našich e-shopov poskytujú. Pokiaľ tieto požiadavky vyhodnotíme ako oprávnené, udelíme partnerom príslušné prístupy. Doplnky teda nezískajú prístup k údajom, ktoré na správne fungovanie ich nástroje nepotrebujú.

Po deaktivácii doplnku sa všetky vytvorené prístupy zmažú. Toto platí ako o doplnkoch, ktoré na svoje fungovanie využívajú API, tak XML feedy. 

K čomu služba bude pristupovať

Doplnky integrované po vlastnej osi:

Aj keď by sme do toho stavu jedného dňa radi dospeli, nie všetky doplnky je v súčasnej dobe možné aktivovať automaticky. Vzhľadom na to, že ako jedna z mála e-shopových platforiem dávame k dispozícii svoje API prístupy, dokumentáciu k vlastným konverzným kódom a špecifikáciu XML feedov, je možné najrôznejšie služby a nástroje na náš systém napájať bez našej súčinnosti. To oceníte napríklad v prípade, kedy využívate účtovnícky systém, ktorý s Upgates doposiaľ nie je oficiálne prepojený. Môžete si teda napojenie vytvoriť po vlastnej osi.

Rovnako tak je niektoré doplnky v našej administrácii stále nutné aktivovať “ručne”. V takom prípade vás partnerský doplnok vyzve na to, aby ste si v administrácii Upgates vytvorili príslušné API prístupy, aktivovali XML feed alebo vložili konverzný kód. Zvlášť pri API prístupoch môžete ovplyvniť, do akých častí svojho e-shopu dáte službe prístup. Pokiaľ doplnok pracuje len s produktmi, nie je dôvod udeľovať prístup na sťahovanie zákazníkov. 

Akonáhle so službou prestanete spolupracovať, prístupy si opäť zmažte. To isté platí tiež pre XML feedy a scripty. 

Zrevidovať užívateľa

Akcia pri doplnkoch

Ako ste si už všimli, doplnky majú v administrácii rôzne tlačidlá. Poďme si teda vysvetliť, čo vlastne znamenajú. 

Aktivovať: ako už sme si vysvetlili v sekcii o niekoľko odsekov vyššie, výzvu aktivovať nájdete pri doplnkoch, ktoré sa aktivujú automatizovane a boli vytvorené v súčinnosti s Upgates. Ručíme teda za to, aké údaje a s akou početnosťou nástroje vyžadujú a spracovávajú. 

Pridať: doplnky s funkčnou integráciou, ktoré vyžadujú ručné prepojenie napríklad vytvorením API prístupu, vložením scritpu alebo založením nového exportu. Tu od prevádzkovateľa nástroja získate inštrukcie, ako daný doplnok správne napojiť. Upgates za tento typ doplnkov neručí. 

Viac: akciu "viac” nájdete pri doplnkoch ktorých napojenie je potrebné komunikovať individuálne s vývojármi. Väčšinou ide o sofistikovanejšie prepojenie, ktoré vyžaduje niektoré riešenia na mieru danému e-shopu. Tento typ prepojenia je často platený. 

Opatrnosť je na mieste

My osobne sme sa v Upgates ešte nestretli s prípadom, kedy by externý partner hodlal zneužiť údaje našich e-shoperov. Stať sa to ale môže. Preto je opatrnosť rozhodne na mieste. Bezpečnosť však nepodceňujeme ani my. Systém priebežne optimalizujeme a vylepšujeme tak, aby boli vaše údaje v bezpečí. 

Ďalší článok
Heureka hlásí až 90 % úspěšnost XML feedů Upgates při párování produktů