Ako pripraviť eshop na Vianoce?

Vianoce. Všetci máme pocit, že sú ešte ďaleko. Zároveň na nás ale v obchodoch vyskakuje z regálov vianočný tovar. V televízii čím ďalej tým častejšie počujeme uřvaného mimozemšťana, ktorý nám odporúča neodkladať nákupy darčekov. Je to tak. Vianočné šialenstvo pomaly začína. pre väčšinu internetových obchodov ide o najdôležitejšie obdobie v roku. Zároveň ale aj najnáročnejších. Ako sa na to nachystať, čo najviac zarobiť a zároveň nezošalieť?

Majte e-shop ready a nemeňte čo funguje

Redesign alebo prechod na iné e-shop riešenie? Tak na to teraz už radšej nemyslite. Riešiť väčšie zmeny môžete inokedy. Trebárs cez leto. Ak teda nemáte e-shop s plavkami. Takže rýchlo otestovať a na nič už pokiaľ možno moc nesiahať.

Všetko si vopred a dôkladne skontrolujte

Nebojte sa obetovať čas a prejsť si produkty, popisy, obrázky a pod. Hlavne sa uistite, že máte všetko tovar správne na porovnávačoch (Heureka, Google Nákupy, glam apod.). Na tých si postrážte dobitia kreditu a prispôsobte biddování. prečo zbytočne prichádzať o objednávky.

Všetko majte skladom a včas doručte

Nestačí mať všetko riadne pripravené len online. Musíte mať taky poriadne naskladnený. Nechcete predsa v najväčšom zhone riešiť objednávky tovaru od vašich dodávateľov. S tým súvisí aj balenie a odosielanie. Baliaci materiál navyše sa vám nepokazí. Nezabudnite sa zamerať na doručenia a dopravcu. Musíte si byť istí, že tovar dodáte ešte pred sviatkami. preto radšej nesľubujte nesplniteľné. Asi si viete predstaviť, čo sa stane, keď dodáte darček až po Vianociach. Stále môžete pár dní pred nimi radšej ponúknuť vouchery.

pripravte sa na nával a obrňte sa trpezlivosťou

Okrem bežných zamestnancov by ste mali mať v zálohe k dispozícii brigádnikov alebo inou výpomoc. Minimálne v tomto období určite áno. potrebujete rýchlo komunikovať, baliť a odosielať. Bez pomoci sa dosť možno nezaobídete. Dohodnite si všetko pokiaľ možno dopredu. Alebo zistite, kde je možné si výpomoc pre prípad núdze narýchlo zabezpečiť.

Marketing e-shopu cez Vianoce

Vianočne ladené by mali byť aj vaša ppC kampane. Zamerajte sa aj na vhodné články. Tipy k výberu darčekov v nadväznosti na predávaný tovar a pod. Nové bannery pre obsahové kampane a prispôsobenie kľúčových slov. Vianočne ladená by mala byť aj grafika e-shopu. K tomu bohato postačí práve pár pekných bannerov. Ich výroba a nasadenie nie je nič časovo náročného. Takže toho môžete stihnúť vylepšiť ešte veľa!

Vo väčšine prípadov platí, že s newslettre by sa to nemalo preháňať. Prichádza ale čas, kedy to tak úplne nebude platiť. Využite ich k ponuke špeciálnych akcií, zliav na produkty apod. Nebojte sa naplno uplatniť tiež silu sociálnych sietí.

Záverom

Toto sú základy, ktoré vám pomôžu zostať v suchu. Ako e-shoper máte určite vlastné tipy, ako zvládnuť vianočné sezónu. Budeme radi, keď sa o ne s nami podelíte v diskusii. Hlavne sa ale pozitívne nalaďte a pokúste sa z toho nezblázniť. Prajeme vám hladký priebeh, hŕbu objednávok a čo najmenej reklamácií a ťažkostí. A hlavne naozaj pevné nervy a trpezlivosť :)

Vlastné internetový obchod zatiaľ nemáte?

Tieto Vianoce už pravdepodobne nestihnete. Čo ale nie je tento rok, môžete byť za rok. O to viac a lepšie sa pripravíte. Tak to zbytočne neodkladajte. Vytvorte si behom chvíľky jednoduchý, moderný a zarábajúcou e-shop kombinujúci výhody prenajímaného riešenia a e-shopu na mieru. Začnite predávať a úspešne podnikať s Upgates.

Ďalší článok
Nakupujeme na smartphonu