V rámci novej spolupráce s marketingovým nástrojom SEOwebmaster z dielne SEMOR vám prinášame rozhovor so zakladateľom a majiteľom, Vítem Michalkem.

SEOwebmaster vám pomôže s kontrolou indexácie a spätných odkazov vášho e-shopu. V rámci On Page kontrol sa potom jednoducho zbavíte duplicitných názvov alebo popisov podstránky apod. Viac detailov nám už prezradí v rozhovore sám Vít Michalek.

Dobrý deň, Vítka. V úvode sme SEOwebmaster stručne popísali. Mohli by ste nám ale o nástroji a jeho funkciách povedať ešte trochu viac?

Zdravím a ďakujem za možnosť napísať viac informácií o nástrojoch, ktoré tvorím. Vo svojej podstate je to taký "strážny pes" ako ho poznáte z väčšiny e-shopov. Len s tým rozdielom, že náš nástroj stráži a hľadá možné problémy na vašom eshope, ktorý by mohli "ohroziť" jeho postavenie vo vyhľadávačoch alebo samotný zážitok návštevníka. Typicky môže ísť o zlý odkaz, ktorý nikam nevedie. Väčšina eshopařů svoj web vôbec nekontroluje, alebo je veľmi sporadicky podľa toho čo sa práve dočítajú. Čo nie je zle, majú pochopiteľne na prácu iné veci. No a preto je tu SEOwebmaster, ktorý im uľahčí a ušetrí veľa času, ktorý môžu venovať niekde inde.

Sám nástroj používam pre všetky svoje projekty a taky pre sledovanie nových odkazov u svojej konkurencie.

Pre koho je ideálny SEOwebmaster a komu by ste radšej doporučil SEMOR?

SEMOR je komplexnejší nástroj, ktorý toho v dnešnej dobe už zvláda veľa. Určený je skôr pre užívateľov, ktorí nad zistenými dátami chcú ďalej pracovať - ​​rozhodovať, upravovať svoj projekt. Kdežto SEOwebmaster je jednoduchý, jednoznačne cielený nástroj na tieto 3 veci:

  • onpage kontrola webe
  • sledovanie počtu indexovaných stránok vo vyhľadávačoch
  • výpis nových odkazov

Čo vás v minulosti viedlo k vytvoreniu týchto marketingových nástrojov? Pamätáte si ešte, kedy vám táto myšlienka prvýkrát preletela hlavou?

SEMORA tento rok oslávil už 8. narodeniny, takže to prvýkrát už nebudem vedieť určite. V prvých mesiacoch určite nebolo v pláne mať z toho verejný nástroj, mal slúžiť len mne ako SEO konzultantovi.

No a čo sa týka SEOwebmaster, tak to bolo niekedy v auguste 2020, keď som túto doménu odkúpil a začal pripravovať systém. Už 9.9. bol projekt hotový a mal prvy recenziu.</a >

Využívajú vaše nástroje častejšie skôr marketingové agentúry alebo priamo majitelia e-shopov?

SEOwebmastr využívajú z 95% priamo e-shopy, čo je aj cieľom. Chcel som dať e-shopařům príležitosť, aby boli pravidelne informovaní o základných možnostiach a problémoch na ich projektoch. Snažím sa postupne každý problém definovať a spísať k nemu tiež možnosti riešenia alebo možné dôsledky, keď sa nebude riešiť.

SEMORA je skôr pre agentúry a freelencery, ktorí si tam evidujú svojich klientov. V poslednej dobe viac začínajú používať rôzne analýzy. Napríklad hľadanosť kľúčových slov, spätné odkazy, gap analýzu a iné.

A koľko približne e-shopov je vlastne využíva? 

Dohromady za oba nástroje to je nejakých 1100 e-shopov. Nepočítam do toho projekty, ktoré sú v systémoch v rámci agentúr alebo freelancer.

Ako by ste zhodnotil rok 2020? Čo sa vám u SEMORA a SEOwebmaster podarilo a čo veľmi nie? A aké s nimi máte plány do budúceho roka?

Podľa mojich skúseností aj napriek všetkým obmedzenia prial rok 2020 online podnikania. U SEOwebmaster beriem ako úspech jeho spustení a hlavne prepojenie s e-shopovým riešením UPgates, ale aj s ďalším veľkým systém na našom trhu. Čo sa týka SEMORA, myslel som, že to bude Link Digger - kedy máme odkazy pre akúkoľvek doménu bez nutnosti mať účet u iných službe typu Ahrefs, Semrush, Majestic. To sa zatiaľ nepotvrdilo, ale je pravda že sme službu moc nepropagoval, neukazovali využitie.

V roku 2021 by som rád dosiahol aspoň 3000 aktívnych projektov v SEOwebmasteru, kapacitne (bez nutnosti riešiť hardvér) je systém pripravený na 10 000 projektov.

Ďakujeme vám za rozhovor a predstavenie vašich marketingových nástrojov. Prajeme úspešný zvyšok roka 2020 a ešte úspešnejší rok 2021:)