Príbeh Elimashop: spojenie e-shopu s kamennou predajňou sa v našom prípade ukázalo ako ideálne

Predajňu ručne vyrábaného riadu nájdete v Znojme od roku 1997. Manželia Přítulovci sa od predaja skla a mosadzných lustrov dostali až ku keramickým unikátom. Vďaka situovaniu predajne pri hraniciach sa stala rýchlo populárnou aj medzi zahraničnými zákazníkmi. Vďaka tomu dnes elimashop odosiela objednávky doslova do celého sveta. 

Ako ste začali predávať práve keramiku a čo je na nej unikátne? 

Objavili sme keramický riad vyrábaný v poľskom Boleslavci a boli sme ním nadšení, takže myšlienka predávať tento tovar prišla pomerne skoro. Na našej keramike je unikátne predovšetkým spojenie ručnej umeleckej výroby s plnou užitočnosťou ako riadu. Je to predovšetkým ručná práca, takže každý kúsok je originál, ale dá sa v ňom piecť, alebo ho umývať v umývačke. Je to tiež naozaj stará tradičná výroba, ktorá sa v takmer pôvodnej podobe zachovala po storočia. A ide o lokálnu produkciu závislú na ťažbe miestneho ílu. 

Ako ste prišli k myšlienke predávať tovar do celého sveta a ako vás našli zákazníci? 

Na myšlienku predávať tovar do zahraničia nás priviedli naši zákazníci, kedy napríklad nakúpili väčšie množstvo tovaru, ako boli schopní sami odviesť. Zo strany zákazníkov tak často vzišla otázka, žeby zakúpený tovar chceli odoslať do svojej domoviny. Situovanie predajne v Znojme, čo je mesto na rakúskych hraniciach, nám umožnilo ponúkať tovar aj zahraničným zákazníkom s tým, že blízkosť Viedne k nám prilákala cudzincov z celého sveta. 

Kam najďalej ste posielali objednávku? 

Bolo to do Austrálie a na Nový Zéland. Najčastejšie potom tovar posielame do Nemecka a do Rakúska. Často aj do Spojených štátov. 

Aké máte plány do budúcnosti?

Ide nám o vylepšenie existujúceho e-shopu vrátane samostatných domén pre cudzojazyčné verzie. Chceme tiež našim zákazníkom ešte viac priblížiť naše produkty. 

Ako vám e-shop pomáha s kamennou predajňou? 

V dobe covidovej nás e-shop vlastne zachránil. Navyše nám umožňuje ponúkať aj výrobky, ktoré nie sú skladom. Prišlo by nám totiž ľúto, keby si zákazníci nemohli vyberať aj z tohto tovaru. Všetky jednotlivé kúsky totiž musíme objednávať, takže prečo neobjednávať to, čo si zákazníci prajú. V neposlednom rade e-shop ponúka možnosť sprostredkovať všetku produkciu výrobcu. Dekorov a foriem sú totiž tisíce a ich kombináciou si zákazníci môžu objednať čokoľvek, čo výrobca ponúka. Sami sme si vyskúšali, že skĺbenie online s offline predajom je špeciálne v našom prípade ideálne. 

Prečo ste si na prevádzku e-shopu vybrali Upgates? 

Jedným z hlavných dôvodov bola požiadavka na multijazyčnosť, kedy nám šlo hlavne o to, aby sme jednotlivé jazykové varianty mohli bez problémov ovládať z jednej administrácie a aby sme multijazyčnosť mohli riešiť aj oddelenými doménami. Ďalším faktorom bola požiadavka, aby sme si mohli e-shop prispôsobiť aj bez nejakých zvláštnych znalostí programovania. Ide hlavne o dizajn, kde sme veľmi využili funkcie modulu Dizajnér. Vďaka tomu sme si e-shop po dizajnovej stránke prispôsobili bez toho, aby sme museli vyhľadávať služby profesionálov. Riešenie od firmy Upgates tiež umožňuje veľmi kvalitné prepojenie na systémy tretích strán, a to hlavne s informačnými systémami, vďaka veľmi dobre spracovanému API rozhraniu, ktoré sa stále zdokonaľuje. Veľa vecí nám vďaka tomu beží automatizovane, čo je pri spojení e-shopu a kamennej predajne veľmi dôležité.  

Ďalší článok
Príbeh e-shopu Peerko: chceli sme vytvoriť barefoot topánky, ktoré budete nosiť s radosťou