Rozhovor: Dalibor Jaroš z Collabimu

Súčasťou posledná systémové aktualizácie bolo tiež napojenie najpoužívanejšieho SEO nástroje v ČR a SR, Collabimu . Pri príležitosti napojení nového marketingového nástroja vám prinášame rozhovor s jeho majiteľom a CEO, Daliborom Jarošom.

Collabim

Dobrý deň, Dalibora. Mohli by ste nám váš nástroj a jeho funkcie popísať trochu viac do detailu?

Primárne je to nástroj slúžiaci na dva účely. Za hlavnú funkciu považujem meranie správnosti SEO. Teda zobrazenie vašich pozícií na dané kľúčové slová a vývoja zmien v čase. Zároveň vám Collabim narozdiel od Search Console našepká aj slová, na ktoré by ste sa mali a mohli zobrazovať vo vyhľadávaní. Nie len tá, na ktoré sa už zobrazujete. Sekundárne potom Collabim umožňuje tvorbu mnohých analýz, ktoré vám pri vyhodnocovaní SEO aktivít ušetrí čas.

Osobne nás veľmi zaujali funkcie týkajúce sa off-page SEO faktorov alebo napríklad možnosť porovnania s konkurenciou v rôznych segmentoch. Mohli by ste nám o tom povedať viac?

Collabim je silným nástrojom tiež pre správu a zisk nových spätných odkazov. Tie môžu stáť za SEO vášho e-shopu až z 50%. V sekcii odkazy a linkbuilding je možné pridávať už existujúce spätné odkazy z externých webov, pri ktorých Collabim kontroluje správnosť a to, či odkaz na vás stále existuje. Zároveň vám nástroj poskytne mnoho príležitostí k zisku odkazov. U tých si môžete pridávať poznámky s kontakty na majiteľa a pod.

Sledovanie konkurencie môže fungovať v dvoch módoch. Máte totiž možnosť pridať si konkurenčné web ako vlastný projekt. Potom u neho môžete využívať všetky Collabim funkcie rovnako tak ako u svojho webu. Aj s jedným vlastným projektom ale môžete kontrolovať zobrazovanie konkurencia na kľúčových slovách, o ktoré máte záujem. Collabim vám navyše povie aj to, ktorú landing page konkurencie na dané kľúčové slová má. A vy sa potom môžete ľahko inšpirovať.

Pre koho je vlastne Collabim vhodný a pre koho si myslíte, že by mal byť nepostrádateľný?

Je vhodný pre agentúry a freelancer v SEO. V druhej skupine sú užívatelia využívajúci Collabim k verifikáciu výsledkov. Takže majitelia akéhokoľvek webu, ktorý investuje do SEO. Musí u nich ale ísť o priame zmeny, nielen iba o prvotnej analýzy a konzultácie, ktoré skončia v šuplíku. Collabim vám je potom schopný povedať, či sa investícia vypláca a či je vidieť Tizen efekt.

A najväčšie zastúpenie klientov je medzi ktorú skupinou?

Keď sme začínali, najčastejšie využívali Collabim agentúry. Vďaka našej dlhodobej edukačné činnosti sme to obrátili. A náš nástroj už viac využíva druhá skupina, takže majitelia webov a e-shopov. Táto skupina je síce početne vyšší, ale čo sa týka tržieb je to asi 50/50.

Môžete nám prezradiť, koľko užívateľov nástroj celkovo má a uviesť z každej skupiny tie najzaujímavejšie?

Klientov kontrolujeme kvartálne a v poslednom kvartáli sme zaznamenali vyše 6 000 aktívnych užívateľov. Celkový počet sledovaných projektov bol potom cirka pred rokom 30 000.

Veľmi zaujímavý projekt v poslednej dobe je za mňa web pravdaovode.cz. Jedná sa o vzdelávacie stránky, ktoré sa snažia šíriť osvetu o vode. Takže je fajn, že aj také weby sa snaží utrhnúť pozície vo vyhľadávaní a rieši SEO. Ale povedal by som, že každý z klientov, s ktorými som pravidelne v kontakte, je zaujímavý. Väčšina má podobné problémy, ale každý sa ich snažia riešiť trochu inak. Bohužiaľ sa často snažia nájsť skratku. Veľakrát si predstavujú SEO ako PPC. Ale tak to naozaj nefunguje. SEO proste nezapnete ako kampane platených reklám. A práve preto som spustil a v spolupráci s poprednými odborníkmi u nás vytvoril SEO akadémii vo forme video-.

Na záver by sme sa radi spýtali, ako sa vám darilo v uplynulom roku v nadväznosti na COVID-19 a čo plánujete s nástrojom do budúcnosti. Aké sú vaše ciele a sny?

Darilo sa nám o trochu lepšie ako v roku predtým. Na začiatku roka, v marci a apríli, sme zaznamenali nával ľudí, ktorí donedávna nemali ešte ani stránky alebo e-shop. A nevedeli moc ani o SEO. Teraz už sme ale skôr späť a máme užívateľov, ktorí už majú poňatie o SEO a viac vedia, ako môžu Collabim využiť. Rast zaznamenávame každoročne, ale u nás nebol koronavírusy moc ovplyvnený. Predsa len nie sme e-shopovej riešenie, ako vy.

Plánu do budúcnosti je celá rada. Priorita je robiť Collabim viac intuitívne pre používateľa. Týmto smerom ideme už rok a pol a menšie úpravu facelifte plánujeme aj v tomto roku. Snažíme sa ale hlavne počúvať užívateľa. Robíme UX prieskumy, voláme našim klientom a pýtame sa ich, ako sa im s nástrojom pracuje. Na čom sme tiež veľa zapracovali, je zrýchlenie systému ako takého.

Ciele a sny sú za mňa jasné. Aby nástroj slúžil ľuďom a prinášal im pridanú hodnotu. Aby sa im s ním pracovalo dobre a vyplatilo sa im ho platiť.

Dalibora, vďaka za príjemný rozhovor. Za Upgates vám prajeme veľa úspechov a aby sa vám v Collabim darilo ďalej plniť vaše ciele.

Ďalší článok
Novo napojené Lemonero ponúka chytré financovania vášho eshopu