Súčasťou posledná systémové aktualizácie bolo tiež napojenie najpoužívanejšieho SEO nástroje v ČR a SR, Collabimu . Pri príležitosti napojení nového marketingového nástroja vám prinášame rozhovor s jeho majiteľom a CEO, Daliborom Jarošom.

Collabim

Dobrý deň, Dalibora. Mohli by ste nám váš nástroj a jeho funkcie popísať trochu viac do detailu?

Primárne je to nástroj slúžiaci na dva účely. Za hlavnú funkciu považujem meranie správnosti SEO. Teda zobrazenie vašich pozícií na dané kľúčové slová a vývoja zmien v čase. Zároveň vám Collabim narozdiel od Search Console našepká aj slová, na ktoré by ste sa mali a mohli zobrazovať vo vyhľadávaní. Nie len tá, na ktoré sa už zobrazujete. Sekundárne potom Collabim umožňuje tvorbu mnohých analýz, ktoré vám pri vyhodnocovaní SEO aktivít ušetrí čas.

Osobne nás veľmi zaujali funkcie týkajúce sa off-page SEO faktorov alebo napríklad možnosť porovnania s konkurenciou v rôznych segmentoch. Mohli by ste nám o tom povedať viac?

Collabim je silným nástrojom tiež pre správu a zisk nových spätných odkazov. Tie môžu stáť za SEO vášho e-shopu až z 50%. V sekcii odkazy a linkbuilding je možné pridávať už existujúce spätné odkazy z externých webov, pri ktorých Collabim kontroluje správnosť a to, či odkaz na vás stále existuje. Zároveň vám nástroj poskytne mnoho príležitostí k zisku odkazov. U tých si môžete pridávať poznámky s kontakty na majiteľa a pod.

Sledovanie konkurencie môže fungovať v dvoch módoch. Máte totiž možnosť pridať si konkurenčné web ako vlastný projekt. Potom u neho môžete využívať všetky Collabim funkcie rovnako tak ako u svojho webu. Aj s jedným vlastným projektom ale môžete kontrolovať zobrazovanie konkurencia na kľúčových slovách, o ktoré máte záujem. Collabim vám navyše povie aj to, ktorú landing page konkurencie na dané kľúčové slová má. A vy sa potom môžete ľahko inšpirovať.

Pre koho je vlastne Collabim vhodný a pre koho si myslíte, že by mal byť nepostrádateľný?

Je vhodný pre agentúry a freelancer v SEO. V druhej skupine sú užívatelia využívajúci Collabim k verifikáciu výsledkov. Takže majitelia akéhokoľvek webu, ktorý investuje do SEO. Musí u nich ale ísť o priame zmeny, nielen iba o prvotnej analýzy a konzultácie, ktoré skončia v šuplíku. Collabim vám je potom schopný povedať, či sa investícia vypláca a či je vidieť Tizen efekt.

A najväčšie zastúpenie klientov je medzi ktorú skupinou?

Keď sme začínali, najčastejšie využívali Collabim agentúry. Vďaka našej dlhodobej edukačné činnosti sme to obrátili. A náš nástroj už viac využíva druhá skupina, takže majitelia webov a e-shopov. Táto skupina je síce početne vyšší, ale čo sa týka tržieb je to asi 50/50.

Môžete nám prezradiť, koľko užívateľov nástroj celkovo má a uviesť z každej skupiny tie najzaujímavejšie?

Klientov kontrolujeme kvartálne a v poslednom kvartáli sme zaznamenali vyše 6 000 aktívnych užívateľov. Celkový počet sledovaných projektov bol potom cirka pred rokom 30 000.

Veľmi zaujímavý projekt v poslednej dobe je za mňa web pravdaovode.cz. Jedná sa o vzdelávacie stránky, ktoré sa snažia šíriť osvetu o vode. Takže je fajn, že aj také weby sa snaží utrhnúť pozície vo vyhľadávaní a rieši SEO. Ale povedal by som, že každý z klientov, s ktorými som pravidelne v kontakte, je zaujímavý. Väčšina má podobné problémy, ale každý sa ich snažia riešiť trochu inak. Bohužiaľ sa často snažia nájsť skratku. Veľakrát si predstavujú SEO ako PPC. Ale tak to naozaj nefunguje. SEO proste nezapnete ako kampane platených reklám. A práve preto som spustil a v spolupráci s poprednými odborníkmi u nás vytvoril SEO akadémii vo forme video-.

Na záver by sme sa radi spýtali, ako sa vám darilo v uplynulom roku v nadväznosti na COVID-19 a čo plánujete s nástrojom do budúcnosti. Aké sú vaše ciele a sny?

Darilo sa nám o trochu lepšie ako v roku predtým. Na začiatku roka, v marci a apríli, sme zaznamenali nával ľudí, ktorí donedávna nemali ešte ani stránky alebo e-shop. A nevedeli moc ani o SEO. Teraz už sme ale skôr späť a máme užívateľov, ktorí už majú poňatie o SEO a viac vedia, ako môžu Collabim využiť. Rast zaznamenávame každoročne, ale u nás nebol koronavírusy moc ovplyvnený. Predsa len nie sme e-shopovej riešenie, ako vy.

Plánu do budúcnosti je celá rada. Priorita je robiť Collabim viac intuitívne pre používateľa. Týmto smerom ideme už rok a pol a menšie úpravu facelifte plánujeme aj v tomto roku. Snažíme sa ale hlavne počúvať užívateľa. Robíme UX prieskumy, voláme našim klientom a pýtame sa ich, ako sa im s nástrojom pracuje. Na čom sme tiež veľa zapracovali, je zrýchlenie systému ako takého.

Ciele a sny sú za mňa jasné. Aby nástroj slúžil ľuďom a prinášal im pridanú hodnotu. Aby sa im s ním pracovalo dobre a vyplatilo sa im ho platiť.

Dalibora, vďaka za príjemný rozhovor. Za UPgates vám prajeme veľa úspechov a aby sa vám v Collabim darilo ďalej plniť vaše ciele.

Ďalšie články v tejto kategórii

Kde získať peniaze na začiatku online podnikania?
Gejza Nagy (CEO, Luigi 's Box): e-shopy sa neriadi dátami, ale pocity. Naše inteligentné vyhľadávanie zvyšuje konverzie až o 70%
Pomocou Mergada skoncujete s manuálnou úpravou feedov ešte dnes
Xemel, špecialista na váš feed management
Tomáš Formánek (CEO, Inventoro): dokážeme e-shopom ušetriť státisíce mesačne
Retino vám ukáže, že reklamácia a vratky nemusí byť žiadna veda. Prihláste sa na webinár zdarma
Expanzia - Automatické preklady produktov - Mall Marketplace
O affiliate marketingu s Jánom Makovičom z Affiliate Port
Marek Duda z Retina: k vratkám a reklamáciám je potrebné postaviť sa čelom. Pozerajte sa na ne ako na obchodnú príležitosť
Tomáš Polák (CEO, Owlcure): Chceme, aby si marketingovú automatizáciu mohli dovoliť aj malé e-shopy
Nadeľte si k Veľkej noci Balíkobot
Automatické ponúkanie cien ľahko a rýchlo s BiddingManagerem
Dominika Postavová: Cena je pre zákazníka najdôležitejší faktor. Pricing Fox jej tvorbu automatizuje
Využitie Messenger zákazníckeho chatu naplno. Nová spolupráca UPgates a ChatGo
Michal Kopřiva: Twisto Pay. Jednoduché platby na 1 kliknutie
Daniel Havel (CEO, ThePay): Platenie musí byť jednoduché. Čísla účtu už dneska nikto prepisovať nechce
Martin Šauer (CEO, Balíkobot): Firmy na expedičných procesoch ušetrí hodiny denne
O chytrom financovanie eshopov s Honzou Laštůvkou z Lemonero
Rozhovor: Dalibor Jaroš z Collabimu
Novo napojené Lemonero ponúka chytré financovania vášho eshopu
Zobrazujete zákazníkom čo chcú kúpiť?
Nová splátková platobná brána Cofidis
Rozhovor: Vít Michalek
Novo zapojený nástroj Chameleoon
Motivujte zákazníkov k nákupu a zvýšte svoje obraty vďaka novému UPgates prepojeniu a partnerovi Koloo!
Využite modul Pokladňa naplno vďaka čítačkám od nášho partnera Sensodroid!
Google: Ušetrite za inzerciu v Nákupoch vďaka CSS
Nadviazanie spolupráce s fulfillment spoločnosťou Skladon
Vlastný sklad a logistika e-shopu, alebo outsourcing?
Automatické preceňovanie produktov s aplikáciou Pricing Fox
Nová podoba e-commerce. Spolupráca UPgates a OKTIUM
Platobná brána ComGate novo umožňuje opakovať neúspešnú platbu
Úprava (nielen) dodávateľských XML feedov, automatický bidding aj cenotvorba pomocou nástroja Conviu
Máme pre vás bonus od nášho partnera Srovname.cz
Napojte si dodávateľa a vyťažte maximum zo tovarových porovnávačov vďaka našej spolupráci s Mergado!
Ako môžete vďaka Notifikuj nečakane ľahko navýšiť konverzie svojho e-shopu?
UPgates novo prepojený s Incomaker!
Spolupráca s Affilate Port
Nová spolupráca s online chatom Lime Talk
Nové partnerstvo s Foxentry
Jak balit ekologicky a levně? Druhá šanca pre kartonové krabice!
Nová možnosť exportu produktov na módne porovnávač Modio.cz!
1. miesto v kategórii Prenájom internetových obchodov 2019!
Ako sme dopadli vo veľkom porovnaní e-shop riešenie?
Google live chat