Hľadali ste niekedy niečo na Google alebo Zozname? Najskôr áno, čo znamená, že SERP už pomerne dôverne poznáte.

Čo je to SERP

SERP (Search engine results page) je totiž stránka zobrazená internetovým vyhľadávačom na základe jeho dotazu. Tá tejto stránke sú jednak výsledky vyhľadávania, ale aj obsah zobrazovaný ako reklama, výsledky tovarových porovnávačov, mapa alebo napríklad výsledok z katalógu firiem.

Trend je zrejmý. Výsledkov na základe organického vyhľadávania sa tu zobrazuje čoraz menej. Vyhľadávače naopak používateľom servírujú väčší podiel plateného obsahu a ďalších výsledkov ako v minulosti. Pretože miesto pre organické vyhľadávanie ubúda, musia firmy vkladať viac úsilia do optimalizácie pre vyhľadávače čiže SEO, ktoré je súčasťou marketingu vo vyhľadávačoch (SEM). Boj o popredné miesta vo vyhľadávaní je totiž náročný.