Príbeh Time for JOKE: Chceli sme kartovú hru, v ktorej nejde o vedomosti, ale o zábavu

Manželom Miške a Lukášovi zmenil covid život ešte o niečo viac ako väčšine z nás. Donútil ich totiž na dlhé mesiace zavrieť predajňu na brnenskom námestí. Namiesto nariekania na všeobecnú nespravodlivosť, vzali osud do vlastných rúk. Vlastnými silami totiž vytvorili kartovú hru Time for JOKE, ktorú teraz predávajú na svojom e-shope. Bez opory veľkého vydavateľstva a masívnych marketingových rozpočtov. Skrátka na vlastnú päsť.

Príbeh vzniku projektu, ktorého cieľom je originálna kartová hra, máte farbisto popísaný na svojom e-shope. Mohli by ste nám ho ale v skratke zopakovať?

Covid nám všetkým zmenil život. Museli sme zavrieť svoju predajňu. Sedeli sme pár týždňov doma, popíjali vínko a snažili sa myslieť na iné veci. Potom sme si povedali, že si musíme zamestnať hlavu. Chceli sme skúsiť niečo nové a niečo, čo je hlavne o zábave, a tak vznikla naša kartová hra.

Tým sa dostávame k hlavnému hrdinovi vášho e-shopu. Kartovej hre Time for JOKE. Povedzte nám o nej viac.

Hra odráža šialenstvo dnešnej doby, kedy nič nie je isté. Chceli sme bláznivú hru, kde pôjde o zábavu a nie o vedomosti. Chceli sme sa vyhnúť tomu, že keď hráte hru druhýkrát, tak už poznáte odpovede a voči niekomu, kto to hrá prvýkrát, to už môže byť trošku naklonené. U nás je každá ďalšia hra nepredvídateľná a nemožno sa na ňu nijako naučiť alebo pripraviť. Toto zapríčiňujú hlavne JOKE karty, ktorých je v hre 67 (celkovo hra obsahuje 188 kariet) a dokážu napríklad zmeniť súperovi farbu hracích kariet alebo vrátiť víťaza späť do hry.

Predpokladám, že väčšina hier prichádza na svet v réžii veľkých vydavateľstiev. Ako veľmi je odlišná tvorba hry vlastnými silami?

Máte pravdu, veľká časť hier prichádza z veľkých vydavateľstiev a samotných nás prekvapilo, že aj tlač hier je zadávaná v Číne a hry sú potom distribuované do Európy. My máme hru celú tvorenú aj tlačenú v Českej republike. Rozdiel tvorby bude hlavne v tom, že veľké vydavateľstvá už majú zazmluvnené firmy, ktoré sa na tvorbe hry podieľajú. My sme si všetko budovali od začiatku. Potrebovali sme niekoho, kto hru nakreslí, vytlačí, spíše všetky texty tak, aby sa dobre čítali. Je dôležité v priebehu zohnať niekoľko cieľových skupín, ktoré si hru zahrajú a povedia Vám spätnú väzbu, tým sa doladia všetky muchy. Proces je celkom zdĺhavý, nám trvalo uvedenie hry na trh 10 mesiacov.

Aké zložité je vo svete doskových hier preraziť bez podpory profesionálnej vydavateľskej spoločnosti?

No, to ešte len začíname zisťovať. Samozrejme by sme si priali, aby sa z našej hry stal hit, ale sme realisti. Je to beh na dlhú trať a ku každému projektu patrí, že šliapnete občas niekam vedľa, či je to spolupráca s nejakým youtuberom alebo naopak vám praje trochu šťastie a vy si vyberiete nejaký projekt, kedy tá spolupráca dáva zmysel a prináša výsledky.

Rodia sa vám už v hlave plány na ďalšie hry?

Áno. Ako prvá v pláne bola erotická hra, ktorú máme schovanú v šuplíku. Chceli sme na trh uviesť najprv niečo zábavné pre širší okruh a potom prísť s hrou pre páry.

Ako sú na tom vlastne Česi v hraní doskových hier v porovnaní s okolitými štátmi?

Všeobecne kartové a doskové hry sa hrajú všade. Anglický názov hry, Time for JOKE, máme zvolený aj preto, že máme v pláne cieliť aj na zahraničný trh. Plán je zatiaľ anglický a nemecký jazyk.

Máte s hrou Time for JOKE medzinárodné ambície?

No, to už sme spomenuli v predchádzajúcej otázke. Určite áno. Aj preto sme zvolili Vašu platformu Upgates, kde je pre užívateľov jednoduché mať e-shop vo viacerých jazykových mutáciách. Celkovo sme s Vašou platformou spokojní, je skvelé, že akúkoľvek zmenu si eshop sám prispôsobí rozmerom a robiť rôzne úpravy je aj pre človeka, čo nemá s IT nič spoločné, jednoduché.

Ďalší článok
Krabička s príbehmi: nepredávame obyčajný tovar, ale nezabudnuteľnú atmosféru