Sprievodca prechodom z Fastcentriku
Nemáte už vo svojom e-shopovom riešení takú podporu, ako kedysi? Otvorte sa zmene. Preskúmajte systém, ktorý vás nebude obmedzovať v raste.
Premýšľate nad tým, že by ste svoj e-shop presunuli z Fastcentriku na Upgates? V tom prípade nám dovoľte uistiť vás, že uvažujete správnym smerom. Prenájom e-shopu Upgates totiž vášmu podnikaniu konečne umožní rásť. A to jednoducho, bez zbytočných nákladov a s maximálnou podporou. Neveríte?
Krátko o Upgates
O e-shopovom systéme Upgates už ste sa niekedy v minulosti možno dozvedeli. Asi ste ale doposiaľ nemali príležitosť prečítať si ucelený materiál, ktorý vám popíše všetky výhody e-shopového systému, ktorý už si pre prevádzku svojho internetového obchodu za posledných 10 rokov vybralo tisíc internetových obchodov.
Upgates je systém pre prenájom e-shopu. Základné princípy sa teda nelíšia od tých, na ktoré ste zvyknutí. Napriek tomu je Upgates unikátny. Svojej konkurencii uniká predovšetkým v nevídaných možnostiach prispôsobenia grafiky, v plnohodnotnej multijazykovosti, ktorá umožňuje jednoduchý predaj do zahraničia a otvorenosťou systémov, vďaka ktorej je možné integrovať vlastné nástroje. Príjemným bonusom je potom transparentná cenová politika. O tom všetkom si dnes povieme podrobne.
Porovnanie funkcií
Názov funkcie | Upgates | Fascentrik |
---|---|---|
Objednávky | ||
Dostupné dokumenty | objednávka, faktúra, dobropis, účtenka | faktúra, pdf objednávky |
Množstvové zľavy 2+1 | áno | áno |
Cenové vzorce | áno | nie |
Vernostný systém | áno | nie |
Konfigurácia produktu | áno | nie |
Export pre skladníkov | áno | nie |
História spracovania objednávky | áno | nie |
Automatické generovanie faktúr | áno | nie |
Doplnky k nákupu | áno | nie |
Pozice produktu na sklade | áno | nie |
Limit stavu zásob | ľubovoľný | len na 0 ks |
Opustené košíky | áno | áno |
Tlač štítkov z administrácie | áno | áno |
Automatický kurz podľa ČNB | áno | nie |
Nastavenie dopravy na úrovni produktu | nie | áno |
ISBN, P/N produktu | nie | áno |
Spôsob párovania produktu | kód | interný kód/kód |
Hmotnosť produktu | v gramoch | v kilogramoch |
Produkt - checkbox - možné kúpiť len ako darček | nie | áno |
Darček k objednávke | áno | áno |
Zľavy produktu - nastavenie či sčítať alebo nahradiť hodnoty | nie | áno |
Minimálna predajná cena produktu | nie | áno |
Export pre ponúkané porovnávače je systémový: Zboží.cz, Heureka, Nákupy Google, Glami.cz, HledejCeny.cz, Schema.org Pre ostatné porovnávače sú feedy custom |
nie | áno |
Nastavenie dopravy na úrovni produktu | nie | áno |
Zobraziť položky len v období | nie | áno |
Obmedzenie objednania | nie | áno |
Rezervácia tovaru po objednaní | nie | áno |
Vyskakovacie okná | základné | podrobné nastavenie |
Grafika | ||
Designer | áno | nie |
Editor kódu | áno | nie |
Responzivita administrácie | áno | áno |
Bannery | pokročilé | pokročilé na špeciálnej šablóne |
Testovacia verzia e-shopu | áno | nie |
Tabuľkové zobrazenie e-shopu | áno | áno, v špeciálnej šablóne |
Veľkoobchod | ||
Nákup bez DPH pre platcov | áno | áno, pre celý e-shop |
Nákup len pre firmy | áno | nie |
Zamknúť pre neprihlásených | áno | áno, cez cenníky |
Systém | ||
Prihlásenie cez: Seznam, Moje ID (overenie veku), Facebook | nie | áno |
API napojenie na Google Analytics | nie | áno |
Vlastné nastavenie modulu štatistík | nie | áno |
Mobilná aplikácia | v príprave | nie |
Hromadné úpravy | pokročilé | základné |
Štatistiky | pokročilé | základné |
Vlastné konverzné kódy | áno | áno, cez GTM |
Platby - nastavenie XML čo posielať do ktorého feedu | automaticky podľa zadaných údajov | ručne selectom |
Multidoménovost | áno | nie |
Cookies lišta | 3 typy | 1 typ |
Multishop | áno | nie |
Stav zásob podľa variantov | áno | áno |
Obmedzenie prístupu do administrácie podľa IP | nie | áno |
Kontrola domén | automaticky | ručne cez MX toolbox |
Vlastné pole | áno | nie |
Jazyk administrácie | CZ, SK, EN | CZ, SK, EN |
Akcia pri zmene stavu zásob | áno | nie |
Exporty pre jednotlivých dopravcov | áno | áno |
Presmerovanie | áno | len ručne |
Oddelené feedy podľa jazyka | áno | áno |
OSS | áno | nie |
Možnosť úpravy vzhľadu dokumentu | áno | nie |
Pokladňa | áno | nie |
Cenník podľa obratu zákazníka | áno | nie |
Skupiny zákazníkov | áno | len podľa cenníka |
Správy (modul pre komunikáciu) | áno | áno |
Editácia robots.txt | áno | nie |
Editácia sitemap | áno | nie |
Štatistiky predaja | pokročilé | základné |
Headlines | áno | nie |
Overenie DIČ | áno | nie |
Registrácia DPH v krajine | áno | nie |
Obsah | ||
Formuláre | áno | nie |
Diskusia | áno | FB plugin |
Ankety | áno | nie |
Preklady systémových textov | áno | nie |
Výhody obchodu | áno | nie |
Headlines | áno | nie |
Vernostní systém | áno | nie |
Odlišnosti v názvosloví
Upgates | Fastcentrik |
---|---|
Obmedzenie objednania | Skladové hospodárstvo |
Zobraziť na eshope | publikovať |
štítok | Príznak |
krátky popis | anotácia |
dlouhý popis | popisu produktu |
hlavný obrázok | Primárny obrázok |
maximálna zľava | limit na produkt |
dostupnosť podľa stavu zásob | dynamická dostupnosť |
Skupina dopráv | obmedzenie dopravy |
zoznamový obrázok | ikonka |
Zákazník typu "Kontakt" | odberatelia noviniek |
zľavy na kategórie a výrobcov | objektové zľavy |
globálny kupónn | Umožniť neobmedzené použitie jedného kupónu |
Emailing | Hromadné e-maily |
kategórie | menu |
viac mien v jednom jazyku | duálne ceny |
top ponuka | príznakové sekcie |
záznamy | Číselníky |
detail produktu | karta produktu |
dokumenty | doklady |
číselné rady / pomenovanie | masky |
opustený košík | zabudnutý košík |
podlimitný stav | stav skladu |
ideas | kniha priania |
Odlišnosti v tarifách
O výhodách a funkciách upgradu na systém Upgates sme už hovorili. Rozumieme ale tomu, že veľmi dôležitá je pre vás tiež cena, ktorú budete za prenájom e-shopu platiť. Poďme si teda rozobrať rozdiely v jednotlivých tarifách. Veríme, že náš sprievodca vám pomôže zorientovať sa v našom cenníku a vybrať si tú správnu tarifu.
Tarifa Bronze vs. tarifa Mini
Zatiaľ čo pri tarife Mini ste doposiaľ boli zvyknutí na maximálny limit 50 produktov, v prípade režimu Bronze v Upgates môžete do svojho e-shopu vložiť až 100 produktov. Počet položiek vo svojom e-shope tak môžete jednoducho zdvojnásobiť. Do celkového počtu produktov sa navyše nepočítajú varianty. Tešiť sa tiež môžete na väčší diskový priestor. Namiesto 1 GB z tarify Mini systému Fastcentrik sa môžete tešiť na 3 GB dátového priestoru pre vaše súbory. Zatiaľ čo tarifa Mini neobsahovala žiadne obmedzenia v počte e-mailov a užívateľov, Upgates tarifa Bronze obsahuje tri e-mailové schránky, 1 užívateľa a 1 hlavný jazyk e-shopu.
Zatiaľ čo cena v prípade tarify Mini činila 470 korún mesačne, pri tarife Bronze v Upgates vyjde na 450 korún mesačne. Ako už ale bolo povedané, za túto cenu získate všetky dostupné funkcie a dvojnásobný počet produktov.
Tarifa Silver vs. tarifa Start
Zatiaľ čo režim Start u Fastcentriku počíta s 500 produktmi, v Upgates môžete v rámci tarify Silver využiť priestor až pre 1000 produktov. Opäť bez započítaných variantov. V tarife Silver máte k dispozícii 5 GB dátového priestoru, zatiaľ čo doposiaľ ste boli zvyknutí len na 1 GB. Začínajúc touto tarifou môžete v Upgates začať využívať tiež 2 jazyky. V Upgates budete mať k dispozícii 5 e-mailov a 5 užívateľov. Doposiaľ ste e-maily aj užívateľov mohli využívať v neobmedzenom množstve.
Ďalším zásadným rozdielom je však v prípade tejto dvojice taríf cena. Zatiaľ čo cena tarify Start činila 825 korún, tarifa Silver v Upgates vyjde na 1 150 korún. Opäť však získate prístup ku všetkým funkciám a najvyspelejšiemu e-shopovému systému. V prípade, že ste doposiaľ u Fastcentriku využívali medzi 50 a 100 produktov, môžete sa uspokojiť s tarifou Bronze a oproti súčasnému stavu ešte ušetriť.
Tarifa Basic vs. Gold
Hlavnou výhodou tarify Gold je možnosť naplnenia e-shopu až 5 tisíc produktmi. V tarife Basic ste boli zvyknutí na 3 tisíc produktov. Ďalej môžete očakávať podporu 5 jazykov, čo umožňuje vytvoriť si e-shop so skutočne medzinárodnou pôsobnosťou. K dispozícii budete mať 10 e-mailov a 10GB dátový priestor (oproti 3 GB v tarife Basic z Fastcentriku). Rovnako ako u Fastcentriku vás nečaká žiadne obmedzenie ohľadom počtu užívateľov. Všetky dostupné funkcie sú v Upgates samozrejmosťou.
Zatiaľ čo tarifa Basic vás vyšla na 1 530 korún, cena za tarifu Gold v Upgates je stanovená na 1 750 korún. Získate možnosť naplniť svoj e-shop väčším počtom produktov a tým tiež možnosť navýšiť svoje predaje. V prípade, že aktuálne využívate medzi 500 a 1000 produktmi, môžete pohodlne prejsť na tarifu Silver a ešte ušetriť.
Tarifa Plus vs. Platinum
Taktiež v tomto prípade alternatíva od Upgates umožňuje e-shoperovi zverejniť na svojom e-shope väčší počet produktov. Konkrétne ide o zvýšenie limitu z 30 tisíc v tarife Plus na 50 tisíc v tarife Platinum. K tomu máte v Upgates k dispozícii 15 GB diskového priestoru, čo je o 10 GB viac ako ste boli zvyknutí u Fastcentriku. Všetko ostatné, teda e-maily, užívatelia a jazyky máte v Upgates Platinum k dispozícii v neobmedzenej miere. U e-shopového systému Upgates tak vďaka tomu môžete získať skutočne maximum. Zatiaľ čo Tarifa Plus z Fastcentriku vás vyšla na 2 700 korún, Upgates Platinum s 50 tisícmi produktov, všetkými funkciami a bez obmedzenia vás vyjde na 3 250 korún mesačne.
Príplatkové služby
Stále platí, že všetky funkcie a maximum doplnkov u nás môžete využívať zdarma. Existuje ale niekoľko výnimiek, ktoré sú podmienené príplatkom. Nie je ich však veľa a sú pomerne špecifické, takže sa rozhodne nemusíte ničoho obávať.
Pravidelný import od 350 korún mesačne: chcete pravidelne prijímať údaje od dodávateľov alebo z účtovníckeho softvéru? V tom prípade pre vás bude omnoho pohodlnejšie importovať takéto údaje do svojho e-shopu automaticky. Na to slúži pravidelný import, ktorý kvôli vyťažovaniu našich serverov spoplatňujeme čiastkou 350 korún mesačne. V prípade, že potrebujete napojiť 6 a viac feedov, stúpa poplatok na 1 000 korún mesačne.
Jazyková mutácia na vlastnej doméne: počet jazykových mutácií, ktoré vo svojom e-shope môžete založiť, určuje predovšetkým zvolená tarifa. Potom si však môžete vybrať, či budete jazykové mutácie prevádzkovať bez ďalšieho príplatku pod jednou hlavnou doménou alebo na samostatnej doméne. Vysvetlíme si to na príklade. Pokiaľ budete zahraničnú mutáciu svojho webu prevádzkovať na adrese mujeshop.cz/sk, nemusíte si priplácať nič. Keď však chcete zahraničnú verziu prevádzkovať na adrese mojeshop.sk, budete si za každú takú doménu priplácať 750 korún mesačne.
Rozšírený e-mailing: priamo zo systému Upgates môžete svojim zákazníkom posielať reklamné e-maily. Táto možnosť je súčasťou e-shopového systému Upgates vždy. Súčasťou základného a bezplatného balíčka máte 10 tisíc správ mesačne. Ide o objem, ktorý dostačuje úplnej väčšine e-shoperov. V prípade, že by ste radi mesačne posielali ešte viac e-mailov, bude každý e-mail nad limit spoplatnený čiastkou 0,05 koruny.
SMS správy: svojich zákazníkov môžete o stave objednávky informovať tiež prostredníctvom SMS. Textové správy sú spoplatnené čiastkou 1 Kč za správu. Táto taxa platí pre správy na české a slovenské čísla. Cena správy do ostatných krajín je 2 koruny.
Ako to funguje s doplnkami?
Už sme si povedali, že v e-shope Upgates sa môžete prepojiť s ďalšími nástrojmi. Mostíky na niektoré z nich sú hotové. Iné je potrebné si objednať a prípadne prispôsobiť na mieru. Podrobne sa fungovaniu doplnkov venuje náš starší článok.
Podpora
Zákaznícka a technická podpora je neoddeliteľnou súčasťou hladkej prevádzky e-shopu. Rozumieme tomu, že z času na čas je potrebné nás kontaktovať. Technická podpora však v Upgates funguje trochu inak, ako ste boli doposiaľ zvyknutí vo Fastcentriku. Fungujeme totiž výhradne na báze ticketov, na ktoré sa snažíme odpovedať v čo najkratšej dobe. Obvykle dostanete odpoveď do 24 hodín.
Rozhodne ale neurobíte chybu, keď v administrácii e-shopu zanecháte svoje telefónne číslo. Vďaka tomu vás potom v prípade potreby môžeme kontaktovať a dohovoriť si postup či odovzdať informácie k zložitejším problémom. Prvým impulzom k vyriešeniu prípadných problémov je však u nás vždy založenie novej otázky pre technickú podporu (ticketu).
Prečo technické otázky riešime len prostredníctvom ticketov?
Vieme o tom, že doposiaľ ste vo Fastcentriku boli zvyknutí na telefonickú podporu. V Upgates sa však snažíme uchovávať vaše podnety a otázky písomne, aby sme sa k nim mohli pohodlne vrátiť a vytiahnuť si z nich potrebné informácie. Preto si stojíme za tým, že je pre kvalitu našej technickej podpory prínosné udržiavať otázky aj v písomnej podobe.