Sprievodca prechodom z WooCommerce

Už vás nebaví neustále riešiť údržbu a vylepšovanie e-shopu po vlastnej osi? Tomu rozumieme. Ide totiž o činnosť dosť náročnú na čas, peniaze a nervy. Pritom už dnes existuje riešenie, ktoré sa pre vaše online podnikanie stane oporou a pritom vás nebude obmedzovať v raste. 

Krátko o Upgates

Upgates je česká e-shopová platforma, ktorá funguje na báze prenájmu. Výmenou za mesačný poplatok získate prístup k plnohodnotnému e-commerce riešeniu s plnou podporou, pravidelnými aktualizáciami a rozvinutým ekosystémom. 

Upgates vs. Woocommerce

Doposiaľ ste boli zvyknutí prevádzkovať svoj e-shop na takzvanej open-source platforme. A teraz už asi veľmi dobre viete, čo taká správa obsahuje. Je pravda, že čo sa týka variability systému, sú možnosti Woocemmerce takmer neobmedzené. Má to ale aj svoju odvrátenú stranu. Prispôsobenie svojho e-shopu na mieru totiž vyžaduje znalosť programovania, alebo aspoň kódovania, prípadne úzku spoluprácu s profesionálom, ktorého práca ale rozhodne nie je zadarmo.

Práve kvôli možnostiam prispôsobenia systému ste si asi e-shop u Woocommerce v prvom rade zakladali. Alternatívou totiž okrem vývoja e-shopu úplne na mieru bolo len klasické krabicové riešenie, pri ktorom ste obmedzení len na základné a často príplatkové funkcie a kde sa dizajn rieši prostredníctvom prednastavených šablón. 

Alternatíva s tým najlepším z oboch svetov

Rozumieme tomu, že majiteľ e-shopu chce mať pri jeho tvorbe čo najvoľnejšie ruky. Zároveň ale nechce prichádzať o podporu, ktorá je pre hladký chod e-shopového podnikania nevyhnutná. Práve týmto sa v Upgates riadime. Vytvárame pre vás e-shopový systém, ktorý vaše podnikanie nebude brzdiť v raste, ale zároveň vám v prípade potreby podáme pomocnú ruku

Dizajn

Možnosti konfigurácie vzhľadu e-shopu patria pri výbere e-shopového riešenia medzi veľmi dôležité aspekty. E-shopové riešenie Upgates vás v tomto ohľade nebude nijako brzdiť. Naopak našim klientom ponúkame nadštandardné nástroje pre tvorbu graficky unikátneho e-shopu

Naši klienti majú na výber z dvoch základných režimov. Tým prvým je pokročilý grafický editor Designer, ktorý umožňuje prispôsobenie jednotlivých prvkov e-shopu podľa svojho uváženia. Klienti, ktorí narazia na limity Designera, potom môžu využiť Editor kódu, ktorý umožňuje vstup do kódu šablón a ich prispôsobenie úplne na mieru. Výsledky práce našich klientov si môžete prezrieť v referenciách

Ekosystém

Veľmi dobre vieme, že samotné e-shopové jadro je síce mimoriadne dôležité, avšak k efektívnej správe moderného e-shopu nestačí. Šikovný e-shoper totiž dokáže vyťažiť maximum z najrôznejších externých nástrojov, ktoré pomôžu s expedíciou objednávok, marketingom alebo napríklad účtovníctvom. V Upgates môžete schopnosti svojho e-shopu rozšíriť o stovky najrôznejších doplnkov, ktoré vám pomôžu v mnohých oblastiach. Vďaka verejnému API si môžete tiež nechať vytvoriť nový prepojovací mostík na ľubovoľný nástroj. 

Vedľa toho máte k dispozícii tiež portál inzertný Marketplace, na ktorom môžete vyhľadať pomoc profesionálnych agentúr, ktoré s Upgates e-shopmi denne spolupracujú.  

Reakcie na legislatívne zmeny

Na toto ste počas prevádzkovania e-shopu na Woocommerce už určite narazili tiež. České úrady prišli s legislatívnou novinkou, na ktorú sa chtiac nechtiac museli adaptovať tiež internetové obchody. Môže ísť o zmeny v oblasti DPH, politiky ochrany súkromia alebo spotrebiteľov. V prípade prevádzky e-shopu na open source riešení do znamená, že ste sa o zmenách museli najskôr sami dozvedieť a sami sa im prispôsobiť. To mohlo znamenať náklady do úprav systém programátorom alebo zakúpenie nového modulu. 

V Upgates e-shopom v podobných prípadoch kryjeme chrbát. Legislatívne novinky dôkladne sledujeme a do e-shopového systému implementujeme tak, aby bol včas pripravený. Pokiaľ teda dôjde napríklad k zmenám v oblasti DPH, my našu platformu pre všetkých našich klientov s predstihom pripravíme, aby fungovala tak ako má. 

Prehľadné tarify bez poznámok pod čiarou

Chápeme, že jedným z hlavných faktorov, ktoré o výbere najvhodnejšieho riešenia nakoniec rozhodujú, je tiež cena. Tušíme ale, že cenník od Upgates vám urobí radosť. Nájdete u nás štyri tarify s cenami od 19 eur až po 139 eur. Tým hlavným faktorom, ktorý cenu jednotlivých taríf odlišuje, je predovšetkým maximálny povolený počet produktov. 

Od tarify Silver získate tiež podporu viacerých jazykov a tým tiež prístup k jedinečnej multijazykovosti. A teda možnosť získať nových zákazníkov v zahraničí. 

Možno v cenníku Upgates už automaticky hľadáte tiež sumy za prípadné dodatočné funkcie. To ste ale na zlej adrese. Upgates totiž dáva v rámci všetkých taríf k dispozícii všetky funkcie. Príplatkov je absolútne minimum. Žiadne príplatky za základné e-shopové funkcie typu opustený košík, hodnotenie produktov, alebo napríklad platobné brány, v našom cenníku nenájdete. 

Príplatkové služby

Stále platí, že všetky funkcie a maximum doplnkov u nás môžete využívať zdarma. Existuje ale niekoľko výnimiek, ktoré sú podmienené príplatkom. Nie je ich však veľa a sú pomerne špecifické, takže sa rozhodne nemusíte ničoho obávať. 

Pravidelný import od 15 eur mesačne: chcete pravidelne prijímať údaje od dodávateľov alebo z účtovníckeho softvéru? V tom prípade pre vás bude omnoho pohodlnejšie importovať také údaje do svojho e-shopu automaticky. Na to slúži pravidelný import, ktorý kvôli vyťažovaniu našich serverov spoplatňujeme sumou 350 korún mesačne. V prípade, že potrebujete napojiť 6 a viac feedov, stúpa poplatok na 40 eur mesačne. 

Jazyková mutácia na vlastnej doméne: počet jazykových mutácií, ktoré vo svojom e-shope môžete založiť, určuje predovšetkým zvolená tarifa. Potom si však môžete vybrať, či budete jazykové mutácie prevádzkovať bez ďalšieho príplatku pod jednou hlavnou doménou, alebo na samostatnej doméne. Vysvetlíme si to na príklade. Pokiaľ budete zahraničnú mutáciu svojho webu prevádzkovať na adrese mujeshop.cz/sk, nemusíte si priplácať nič. Keď však chcete zahraničnú verziu prevádzkovať na adrese mojeshop.sk, budete si za každú takú doménu priplácať 29 eur mesačne

Rozšírený e-mailing: priamo zo systému Upgates môžete svojim zákazníkom posielať reklamné e-maily. Táto možnosť je súčasťou e-shopového systému Upgates vždy. Súčasťou základného a bezplatného balíčka máte 10 tisíc správ mesačne. Ide o objem, ktorý dostačuje úplnej väčšine e-shoperov. V prípade, že by ste radi mesačne posielali ešte viac e-mailov, bude každý e-mail nad limit spoplatnený sumou 0,003 eur.

SMS správy: svojich zákazníkov môžete o stave objednávky informovať tiež prostredníctvom SMS. Textové správy sú spoplatnené sumou 0,04 Eur za správu. Táto taxa platí pre správy na české a slovenské čísla. Cena správy do ostatných krajín je 0,08 eur.

Ako to funguje s doplnkami? 

Už sme si povedali, že e-shop Upgates si môžete prepojiť s ďalšími nástrojmi. Mostíky na niektoré z nich sú hotové. Iné je potrebné si objednať a prípadne prispôsobiť na mieru. Podrobne sa fungovaniu doplnkov venuje samostatný článok

Ako v Upgates funguje podpora?

Zákaznícka a technická podpora je neoddeliteľnou súčasťou hladkej prevádzky e-shopu. Preto majú všetci naši klienti automaticky k dispozícii zákaznícku a technickú podporu automaticky v cene prenájmu. Požiadavky klientov riešime prostredníctvom ticketov, na ktoré obvykle odpovedáme v pracovné dni do 24 hodín. Urgentné problémy samozrejme riešime bezprostredne. 

Rozhodne ale neurobíte chybu, keď v administrácii e-shopu zanecháte svoje telefónne číslo. Vďaka tomu vás potom v prípade potreby môžeme kontaktovať a dohovoriť si postup či odovzdať informácie k zložitejším problémom. Prvým impulzom na vyriešenie prípadných problémov je však u nás vždy založenie novej otázky pre technickú podporu (ticketu). 

Prečo technické otázky riešime len prostredníctvom ticketov? 

V Upgates sa snažíme uchovávať vaše podnety a otázky písomne, aby sme sa k nim mohli pohodlne vrátiť a vytiahnuť si z nich potrebné informácie. Preto si stojíme za tým, že je pre kvalitu našej technickej podpory prínosné udržiavať otázky aj v písomnej podobe.