SEO v roku 2022 – aké sú najnovšie trendy?

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) je neustály závod o prvé miesta vo výsledkoch vyhľadávania. Aby ste sa umiestnili na vyšších pozíciách alebo si ich jednoducho udržali, musíte svoju SEO stratégiu neustále upravovať v súlade s najnovšími trendmi Google - tak, ako sa vyvíja jeho algoritmus. Tu je prehľad najvýznamnejších trendov v oblasti SEO pre rok 2022, ktorými sa môžete riadiť pri výbere nástrojov a stratégií, ktoré budete v roku 2022 uprednostňovať.

Hlasové vyhľadávanie

Obľuba hlasového vyhľadávania stále rastie. Uvádza sa, že k vyhľadávaniu informácií o miestnych firmách ho používa už viac ako 50 % zákazníkov. Stále viac ľudí používa k prístupu na internet mobilné telefóny, na ktorých je omnoho jednoduchšie položiť otázku, ako ju písať ručne. Už teraz máme navyše k dispozícii služby Alexa, Siri a Google Assistant, ktoré hrajú v každodennom živote ľudí stále zásadnejšiu úlohu. Mnoho ľudí teraz používa vo svojich domácnostiach inteligentný reproduktor a so zavedením možnosti hlasového ovládania vo väčšine zariadení je len otázkou času, kedy sa hlasové vyhľadávanie stane primárnou formou používania Google.

Ako optimalizovať pre hlasové vyhľadávanie

Hlasové vyhľadávanie nabáda k vytváraniu obsahu, ktorý má viac konverzačný charakter, bez formálnej štruktúry a s menším dôrazom na kľúčové slová. Aby ste s týmto trendom udržali krok, je dôležité, aby ste vedeli, aký štýl konverzácie na internete používa vaša cieľová skupina, aby ste mohli ľahko použiť podobný tón aj na vašich webových stránkach.

Zvyšujúci sa dôraz na unikátny obsah

Google sa snaží ponúkať užívateľom najlepšie odpovede na ich otázky. Meradlom kvality vášho obsahu je teda aj unikátnosť. V Googli je indexovaných mnoho tisíc stránok podobného obsahu na rovnaké témy. Pokiaľ by ste vytvorili obsah, ktorý by bol veľmi podobný už indexovanému obsahu, prečo by Google mal váš obsah hodnotiť vyššie ako originál? Prečo by mali ľudia navštevovať stránky, ktoré sú horšie ako najlepšie hodnotené výsledky? Pokiaľ preto chcete vo výsledkoch vyhľadávania uspieť, musí byť váš obsah autentický, užitočný a odovzdávať ľuďom nejakú hodnotu. Ako taký obsah získať?

Medzi vhodné materiály pre tvorbu jedinečného obsahu patria prípadové štúdie, experimenty, referencie zákazníkov, informácie o úspechoch dosiahnutých vašou firmou a podobne. Jednoducho povedané, ide o jedinečný obsah, ktorý ešte nebol zverejnený niekde inde. Nielenže tak vytvoríte autentický obsah, ktorý sa Googlu páči, ale tento obsah vás v očiach Googlu a vášho publika pomôže etablovať ako dôveryhodnú autoritu vo vašom odbore.

Rýchlosť stránok je stále veľmi dôležitým faktorom

Zlepšite dobu načítavania stránok pre mobilné zariadenia a počítače, inak zostanete pozadu. Aj keď nie je žiadnym tajomstvom, že rýchlosť stránok je jedným z najdôležitejších SEO trendov už niekoľko rokov, v poslednej dobe je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Aktualizácie Google algoritmov totiž prisudzujú rýchlosti, s akou sa vaše stránky načítavajú, stále väčšiu váhu. Ak chcete byť úspešní pri optimalizácii pre vybrané úryvky, hlasové vyhľadávanie alebo pre zobrazenie na prvej stránke, rýchlo sa načítavajúci web zvýši vaše šance. Štúdie ukazujú, že 1 zo 4 užívateľov opustí stránku, ktorá sa načítava dlhšie ako 3 sekundy. Vysoká miera opustenia následne vážne poškodí vašu povesť na Googli a vedie k strate pozície a návštevnosti.

Rýchlosť stránok je dôležitá pre užívateľskú skúsenosť

Jedným z trendov, ktorý už nejakú dobu ovplyvňuje SEO, je zákaznícka skúsenosť, ktorá okrem iného závisí aj na rýchlosti, s akou sa web načítava. Google teraz k meraniu zákazníckej skúsenosti používa metriku Core web vitals, ktorá zahŕňa 3 faktory:

 Vykreslenie najväčšieho obsahu (LCP) - doba načítania najväčšieho prvku na stránke - textového bloku, obrázku, videa alebo iného obsahu. 

Oneskorenie pri prvom vstupe (FID) - doba medzi kliknutím na stránku a reakciou prehliadača na túto akciu. 

Kumulatívny posun rozloženia (CLS) - miera posunu prvkov stránky počas načítavania. 

Tieto metriky môžu byť ovplyvnené mnohými rôznymi spôsobmi, napríklad tým, koľko máte presmerovaní, koľko a ako veľkých obrázkov a tiež veľkosťou textu. 

Ako zrýchliť webové stránky

Ak chcete zvýšiť rýchlosť načítavania stránok v počítačoch aj mobilných zariadeniach, musíte najskôr dobre porozumieť tomu, ako sa vašim webovým stránkam darí. Pomocou služby Google PageSpeed Insights získate nielen informácie o tom, aké rýchle vaše stránky sú, ale tiež odporúčania, čo máte urobiť, aby ste váš web zrýchlili.

Uistite sa, že dodržujete pokyny Google pre zrýchlenie webových stránok. To môže zahŕňať napríklad zmenšenie fyzickej veľkosti obrázkov a pridávanie obsahu. Používajte tiež medzipamäť pre statické zdroje, ako sú obrázky, aby sa sťahovali len raz - ušetríte tak prenos dát sebe aj užívateľom. A nakoniec zaistite, aby všetky vlastné skriptá na vašom webe boli komprimované, pretože to môže predstavovať až 70% rozdiel v rýchlosti stránok.

Etické budovanie odkazov

Nie je žiadnym tajomstvom, že odkazové schémy, ktoré boli v minulosti jedným z hlavných optimalizačných trikov, už v súčasnosti nielen že nefungujú tak ako kedysi, ale sú teraz tiež často penalizované Google. Algoritmy Google totiž dokážu neprirodzené odkazy odhaľovať stále lepšie. Preto sa v roku 2022 musíte mať na pozore pred všetkými stratégiami, ktoré zahŕňajú recipročné výmeny odkazov, platené odkazy alebo iné neorganické techniky budovania odkazov. V súvislosti s najnovšími trendmi sú získavanie odkazov za peniaze, výmeny odkazov a dokonca aj rozsiahle guest postingové kampane považované za techniky black hat SEO.

Pokiaľ sa chce vaša firma umiestniť na vyššej pozícii v Googli, je načase zamerať sa na etickejšie spôsoby získavania kvalitných spätných odkazov. Najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť, je vytvárať užitočný obsah, ktorý bude priťahovať odkazy prirodzene.

Prístupnosť

Počet ľudí, ktorí majú prístup k internetu, sa neustále zvyšuje. Vaše stránky tak bude navštevovať stále viac ľudí starších alebo handicapovaných. Kľúčovým trendom budúcnosti teda bude, aby ich videli a našli všetci - vrátane osôb so zrakovým alebo iným postihnutím. 

Zaistenie prístupnosti obsahu vašich webových stránok, služieb a produktov pre osoby so zdravotným postihnutím vám pomôže nielen v rebríčkoch vyhľadávania, ale tiež poskytne lepšiu zákaznícku skúsenosť.

Summa summarum, pokiaľ sa chcete umiestniť na vyšších pozíciách vo vyhľadávaní Google, prístupnosť je jedným zo SEO trendov, ktorému by ste mali v roku 2022 venovať veľkú pozornosť.

Udržte svoje stránky na špičke aj v roku 2022

Rýchly rozvoj technológií vo vyhľadávaní núti všetkých majiteľov internetových stránok držať krok s najnovšími trendmi. Pokiaľ zaspíte, vaša konkurencia to využije a získa náskok, ktorý budete neskôr ťažko doháňať. Vyššie spomenuté tipy samozrejme nie sú všetky zmeny v SEO trendoch, ktoré vás v roku 2022 čakajú, ale sú vodidlom, naznačujúcim, ktorým smerom sa v roku 2022 vydať, pokiaľ chcete zlepšiť vašu SEO stratégiu.

Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Ďalší článok
Marketing e-shopu - SEO faktory