
Príbeh e-shopu Fufíci: Ako sa rodinná dielňa stala značkou s veľkým príbehom
Začalo to jedným jednoduchým nápadom – kontrastnými kartičkami pre bábätká. Dnes je z Fufíkov rodinná dielňa, ktorá tvorí zmysluplné produkty pre deti a buduje komunitu zákazníkov, ktorí zdieľajú rovnaké hodnoty. Aká bola cesta od prvého produktu k rastúcej značke? A akú úlohu v tom zohráva škriatok Fufík?
Ako vlastne vznikol názov e-shopu Fufíci? Kto je Fufík?
Fufíci sme jednoducho práve my - Týna, Mára, Karolínka (4) a Rozárka (2) - naša rodina + škriatok Fufík. Spontánne sme si tak doma začali hovoriť, a keď sme premýšľali o rebrandingu našej rastúcej značky (ktorú som pôvodne založila ako Simply Baby s cieľom tvoriť len pre bábätká), nemuseli sme premýšľať príliš dlho.
Fufík je maskot, ktorého som si veľmi priala. Je to náš pracovitý škriatok, ktorý nám pomáha v sklade aj s marketingom, taký všeumelec. Najprv vznikol len za účelom marketingu, ale má nečakaný presah. Dokážem si predstaviť, že Fufík bude raz aj plyšový parťák, vďaka ktorému budú mať deti radosť z objavovania, učenia a tvorenia. Môže sa stať inšpiráciou pre ich hry a fantáziu, rovnako ako je pre nás inšpiráciou v našej dielni.
Čo Vás viedlo k založeniu e-shopu?
E-shop som založila pre svoj prvý produkt, ktorý som vyrobila pre svoju prvú dcérku Karolínku ešte v tehotenstve. Boli to kontrastné kartičky pre bábätko. Kartičky sa totiž páčili nielen mne, ale aj môjmu okoliu, a tak som ich začala predávať. A pretože ma vždy lákalo mať svoj e-shop - čo som si vtedy predstavovala oveľa jednoduchšie než aká je realita - tak som sa do toho rovno pustila. Musím priznať, že moja vtedajšia predstava o tom, že si e-shopom ľahko privyrobím k materskej, bola veľmi naivná. Realitu som spoznala vo chvíli, keď som ako samoživiteľka s polročnou dcérou obracala doslova každé euro a e-shop namiesto toho, aby generoval vytúžený zisk, vyžadoval nemalé investície do svojho rozvoja a propagácie.
Prvá podoba e-shopu:
Aké boli Vaše začiatky s e-shopom? Boli sme prvá platforma, na ktorej ste boli?
Pre mňa bolo založenie e-shopu na pár kliknutí. Som technicky pomerne zdatná, a tak som si prvý e-shop naklikala doslova za pár minút. Začínala som na platforme Shoptet, z ktorej som prešla k Vám vo chvíli, keď sa mi e-shop začal rozbiehať a ja som potrebovala lepšiu podporu, modernejší vzhľad a ďalšie funkcie, ktoré som u Shoptetu nemala, alebo ich mala spoplatnené navyše každú jednotlivo, a to mi nevyhovovalo. Odvtedy už ladím len dizajn, UX, kategórie, texty, ďalšie funkcie a feedy... takže vlastne stále všetko ako na začiatku :) Snažím sa vyhodnocovať nazbierané dáta užívateľov, ktorí mi na e-shop prúdia v stále hojnejšom počte, a e-shop podľa nich optimalizovať k lepšiemu konverznému pomeru a výsledkom, aby sa u nás pekne nakupovalo a zákazníci u nás našli všetko, pre čo k nám idú, a ľahko objavili ďalšie nevyhnutnosti, ktoré im a ich deťom urobia zmysluplnú radosť.
Pamätáte si ešte prvý predaný kúsok? Čo to bolo?
No jasné :) Boli to práve vyššie spomínané kontrastné kartičky, ktoré som vytvorila ešte v prvom tehotenstve pre moje vysnívaná bábätko. Práve pre kartičky som e-shop vytvorila a dlho na ňom boli ako jediný produkt :)

Na čom si najviac ako e-shop zakladáte?
Treba povedať, že nie sme len e-shop. Sme predovšetkým malá rodinná dielňa s veľkým príbehom. Naše rodinné podnikanie staviame na šiestich pilieroch hodnôt, na ktorých naša značka Fufici.cz stojí. Sú nimi kvalita našej práce a našich výrobkov, poctivosť voči našim partnerom a zákazníkom, autenticita, udržateľnosť za ktorú sme boli ocenení prestížnym certifikátom udržateľný e-shop, podporujúci zákaznícky servis a láskavá komunita, ktorou sa obklopujeme.
Tak a teraz jedna vtipná Halloweenska historka, ktorá nás spája. Poviete našim čitateľom, čo sa stalo?
Ako som spomenula, e-shop sa snažím neustále zlepšovať a optimalizovať. V tom sa rada vzdelávam a neustále sa učím niečo nové aj vďaka štvrtkovým streamom, ktoré usporadúvate v spolupráci so SniperDesign. Na jeden taký som bola na Youtube prihlásená a zatiaľ čo sa mi plánované spustil, keď som práve nebola v rovnakej miestnosti ako počítač, počula som mužské hlasy, ako som išla po schodoch hore k počítaču. Musím priznať, že som bola v tej chvíli sama doma a chvíľu som váhala, či otvoriť dvere alebo vziať nohy na plecia.
Ako ste vlastne s Upgates spokojná?
Napriek tomu, že sa považujem za náročnejšieho užívateľa, ktorý má už celkom náročné podmienky na "krabicové" riešenie e-shopu a zároveň sa nechcem a v tejto chvíli ani nemôžem púšťať do riešenia na mieru, musím uznať, že som veľmi spokojná. Myslím, že Vaša zákaznícka podpora so mnou už nejakú tú hodinu strávila a možno sa aj trochu zapotila. V administrácii napriek tomu nemám jediný ticket, ktorý by ste mi nechali bez odpovede alebo bez riešenia, a k niektorým sa dokonca sami proaktívne vraciate a milo ma prekvapilo, že ste vypočuli moju prosbu o úpravu kódu, ktorý zbytočne spomaľoval načítanie e-shopu a ešte mi o tom spätne dali vedieť. Je vidieť, že v tom máte systém, a s takým tímom je naozaj radosť spolupracovať a vážim si toho, že som parťák práve s Vami :)
Aké máte s e-shopom plány do budúcna?
Veľké a odvážne. V tejto chvíli sme napríklad v procese nákladnej certifikácie našej domácej bezlepkovej plastelíny, aby bola bezpečná a certifikovaná pre deti už od jedného roku veku. V tejto chvíli je plastelína v predpredaji, a práve naša komunita a zákazníci nám pomáhajú certifikáciu dotiahnuť do úspešného konca.
Vďaka usilovnej práci na e-shope za posledný rok sme získali nespočetné množstvo skúseností, znalostí a spätnej väzby, a trúfam si povedať, že sme e-shop rozbehli naozaj naplno. Mojím zámerom bolo, aby som sa mohla e-shopu i naďalej venovať aj po skončení mojej druhej materskej, pretože takto rozbehnutý e-shop a výroba by sa už so zamestnaním nedali skĺbiť. Zatiaľ to vyzerá, že sa mi to podarilo, aj keď mám ešte pár mesiacov, ktoré budú kľúčové pre stabilizáciu a ďalší rast. V auguste roku 2024 sme úspešne spustili veľkoobchod, a teda sa budeme okrem iného zameriavať na získavanie nových zákaziek, ktoré plne vyťažia našu dielňu, a naďalej budeme budovať vrelé a láskavé vzťahy s našimi zákazníkmi a partnermi, ktorí nám stoja po boku - či už ide o našich dodávateľov, alebo veľkoobchodných odberateľov. Samozrejme sa neustále posúvame v technológii, automatizácii a samozrejme marketingu, ktorý mi zaplnil môj vyťažený kalendár viac, než som si pôvodne myslela, že bude potrebné. Schválne by ma zaujímalo, či si čitatelia dokážu správne tipnúť, koľko % môjho pracovného dňa priemerne naše marketingové aktivity zaberú :)