Získať návštevníkov je jednou z hlavných motivácií, ktorá poháňa majiteľa e-shopov. Predstaviť vašu ponuku čo najširšiemu publiku je v súčasnom digitálnom veku neuveriteľne dôležité, ale samo o sebe to však nestačí. V prípade e-shopu totiž nezáleží na kvantite, ale skôr na kvalite návštevníkov. Cieľom vašej marketingové snahy by totiž malo byť získanie nielen bežných návštevníkov, ale zákazníkov, ktorí si u vás skutočne niečo kúpi. Vytvorenie cielené stratégie digitálneho marketingu, ktorá si medzi veľkým množstvom konkurencie získa pozornosť vašich ideálnych zákazníkov, nie je zase tak ťažké, ale je potrebné vedieť niekoľko vecí, aby ste dokázali vyhnúť niektorým úskaliam a všetko urobili správne. Vďaka tomuto článku sa dozviete, ako na váš e-shop prilákať presne tých návštevníkov, ktorí sa neskôr premení v lojálnych zákazníkov.

1. Definujte svoje publikum

Vaša marketingová stratégia bude len ťažko uskutočniteľná, ak nemáte presnú predstavu o tom, kto je zákazník, ktorého sa snažíte osloviť. Ak nemáte presne ujasnené, komu svoje produkty chcete ponúkať, len ťažko dokážete vytvoriť ponuku, ktorá by oslovila ideálneho zákazníka. Je preto dôležité vytvoriť takzvanú "personu" zákazníka a získať čo najpresnejšie informácie o tom, kto váš ideálny zákazník vlastne je a aké sú jeho motivácia ku kúpe vášho produktu. Persona by mala zahŕňať vek, záujmy, používané sociálne siete, zamestnanie a čokoľvek ďalšie, čo vás len napadne.

2. Sústreďte sa na potreby zákazníka, nie len na vaše produkty

Častou marketingovou chybou je sústredenie propagácia len na produkt a jeho vlastnosti. Namiesto toho by ste mali klásť dôraz aj na zákazníkov a ich potreby. Zákazníka totiž až toľko nezaujíma, koľko skvelých funkcií má váš produkt, ako skôr to, ako mu produkt pomôže odstrániť alebo vyriešiť problém, ktorý ho momentálne ťaží. To znamená, že príspevky na sociálnych sieťach, blogu, videá a všetok ďalší marketingový obsah, ktorý vytvoríte, by sa nemal týkať iba vašej firmy, služby alebo produktu. Vaším cieľom by mala byť tiež tvorba obsahu, ktorý súvisí s riešením problémov, ktorým vaši zákazníci čelia.

 

3. Zvýšte frekvenciu publikácie nového obsahu

Ďalším spôsobom, ako zvýšiť záujem publika o vaše produkty, je častejšia publikovanie obsahu. Napísanie jedného článku na blog každého pol roka alebo jedného príspevku na sociálne siete mesačne naozaj nestačí. Ak chcete prilákať ideálne zákazníkov, musíte mať viac kvalitného a unikátneho obsahu. To znamená, že by ste mali vkladať príspevky na sociálne siete najmenej raz za dva dni a na blog by ste mali pridávať aspoň 2-3 články mesačne. Samozrejme, čím viac, tým lepšie. Čím viac obsahu totiž vytvoríte, tým viac vaša stránka vynikne medzi konkurenciou. Vyhľadávače navyše milujú čerstvý a aktualizovaný obsah. Stránky, kde pravidelne pribúdajú príspevky, sú vyhľadávači lepšie hodnotené. Väčšie množstvo obsahu tiež dokáže presvedčiť zákazníkov, aby vás vnímali ako autoritu vo vašom odbore. Avšak pozor! Nejde len o to, vytvárať akýkoľvek obsah. To čo zverejňujete by malo mať výraznú pridanú hodnotu pre návštevníkov. Obsah by mal prinášať hodnotné, unikátne a ucelené informácie. Týmto spôsobom si dokážete získať aj odkazy z kvalitných stránok, ktoré ďalej pomôžu posunúť vašu stránku na vyššie miesta vo vyhľadávaní.

4. Využite zacielenie na ideálne zákazníkov

Vytváranie obsahu súvisí aj s používaním kľúčových slov, ktoré vám pomôžu zacieliť na správnych zákazníkov. Urobte si dôkladný prieskum kľúčových slov, ktoré vaši zákazníci môžu použiť na hľadanie vašich produktov a používajte ich v obsahu, ktoré zverejňujú. Sústreďte sa hlavne na takzvaná "long tail" kľúčové slová - viacslovné výrazy, ktoré majú nižšiu konkurenciu a je preto ľahšie sa na ne umiestniť vo vyhľadávačoch.

Kľúčové slová využite aj v PPC reklame, ktorá je pri privádzaní zákazníkov až neuveriteľne efektívna. PPC reklamy môžete spúšťať nielen na Google a Zozname, ale aj na sociálnych sieťach, ako je napríklad Facebook. Tu môžete použiť zacielenie založené na demografických údajoch a záujmoch vašich potenciálnych zákazníkov.

5. Pridajte viac vizuálneho obsahu

Hoci je písaný obsah veľmi dôležitý, nemali by ste zabúdať ani na vizuálne prostriedky na oslovenie potenciálnych zákazníkov. Vaše články na blogu a príspevky na sociálnych sieťach by mali obsahovať vysoko kvalitné obrázky, infografiky a videá, ktoré zaujmú každého, kto ich uvidí. Okrem obligátneho Facebooku a Twitteri sa zamerajte aj na publikáciu na sociálnych sieťach, ktoré sú na vizuálnom obsahu priamo založené. Napríklad Instagram a Youtube môžu byť veľmi užitočné, ak viete, ako ich efektívne používať.

Ak budete produkovať dostatočné množstvo vysoko kvalitného online obsahu, bude váš e-shop získavať čoraz väčšiu popularitu a autoritu. Ľudia, ktorí vaše stránky navštívia, sa budú často a radi vracať, nielen preto, aby si u vás niečo kúpili, ale tiež aby sa niečo dozvedeli o produktoch, o ktoré majú záujem. O svojich pozitívnych skúsenostiach sa môžu spomenúť svojim priateľom a známym na sociálnych sieťach, čo bude mať za následok ešte väčšie zvýšenie vašej popularity a návštevnosti.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

 

 

Diskusia