Propagácia na sociálnych sieťach: stojí za to?
V spolupráci s partnerom a doplnkom pre financovanie e-shopov Lemonero sme si pre vás pripravili článok ohľadom propagácie na sociálnych sieťach. Financovanie od Lemonera vám pomôže nielen prejsť slabším či mimosezónnym obdobím s poklesmi obratov. Ale tiež využiť plánované aj neplánované obchodné investície ako napríklad výhodnú akciu u dodávateľa alebo množstvové zľavy na naskladnenie zásob. A doplní tiež peniaze na reklamu a marketing. A to pokojne aj na propagáciu na sociálnych sieťach, o ktorej si dnes povieme viac.
Bežný užívateľ sociálnych sietí na nich trávi podstatnú časť svojho voľného času. Pred niekoľkými rokmi každý poznal len tie najpopulárnejšie – teda Facebook a YouTube. Postupom času sa však do popredia dostali aj desiatky ďalších. Dnes už sa v širokej miere používa tiež Instagram, WhatsApp, Twitter alebo napríklad TikTok.
Sociálne siete ľudia využívajú z rôznych dôvodov, najčastejšie však len chcú zahnať nudu a pobaviť sa. Dalo by sa predpokladať, že v tomto naladení nebudú tak ochotní nakupovať. Omyl. Komerčný potenciál sociálnych sietí vzišiel na povrch pomerne rýchlo. Ten priebehom času len rastie a preto dnes mnoho odborníkov sociálne siete považuje za jeden z najefektívnejších marketingových kanálov vôbec.
Ak sa zaujímate o marketing na sociálnych sieťach, obrázok o ich potenciáli si môžete urobiť vďaka trom jednoduchým faktom:
- Na sociálnych sieťach trávi priemerný užívateľ približne 2 a pol hodiny denne.
- Priemerný užívateľ využíva približne 6,6 sociálnych sietí.
- Sociálne siete využíva globálne približne 4,5 miliardy ľudí.
Ich ohromná popularita vám však sama o sebe úspech nezaistí. Kľúčové je nastavenie vašej marketingovej stratégie, spoločne s vašimi očakávaniami a cieľmi.
Na trhu je mnoho spoločností, ktoré sociálne siete nevyužívajú a rovnako sa im darí získavať a udržiavať zákazníkov. Je však len otázkou času, kedy sa budú musieť prispôsobiť a osvojiť si ich tiež. Konkrétne totiž sociálne siete rastú o približne 10 % každým rokom.
Stojí teda propagácia na sociálnych sieťach za to? V našom článku si uvedieme ich zásadné výhody. Túto otázku si teda následne zodpovedáte sami.
Do reklamy na sociálnych sieťach investujte rozumne a efektívne
Obrovskou výhodou sociálnych sietí je, že do nich nutne nemusíte investovať desaťtisíce, aby ste zažiarili. Rozpočet si určujete sami a zo začiatku môžete pokojne experimentovať len s pár stovkami mesačne. Už z tohto dôvodu teda propagácia v tomto priestore stojí za to. Aj keď nebudete z reklamy generovať obrovské profity, získate bližšiu predstavu, čo na vašich zákazníkov platí a akým formátom obsahu sa naopak vyhnúť.
Keď vám reklama bude dávať zmysel, vždy môžete navýšiť rozpočet, vďaka čomu sa vám otvoria dvere k lepšej optimalizácii výkonu. Následne môžete skúšať viac premenných, a tak dosahovať vytýčené ciele, ako je podpora návštevnosti webu alebo priamy predaj produktov či služieb. Výšku investovanej čiastky určujú tiež kritéria cielenia, kľúčové slová a v neposlednom rade tiež text samotných reklamných príspevkov.
Ak sa necítite na nastavovanie reklamy na vlastnú päsť, vždy sa môžete obrátiť na experta. Ten dokáže navrhnúť stratégiu tvorby a nastavenie reklamy a tiež poradí, ako monitorovať výsledky.
To však logicky nebude zadarmo, takže do nákladov na marketing pripočítajte aj hodiny profesionála. A pokiaľ sa vám v reklame bude dariť, náklady budú stúpať všeobecne. V takom prípade je možné zažiadať o externé financovanie cez Lemonero, ktoré sa na poskytovanie úverov pre e-shopy priamo špecializuje. Rozpočty na kampane, marketingových špecialistov a ďalšie prevádzkové náklady si ľahko zvýšite až o 1 000 000 Kč. Tie môžete na účte mať už do 10 minút.
Pre zhodnotenie rizikovosti projektu, budúcich trendov v segmente a približnej profitability využíva výkonné AI nástroje. Vďaka nemu má potrebné údaje do pár minút – a schvaľuje približne 80 % všetkých žiadostí. Na získanie prostriedkov budete mať teda omnoho väčšiu šancu oproti klasickým bankám, ktoré nemajú stanovené kritériá, pomocou ktorých by e-shopy dokázali posudzovať.
Brána k novým zákazníkom
Ak silu sociálnych sietí ešte nevyužívate, pravdepodobne je načase to napraviť. Ľahko sa totiž vďaka nim môžete dostať k novým zákazníkom. Vďaka popularite tohto prostredia budete môcť osloviť veľmi široké publikum.
Čo však na jednej sieti funguje, na druhej nemusí. Aby ste u potenciálnych zákazníkov zabodovali, na Facebooku vám možno budú stačiť zaujímavé obrázky. Napríklad na TikToku sa však budete musieť naučiť natáčať, pretože je zameraný na krátke, trefné videá. Pokiaľ je vaša spoločnosť zameraná na B2B, rozhodne by vám nemal uniknúť ani LinkedIn. Ponúka totiž priestor pre prezentáciu technickejších a komplexnejších údajov, vďaka čomu pripomeniete vašej sieti svoju odbornosť. Zvýšite si tak šancu, že s vami budú chcieť nadviazať spoluprácu ďalšie spoločnosti.
Propagácia na sociálnych sieťach má oproti reklame vo vyhľadávačoch tiež výhodu v tom, že sa dá omnoho presnejšie cieliť. Na potenciálnych zákazníkov teda môžete cieliť na základe ich záujmov, správania a ďalších demografických údajov. Týmto spôsobom potom budete môcť vašu značku predstaviť špecifickejším skupinám užívateľov a monitorovať, ako na ňu reagujú.