V akom odbore podnikáte?

GLIX je internetový obchod s interiérovými dekoráciami. Zo začiatku sme sa venovali výrobe samolepiek na stenu, postupom času sme ponuku rozšírili o tapety a obrazy na plátne. Aktuálne u nás nájdete paravány, zrkadlá, sklenené obrazy, nástenky či dekoratívne vankúšiky. Náš sortiment sa neustále rozširuje, tento rok ešte pribudnú svetla, hodiny či bytový textil.

Ako ste začínali?

Rovnako asi ako každá začínajúca rodinná firma - z obývačky. pôvodná myšlienka bola vytvoriť malý e-shop pre moju mamičku, teraz konateľka firmy. Chcel som, aby sa nenudila v invalidnom dôchodku a krátila si čas kreatívne tvorbou. Z pár objednávok denne sa rýchlo stalo pár desiatok a zrazu sme pracovali každý deň do skorých ranných hodín. Dal som výpoveď v práci a rozhodol sa nášmu e-shopu venovať naplno. V čase, keď som končil, už sme robili obrat vyše 800 tisíc mesačne.

V čom je váš e-shop iný ako vaša konkurencia?

Zo začiatku to bola hlavne vlastná tvorba produktov. Chceli sme predávať niečo, čo konkurencia nemá. preto sme aj pri hľadaní nových dodávateľov pozerali skôr do zahraničia a vyhýbali sme sa produktom, ktoré ponúka ďalších 100 obchodov. A to sa vyplatilo. Teraz spolupracujeme so zahraničnými výrobcami, ktorí nemali v ČR ani na slovenské zastúpenie, a s väčšinou z nich sme po nejakej dobe uzavreli exkluzívne zmluvy.

Ako rýchlo Váš biznis rastie?

Rýchlejšie, než sme kedy dúfali, a chvíľami rýchlejšie, než sa dá zvládnuť. Sme za to samozrejme radi, ale tých 18 mesiacov, čo máme GLIX, bolo veľa náročných. Medzimesačne sme rástli aj o 500% a to ide veľa ťažko zvládnuť, aj keď každý mesiac nastúpi nový zamestnanec. Už po prvých 4 mesiacoch sa naplno ukázala sila systému Upgates a my boli na popredných priečkach vyhľadávačov. Dokonca sme museli rast "brzdiť" a vypínali ppC reklamu a Facebook. Teraz sa medzimesačný rast ustálil na približne 30%. Tento rok sme zvládli vybaviť takmer 18.000 objednávok a predpokladaný obrat je niečo vyše 50 mil. Korún.

Aktuálne v GLIX pracuje 9 stálych zamestnancov a 10 externistov. V apríli sme sa presťahovali do väčších priestorov a logistiku a skladovanie outsourcuje, takže sa môžeme naplno venovať marketingu, rozširovanie sortimentu a expanziu do zahraničia. Tento rok sme spustili e-shop v Rumunsku a budúci rok plánujeme ďalšie tri európske krajiny.

Prečo ste si vybrali práve platformu Upgates?

Z rovnakého dôvodu, ako sme vyberali dodávateľa produktov. Nechceli sme systém, ktorý má väčšina e-shopov v ČR. Ako chcete byť zaujímavý pre vyhľadávače, keď má konkurencia rovnaký zdrojový kód? Ako byť zaujímavý pre návštevníka, keď má konkurencia rovnakú, alebo podobnú šablónu? Stavili sme na UPgates a bola to skvelá voľba.

Odporučili by ste UPgates ďalej? Prečo?

Určite! Ak začínate podnikať na internete, je to výborné riešenie. Veľmi rýchlo sme sa naučili Upgates používať a veľa nám pomohla skvelá zákaznícka podpora. Neskôr sme ocenili prepracované XML / CSV importy a exporty, takmer neobmedzené možnosti Designer modulu aj individuálne úpravy zdrojového kódu. API nasadené pred pár mesiacmi už bola len čerešnička na torte. :)