QR platby

QR platbu pomocou QR kódu je možné použiť len pri objednávkach, u ktorých si zákazník zvolil platbu typu Bankový prevod. Vygeneruje sa QR kód, ktorý sa zobrazí na týchto miestach systému:

  1. Objednávka - Dokument vystavený po dokončení objednávky zákazníkom na e-shope. QR kód sa na ňom zobrazí len vtedy, ak zvolil zákazník platbu Bankovým prevodom a zároveň objednávka nie je označená ako zaplatená.
  2. Faktúra - Dokument musí spĺňať rovnaké podmienky ako Objednávka vyššie.
  3. Systémový e-mail - E-mail zasielaný zákazníkovi po dokončení objednávky na e-shope. Len ten pre bankový prevod.

QR kód sa zobrazuje s rovnakou logikou tiež v prípade manuálneho vytvorenia objednávky v administrácii.

Čo je to QR kód?

QR kód môže byť vzhľadom k jednoduchosti používania mylne pochopený. Nejde o náhradu platby kartou, ktorá sa vykonáva prakticky okamžite počas niekoľkých minút. Ide len o graficky zašifrované informácie ako sú číslo účtu príjemcu, suma na úhradu, variabilný symbol atď.

Používa sa teda tým spôsobom, že zákazník, ktorý chce doklad uhradiť si v mobilnom zariadení spustí aplikáciu svojej banky a naskenuje QR kód. Týmto krokom sa predvyplnia všetky potrebné údaje pre vykonanie platby, ktorú následne odošle.

Ide teda stále o bežný bankový prevod, s ktorým môžu podľa podmienok vašej banky súvisieť nejaké poplatky, doba spracovania atď. Ale nemusíte pri ňom ručne prepisovať informácie o platbe, preto máte istotu, že platobné údaje prepíšete správne.

Generovanie QR kódu

Pre správne generovanie QR kódu je potrebné mať v administrácii zadané fakturačné údaje IBAN a BIC / SWIFT. Z týchto údajov sa totiž kód generuje. IBAN nájdete vo vašom bankovníctve alebo kontaktujte podporu banky. 

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Základné / Nastavenia obchodu.
  2. Kliknite na oddiel Fakturačné údaje.
  3. Vyplňte pole IBAN.
  4. Vyplňte pole BIC / SWIFT.
  5. Uložte

Vo vygenerovanom kóde sú obsiahnuté všetky potrebné informácie pre platbu:

  • číslo účtu
  • číslo banky
  • suma
  • mena
  • variabilný symbol

Generovanie pre zahraničné účty

Pokiaľ má prevádzkovateľ e-shopu účet v slovenskej banke, generovanie QR kódu prebieha bez problémov štandardným spôsobom.

Generovanie pre inú ako slovenskú banku môže podliehať odlišným štandardom, preto je potrebné si overiť, či vygenerovaný kód funguje. Pokiaľ nie, je potrebné QR kód deaktivovať podľa postupu nižšie. Túto skúsenosť máme s bankami v Česku a v Poľsku.

Aktivácia v platbe

Generovanie QR kódu aktivujete len v type platby bankový prevod. V prípade založenia novej Platby je potrebné Typ nastaviť podľa obrázka nižšie.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Platba.
  2. Vyberte platbu typu Bankový prevod. Prípadne si vytvorte platbu novú a tento typ jej nastavte.
  3. Prejdite do oddielu Rozšírené.
  4. Zaškrtnite pole QR platba. Prípadne vyberte, pre ktoré jazykové mutácie sa má aktivovať.
  5. Vykonané zmeny Uložte.

Zobrazenie QR kódu

QR kód je vo východiskovom stave už nastavený v dokumente Objednávka a Faktúra. Môžete ho tam nájsť pod dynamickým zástupcom {!$qr_payment}. Viac tu.

Pokiaľ sa vám QR kód nezobrazuje, je možné, že máte ešte starú verziu šablóny a je potrebné ju aktualizovať na najnovšiu pomocou odkazu Obnoviť. Aktualizáciou šablón sa vám môžu zmazať vaše individuálne úpravy v šablóne. 

Systémový e-mail

Kód je vkladaný podobnou logikou do nasledujúcich východiskových šablón systémového e-mailu. Môžete ho tam nájsť pod dynamickým zástupcom {$order_payment_qrcode}. Viac tu.

  • Objednávka prijatá (prihlásený, bankový prevod)
  • Objednávka prijatá (neprihlásený, bankový prevod)

Kód pre platbu je možné vložiť aj do vlastného novo vytvoreného systémového e-mailu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora