Prínosy digitálnych produktov pre vlastníkov e-shopov
Každý vlastník e-shopu si kladie tieto otázky:
- Ako si udržať lojalitu zákazníka, ktorý u mňa nakúpil prvýkrát?
- Ako získať čo najviac zákazníkov pre môj e-shop?
To, či zákazník nakupuje u vás alebo u vašej konkurencie, či dokonca si predsa len zájde do lokálného obchodu, závisí od niekoľkých faktorov. Mnoho z nich sa dá dosiahnuť priamo v e-shope: funkčnosť e-shopu, rýchlosť načítania, dizajn, zaujímavé produkty, dobré popisy, jednoduchosť platobného procesu, či férové podmienky doručenia a reklamácie.
Okrem toho je na vzostupe táto stratégia: digitálny produkt, ktorý vysvetľuje výhody vašich fyzických produktov kvalitnejšie ako bežný zamestnanec lokálneho obchodu. Digitálny produkt (napr. online kurz) vysvetľuje benefity a použitie vašich produktov tak, že vy získate konkurenčnú výhodu a návštevníci vášho e-shopu sú motivovaní nakúpiť, pretože chápu využitie a výhody vašich fyzických produktov na e-shope.
Digitálne produkty umožňujú e-shopom rozšíriť svoj dosah, zvýšiť predaje a osloviť väčší počet zákazníkov. Čo si však predstaviť pod pojmom digitálny produkt? Môže to byť napríklad e-knižka či minikurz, v ktorých vysvetlíte použitie a výhody fyzických produktov, ktoré predávate na e-shope. Do digitálnych produktov potom vložíte linky na tieto fyzické produkty, ktoré ponúkate na svojom e-shope.
Digitálne ako aj fyzické produkty sa budú nachádzať v ponuke vášho e-shopu (cez Upgates). K obsahom digitálnych produktov sa zákazníci dostanú tak, že po kúpe tohto digitálneho produktu dostanú k nemu prístupové údaje priamo do online akadémie na mail. Prepojenie online akadémie a e-shopu je veľmi jednoduché a zaberie vám pár minút.
Vlastnú online akadémiu si vytvoríte taktiež veľmi rýchlo a jednoducho - pomocou Mentortools - softvéru na tvorbu online akadémie/ vlastnej členskej sekcie. Prostredníctvom digitálnych produktov vo vlastnej online akadémii tak podporujete predaj aj vašich fyzických produktov v e-shope. Okrem toho môžete v akadémii vytvoriť okrem bezplatných “podporných” produktov aj spoplatnené a tým si rozšíriť portfólio vašich produktov.
Kombinácia predaja fyzických produktov v e-shope a digitálnych produktov v online akadémii má množstvo výhod
- Konkurenčná výhoda - vďaka online akadémii a digitálnym produktom sa odlíšite od množstva e-shopov, ktoré ponúkajú rovnaké produkty ako vy a zároveň dáte zákazníkom dôvod nakúpiť práve u vás
- Získanie kontaktov na potenciálnych zákazníkov - keď sa potenciálny zákazník zaregistruje do vašej online akadémie, získate na neho kontakt, a tak sa z neho časom môže stať kupujúci zákazník. Toto je skvelá stratégia v tom prípade, ak zákazník ešte nie je presvedčený o kúpe. Najprv získa bezplatný produkt, v ktorom vysvetlíte fyzický produkt - po detailom vysvetlení produktu a pochopení výhod sa zákazník rozhodne pre kúpu (jednak fyzických produktov, jednak vašich spoplatnených digitálnych produktov)
- Pochopenie produktu - niekedy je potrebné použite a výhody konkrétneho produktu dodatočne vysvetliť - napr. prostredníctvom digitálneho produktu
- Väčšie nákupy - zákazník, ktorý pochopil výhody produktu a je presvedčený o jeho kvalite, nakúpi viac naraz (počas jedného nákupu)
- Lojálni zákazníci - takíto zákazníci ostanú verní vášmu e-shopu, pretože získajú pridanú hodnotu + vždy sa im môžete pripomenúť cez newsletter
- Zvýšenie predajov a príjmov vďaka rozšíreniu portfólia si zákazník na e-shope môže okrem fyzických produktov zakúpiť aj digitálne produkty
Na vašom e-shope môžete zákazníkom ponúkať fyzické, ako aj digitálne produkty. Tieto digitálne produkty vytvárate vo svojej online akadémii. Zákazník, ktorý príde na e-shop, ale ešte nie je rozhodnutý pre kúpu fyzického produktu, môže získať prístup na digitálny produkt zadarmo.
Takto získate kontakt na zákazníka (prístup k digitálnemu produktu dostane, len ak zadá svoj mail). Prostredníctvom digitálneho produktu, v ktorom odkazujete na fyzický produkt z e-shopu, môžete zákazníkovi vysvetliť použitie a výhody konkrétneho fyzického produktu. Na základe dodatočného vysvetlenia sa zákazník rozhodne pre kúpu produktu v e-shope.
Ak by sa aj zákazník nerozhodol zakúpiť si fyzický produkt - vy ste získali kontakt na zákazníka a v budúcnosti mu môžete zasielať newsletter alebo ďalšie bezplatné digitálne produkty, v ktorých budete promovať fyzické produkty z e-shopu.
Preto je výhodné kombinovať predaj fyzických a online produktov. Vďaka spolupráci Mentortools a Upgates si môžete rýchlo a jednoducho prepojiť váš e-shop s členskou sekciu - online akadémiou.
Kam vkladať tieto online produkty?
Mentortools je softvér na tvorbu členskej sekcie - online akadémie. V členskej sekcii môžete vytvárať rôzne platené ale aj bezplatné online produkty. Ak zákazník vyplní opt-in pre bezplatný produkt alebo si zakúpi spoplatnený produkt, automaticky získa prístup do online akadémie, kde vidí kompletnú ponuku vašich digitálnych produktov. Zákazník vidí ponuku vašich digitálnych produktov jednak v e-shope a jednak aj na hlavnom paneli online akadémie (keď je už vo vnútri).
V Mentortools môžete tvoriť a ponúkať rôzne druhy online produktov:
- Platené online produkty - e-knižky, online kurzy, klub na mesačné predplatné…
- Online produkty zadarmo – tzv. lead-magnety, napr. e-knižky, ukážka prvého modulu zo spoplatneného kurzu, minikurzy, čeklisty a návody …
So softvérom Mentortools si veľmi jednoducho vytvoríte a nastavíte vlastnú členskú sekciu - online akadémiu s digitálnymi produktami a v priebehu niekoľkých dní/ týždňov môžete vstúpiť na trh a začať predávať. Zároveň na tvorbu kurzov potrebujete len minimálne technické zručnosti, nakoľko je navigácia v softvéri veľmi intuitívna.
Okrem toho v Mentortools nájdete množstvo funkcií, ktoré vás podporia pri automatizácii predajného procesu, tvorbe pristávacích stránok a zvýšení aktivity vašich zákazníkov cez diskusné fóra priamo v členskej sekcii. Online akadémia bude fungovať pod vašou doménou a vo vašom dizajne, čo zabezpečuje plynulý prechod medzi oboma platformami.
Tvorba nahratých online kurzov ponúka mnohé výhody, ktoré stoja za zváženie:
- Online akadémia je škálovateľná - jedna z možností, ako vysvetliť vaše produkty je Q&A naživo - napríklad prostredníctvom sociálnych sietí. Nevýhodou v tomto prípade je, že musíte byť fyzicky prítomní za počítačom a odpovedať na tie isté otázky - ktoré sa môžu vždy opakovať. Nahratý online kurz raz vytvoríte a ten už len predávate/ ponúkate zadarmo. Informácie o fyzických produktoch si tak vaši zákazníci nájdu vo vašej online akadémii a môžu sa k nim kedykoľvek vrátiť.
- Predajný proces je plne automatizovaný- zákazníci si zakúpia váš online kurz cez online akadémiu (alebo e-shop) v priebehu niekoľkých minút. Veľkou výhodou digitálnych produktov je, že nemáte množstvo povinností ako pri predaji fyzického tovaru - skladovanie zásob, balenie, odosielanie tovaru a pod. Predajný proces tak funguje automaticky 24 hodín denne, 7 dní v týždni.
- S online kurzami sa spájajú nízke náklady - online podnikanie je neporovnateľne menej finančne náročné než offline - bežné podnikanie (napr. prevádzkovanie reštaurácie). V prípade tvorby digitálnych produktov je potrebné mesačné predplatné softvérov, ktoré sú nevyhnutné na tvorbu a predaj kurzov. Počiatočným - avšak jednorázovým nákladom je zaobstaranie techniky na nahratie obsahov (mikrofón, kamera...). V prípade online produktov je taktiež potrebné myslieť na náklady na reklamu - tieto náklady predstavujú v počiatočnom štádiu podnikania cca 100€ a náklady môžete zvyšovať postupne - s vyšším počtom predaných kurzov.
- Online kurzy generujú pasívny príjem - po tom, čo zautomatizujete svoje online podnikanie, môžete generovať pasívny príjem dlhodobo a to dokonca bez toho, aby ste boli v čase predaja kurzu reálne za počítačom.
- Online akadémia vám prinesie časovú slobodu - online podnikanie predstavuje pre online podnikateľov časovú slobodu. Vďaka kurzom, ktoré raz nahráte a dlhodobo predávate, nemusíte byť v čase, kedy vaši zákazníci získavajú vedomosti, prítomní. Zatiaľ sa môžete venovať iným klientom alebo činnostiam, či jednoducho nepracovať.
- Vďaka online kurzom získate viac zákazníkov - digitálne produkty môžete ponúkať aj zadarmo (leadmagnety) - takto sa potenciálni zákazníci zoznámia s vašou prácou, odbornosťou a prístupom k danej problematike. Z potenciálnych zákazníkov sa tak časom stanú vaši pravidelní platiaci zákazníci.
Prepojenie Upgates a Mentortools
Priamo cez nastavenia softvérov prepojíte svoju online akadémiu (Mentortools) s e-shopom (Upgates). Prepojenie softvérov je jednoduché a vďaka našim návodom ho zvládne naozaj každý. Takto je vaša online akadémia plne integrovaná do predajného procesu a predaj vašich produktov funguje 24 hodín denne.
Ako funguje prepojenie e-shopu s online akadémiou?
- Zákazník si v e-shope vyhľadá digitálny produkt
- Keď ho produkt zaujal, môže si ho zakúpiť
- Tento produkt vloží do košíka
- Za produkt zaplatí cez formulár na e-shope
- Na e-mail mu príde prístup k digitálnemu produktu (ktorý sa nachádza v online akadémii)
- Následne sa dostane do členskej sekcie/ online akadémie k zakúpenému produktu
- V digitálnom produkte zákazník nájde mnoho linkov späť na fyzické produkty v e-shope, ktoré si môže rovno zakúpiť. Relevantné obsahy v lekciách online produktu vysvetľujú využitie a benefity fyzických produktov na e-shope.
Vo svojej online akadémii si dokonca môžete nastaviť rovnaký dizajn ako na svojom e-shope a taktiež doménu (subdoménu) - výhodou je, že koncový užívateľ ani nespozoruje, že sa nachádza v inom softvéri.
Ak vás kombinácia predaja fyzických a digitálnych produktov zaujala, zaregistrujte sa na náš bezplatný webinár, kde si dopodrobna vysvetlíme, aké výhody táto kombinácia ponúka, ako prepojíte svoj e-shop s online akadémiou/ členskou sekciou a ako si vytvoríte vlastné online kurzy na základe princípu čeklistu.
Pre rýchle prepojenie Mentortools a Upgates nasledujte tieto návody:
Návod - ako prepojiť Upgates a Mentortools
Návod - ako otestovať prepojenie Upgates a Mentortools
Tešíme sa na vás vo webinári! :)