Začínate s vlastným podnikaním, ale nedarí sa vám na váš web priviesť návštevnosť a už vôbec nie získať finálny konverzie - nákupy? Alebo máte problémy dostať váš produkt medzi ľudí a budovať o ňom povedomie? Reklama na Facebooku a Instagramu môže byť to pravé pre vás

Medzi jednu z najväčších výhod propagácie na sociálnych sieťach patrí ich dosah - len Facebook v Českej republike využíva takmer 5,5 milióna užívateľov. Môžete tak váš produkt pomerne lacno dostať k veľkému množstvu ľudí kedykoľvek a kdekoľvek. Priemerná doba, ktorú Česi trávia na sociálnych sieťach, je 159 minút denne, čo nám dáva obrovský priestor vaše potenciálnych zákazníkov osloviť.

Než sa pustíte do samotného nastavovania reklám, je dobré si skontrolovať, či máte všetko potrebné. Tu je taký menší chceck-list, ktorý by vám s tým mohol pomôcť:

  1. Založený Business Manager a vyplnené základné údaje o vašej firme (vrátane fakturačných údajov a pod.) 
  2. Založená Facebooková stránka a Instagramový profil, reklamné účet, Facebook pixel (bez toho sa do nastavovania reklám ani nepúšťajte), katalóg produktov 
  3. Správne prepojené jednotlivé položky medzi sebou (ak napríklad nemáte prepojený Facebookový pixel s vašim katalógom produktov, dynamické reklamy vám fungovať nebudú (a ak budú, tak nie na 100%))
  4. Správně naimplementované na webe
  5. Overená doménaa
  6. Založené Facebook a Instagram Obchody

Ku všetkému nájdete návody priamo na Facebooku, ktoré sú dobre popísané vrátane technických detailov a špecifikácií. Za nás pridáme niekoľko tipov, kde vidíme najčastejšie problémy:

  1. Postrážte si prístupy a že máte všetko na jednom mieste - aby sa nestalo, že je stránka pod vlastníctvom súkromnej osoby, reklamné účet v jednom Business Manageru, Katalóg a Pixel v inom BM a ku všetkému má prístup niekto iný. Prevod položiek medzi BM je komplikovaný a vyhnete sa tak prípadným problémom.
  2. Nastavte si dvojfázové overenie na svojom súkromnom FB profile - bez neho sa do Business Managera novo nedostanete.
  3. Reklamná účet nastavte v správnej mene a časovom pásme - nechcete predsa inzerovať v Česku alebo na Slovensku podľa Tichomorského časového pásma :)
  4. V katalógu produktov upravte nastavenie orezu obrázku - aby vám Facebook v reklame nezobrazoval iba polovicu produktu.
  5. U udalostí pixelov majte zapnuté automatické pokročilé párovanie - pomáha to najmä s remarketingom návštevníkov vášho webu.
  6. Správne agregované udalosti u domény - možno zaregistrovali zmeny vďaka novému iOS, je tak potrebné mať zoradené udalosti podľa vašich priorít.

 

Nastavovanie kampaní

Pokiaľ máte všetko správne nastavené, môžete začať so samotnou propagáciou. Facebook rozdeľuje účely kampaní do 3 kategórií podľa aktuálnej fázy nákupného procesu:

V prípade e-shopov skvele fungujú dynamickej reklamy využívajúce katalóg produktov a dáta z Facebook pixelu. Ideálna je kombinácia zacielenie na nových potenciálnych zákazníkov v rámci Daba kampaní spolu s dynamickým REMARKETING - prvý kampaní privedieme potrebné užívateľa na váš web, tou druhou je potom doklepeme na vykonanie finálnej konverzie. Vyberte účel kampane Predaj z katalógu a na úrovni Sady reklám potom len zvoľte, či pôjde o remarketing alebo akvizíciu:

TIP: Voľbu časového okna u remarketingu zvážte podľa typu vášho produktu a dĺžkou nákupného procesu. Nezabudnite však brať do úvahy aj návštevnosť vášho webu a strážte si početnosť u reklám (aby nedochádzalo k preplácaniu reklám a ubíjejícímu remarketování užívateľov).

Zároveň je potreba budovať povedomie o vašom produkte a značke - k tomu je dobré voliť účel kampaní Dosah. Obrovskou výhodou týchto kampaní je ich nízke CTZ (cena za 1000 impresií reklám), ktoré sa môže pohybovať v rádoch nižších desiatok korún a vy tak aj s nízkymi investíciami budete vidieť.

Nezabúdajte ani na existujúcich zákazníkov, ktorí vám môžu urobiť väčšie službu, než si myslíte. Zdieľanie, lajkovanie a komentovanie vašich príspevkov na FB a IG môže podporiť vašu značku a postupne z vášho brandu vybudovať lovebrand Tvorte teda aj kvalitný obsah a komunikujte s vašimi fanúšikmi. A samozrejme zdieľaný obsah promujte (organický dosah je totiž už takmer nulový) - ne přes modré tlačítko “Boost post”, ale v Ads Managera. Môžete voliť Konverzný účel kampane, prípadne Prejavený záujem či Dosah - záleží na charaktere daného príspevku (jeho obsahu).

 

Práca s publiky

Vďaka správne naimplementovanému pixelov dokážete naplno využívať možnosti zacielenia na Facebooku a Instagramu. Vytváraním vlastných a podobných publik tak môžete zacieliť na veľmi relevantné používateľa a dosahovať tak potrebných konverzií.

Záujmové publika sú tiež obrovskou výhodou inzerovanie na Facebooku - vďaka veľkému množstvo dát, ktoré FB o svojich užívateľoch zbiera, dokážete pomocou záujmov či demografických údajov nájsť potenciálnych zákazníkov, ktorí u vás s najväčšou pravdepodobnosťou nakúpi. 

Ako má vyzerať reklama?

Až 80% úspechu vašich kampaní závisí na vzhľade samotnej reklamy. Ak nastavíte tú najlepšiu kampaň po technickej stránke veci ale vizuál nebude atraktívne pre cieľových používateľov, kampaň úspešná nebude. Na tomto kroku si teda dajte extrémne záležať - Potestuje viac variantov grafiky a textací, testuje rôzne reklamné formáty a hľadajte to, čo na vašich zákazníkov bude fungovať najlepšie.

Facebook aj Instagram ponúka celý rad formátov reklám, ktoré môžete využiť. Medzi tie najčastejšie patria Single Image reklama (reklama s jedným obrázkom), Video, Carousel, či trebárs Stories. Zároveň Facebook umožňuje vytvárať kreatívne reklamy priamo v Správcovi reklám, prípadne využívať obrázkov priamo z cieľovej URL, kam reklamou používateľa povediete.

TIP: Nezabudnite si svoje reklamy otagovať UTM parametre - najmä ak chcete vyhodnocovať svoje kampane aj mimo Facebook.

Ako spoznám, že reklama (ne)funguje?

V Správcovi reklám si mimo prednastavené metriky môžete preddefinovať stĺpce pre vyhodnocovanie podľa vašich potrieb. Určite sledujte "základ" - celkový dosah, počet impresií a frekvencie zobrazenia, kliknutia a CPC aj CTR a samozrejme tiež konverzie, ich hodnotu a CPA. Hodnoty sa budú odvíjať od vášho produktu a samotného nastavenia kampaní, nemožno teda všeobecne povedať "čo je dobré a čo už je veľa / málo". Pre niekoho môže byť cena za kliknutie 5 Sk štandard, pre iného takáto cena môže byť nedosiahnuteľná (napríklad u veľmi špecifických výrobkov, ktoré nie sú určené pre širokú verejnosť).

Zároveň je dobré kampane sledovať aj mimo Facebook (napríklad v Google Analytics). Konverzia na FB síce nebudú zodpovedať transakciám v GA (iná atribúcia), však napríklad z pohľadu kvality návštevnosti privedené z Facebooku môžete zistiť, že vaše zacielenie nemusí byť ideálny a bude to chcieť isté úpravy. Zároveň môžete sledovať vplyv vašich kampaní na ostatné zdroje návštev, sledovať asistovanej konverzie a mnoho ďalšieho.

Ak si myslíte, že by pre vás výkonnostný kampane na sociálnych sieťach boli vyššie dievčenské, nebojte sa zveriť do rúk odborníkov. V PROFICIU jich máme celou řadu a rádi vám pomůžeme jako například našemu klientovi Rieker :)

Ďalší článok
Facebook: Marketingové tipy, ktoré vám pomôžu zarobiť peniaze na Facebooku