Ako maximalizovať zisky z affiliate marketingu?

Spustili ste affiliate web a teraz uvažujete o tom, ako to urobiť, aby začal konečne zarábať? V nasledujúcich riadkoch vám poradíme, ako na to.

Prvé kroky

Prvé kroky

Predpokladajme, že je váš web responzívne (prispôsobuje sa všetkým zariadeniam) a tiež, že ste si ešte pred samotnou tvorbou webu urobili, alebo nechali spracovať analýzu kľúčových slov. Ak nie, napravte to. Príde vám vhod pri tvorbe štruktúry webu a následne aj pri tvorbe obsahu. Tým sa zároveň dostávame k ďalšej, nemenej dôležité súčasti pri tvorbe affiliate webe, a to tvorbe obsahu.

Obsah je kráľ

Originálne a zaujímavý obsah hrá nielen v SEO veľmi dôležitú úlohu. Ak používateľom ponúknete prínosný obsah, budú mať dôvod sa na váš web vracať a následne i odkazovať. A ak váš obsah budú mať radi užívateľa, budú ho mať radi aj roboti vyhľadávačov. Pre väčšiu prehľadnosť využívajte nadpisy, podnadpisy a nezabúdajte ani na interné prelinkovanie vášho obsahu.

Teraz teda predpokladajme, že máte web, ktorý je responzívne, má správnu štruktúru a kvalitný obsah. Nič z toho ale nestačí na to, aby generoval vyššie zisky, možno k vám príde niekoľko zaujímavých návštevníkov za mesiac, ale vy chcete viac. Čo je potrebné urobiť ďalej?

SEO

Spustite PPC kampane

PPC je skratka z anglického pay-per-click a znamená platba za kliknutie. Platíte iba v tom prípade, ak používateľ klikne na vašu PPC reklamu vo vyhľadávačoch, na Facebooku alebo kdekoľvek inde na webe. Inými slovami, inzerent platí len za návštevníkov svojich stránok a nie za zobrazenie svojich reklám. Jedná sa o jednu z najefektívnejších foriem reklamy vôbec. PPC reklama navyše umožňuje skvelé sledovanie návratnosti vloženej investície.

Sociálne médiá

Nezabúdajme ani na sociálne médiá

Svet marketingu sa v posledných rokoch dramaticky zmenil. Veľmi významnú úlohu v ňom dnes hrajú sociálne siete. A ak sa chcete zamerať na affiliate marketing, sú pre vás nutnosťou. Práve prostredníctvom sociálnych sietí možno veľmi ľahko podporiť podnikanie a komunikáciu so zákazníkmi. Ak si prajete zvýšiť konverzný pomer, uistite sa, že zdieľate svoj obsah na Facebooku, Instagramu, Twitteri atď. Obyvatelia by tiež malo byť umožnené lajkovať, zdieľať a komentovať vaše príspevky. Týmto spôsobom je možné veľmi ľahko získať ďalšie publikum, vyššiu dôveryhodnosť a známosť značky, a tým zefektívniť affiliate marketing.

Ide SEO a affiliate marketing dohromady?

ÁNO, nižšie vám vysvetlíme prečo a tiež, ako uviesť SEO praktiky do praxe a zviditeľniť tak váš affiliate web vo výsledkoch vyhľadávania. Pretože lepšie pozície vo vyhľadávaní = viac návštevníkov na váš web = vyššie zisky.

Zapnite mi SEO

Veľmi často počúvame, vetu ,, Môžete mi zapnúť SEO? ", Ale takto to vážne nefunguje. SEO nie je možné zapnúť alebo vypnúť. Poďme si teda povedať, čo je to SEO je a akým spôsobom môžete aj vy sami pracovať na vašom webe tak, aby ste zvýšili vaše pozície v rámci prirodzeného vyhľadávania.

SEO

Čo sa skrýva pod skratkou SEO?

SEO čiže optimalizácia pre vyhľadávače sa zameriava na zvýšenie viditeľnosti webu v organickom vyhľadávanie. Súčasťou SEO sú technické prvky aj vizuálna stránka webu. Existuje mnoho spôsobov, ako optimalizovať web. Medzi najdôležitejšie z nich stále patrí relevantný obsah a budovanie odkazov, a to ako interných, tak externých.

SEO a váš web

Možno sa pýtate, či aj váš web potrebuje SEO. Pravdou je, že väčšina webového prevádzky je riadená hlavnými vyhľadávačmi, ako sú Google, Yahoo, Bing, alebo v Českej republike Zoznam. Značnú časť webového prevádzky generujú aj sociálne siete. Hlavnú úlohu pri navigácii užívateľov však stále zohrávajú vyhľadávača.

Základné kroky SEO

Ako sme už spomínali, dôležitá je analýza kľúčových slov (KW). Pri SEO je nutné poznať kľúčové slová a slovné spojenia, pod ktorými vás vaši potenciálni zákazníci hľadajú a tieto slová následne aplikovať nenásilnou formou do obsahu vášho projektu. Analýzu KW odporúčame aj v prípade, že váš web už beží. Dosť možno vám dá impulz napr. K tvorbe zaujímavého obsahu, nové kategórie či nových KW pre PPC kampane.

Pozor na titulky a meta popisy

Každá stránka, článok, kategórie aj jednotlivý produkt by mal mať svoj originálny titulok a meta description (popis stránky). Tieto popisky hrajú prím pre používateľov aj roboty vyhľadávačov.

Titulok by mal krátko vystihnúť, o čom je daná stránka, na ktorej je umiestnený. Musia byť teda unikátne, zaujímavý a výstižný, pretože jeho cieľom je priviesť zákazníka na web. Jeho dĺžka by nemala presiahnuť 55 znakov.

Meta descrioption je detailnejšie popis danej stránky, nemal by presiahnuť 160 znakov. Opäť plní rovnakú funkciu ako titulok, preto by mal byť originálny a mal by nalákať k kliknutí).

Rýchlosť webe

Rýchlosť webu

Veľmi dôležitá je tiež rýchlosť webu. Ak sa totiž web načítava príliš dlho, používatelia z neho odídu ku konkurencii a s najväčšou pravdepodobnosťou sa už nevráti.

Získavanie externých odkazov pre váš web

Nehovoríme tu o registráciu do niekoľkých firemných katalógov, nehovoríme, že to je zle, len to nestačí.

Snažte sa o pravidelné získavanie rôznorodých spätných (externých) odkazov pre váš projekt. Je to stále veľmi silný impulz pre roboty vyhľadávačov, aby vás posúvali vpred v rámci prirodzeného vyhľadávania.

Nekupujte bezhlavo hromady odkazov, uškodili by ste si. Získavajte kvalitné odkazy z relevantných stránok. Nerobte odkazy zo slov ako viac tu, informácie atď., odkazy vkladajte pod správne kľúčové slová (napr. predávate práčky s predným plnením, tak urobte odkaz pod týmto kľúčových spojením a postrážte si, aby šiel na cieľovú stránku, tzn., na práčky s predným plnením a nie na práčky s horným plnením).

Externé odkazy

Jednou zo základných techník je získavanie spätných odkazov pre váš web formou publikácia článkov na tematických magazínoch. Táto forma propagácie nie je zadarmo. Je potrebné si uvedomiť, že ide vážne aj o propagáciu, nejde teda len o bezmyšlienkové publikovanie článkov. V prípade, že vyberiete vhodný priestor, vráti sa vám to hneď niekoľkokrát. Získate spätný odkaz, čo podporí vaše pozície vo výsledkoch vyhľadávania a zároveň získate vďaka vhodne umiestnenému článku konverzie.

Poďme si uviesť konkrétne príklady z praxe

Príklad č.1:

Pre jedného nášho klienta sme nechali spísať a publikovať článok za 2000 Kč, ktorý bol o predaji skejtboardů.

Článok bol publikovaný na jednom menšom módnom blogu, avšak s veľkým potenciálom. Súčasťou článku boli fotografie z klientovho hotela. Nechýbali ani odkazy na zdroje týchto fotografií, ktoré viedli opäť na stránky hotela.

V závere článku bolo samozrejme spomenuté, kde je možné moderný originálny skateboardy vo forme odkazu na danú kategóriu. Na základe tohto článku bolo v tomto internetovom obchode uskutočnené 6 objednávok.

Príklad č.2:

Pre ďalšieho nášho klienta sme nechali spísať a publikovať článok za 1 100 Kč.

Opäť sa jednalo o konkrétne zameraný článok, tentoraz išlo o nábytok do bytu. Rozhodujúce slovo malo zameranie webu a jeho cieľová skupina, počet návštevníkov a samozrejme tiež forma, akou bol článok napísaný. Z tohto článku sa uskutočnili 3 konverzie.

Kde sledovať vaše pozície v prirodzenom vyhľadávanie Zoznam a Google?

Ak už máte hotovú analýzu kľúčových slov, tak na sledovanie pozícií môžete využiť napríklad Collabim.cz, ktorý ponúka aj free verzii.

Ak sa rozhodnete, že sa pokúsite o SEO sami, musíme vás upozorniť, aby ste sa vyhli zakázaným technikám (hromadné nákupy spätných odkazov, link farmy atď.), mohli by ste vášmu webu uškodiť a nakoniec by sa mohlo stať, že vás začnú vyhľadávače úplne ignorovať. Vždy je lepšie sa zveriť do rúk odborníkov, ktorí vedia, čo robia.

Na záver

Svet internetového marketingu sa neustále mení. Vyššie spomenuté taktiky, ktoré môžu podporiť váš affiliate marketing, však stále fungujú.


Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEO, PPC reklamu, Emailing a obsahový marketing.

Diskusia
Často sa pýtate