Sprievodca prechodom zo Shopify

Už vás nebaví globálne e-shopové riešenie, ktoré si moc nerozumie s lokálnymi špecifikami? Nie je sa čomu čudovať. Internetové podnikanie je totiž pomerne špecifické a vyžaduje prvotriednu podporu a lokalizáciu. E-shopové riešenia, ktoré cielia na celosvetový trh, potom špecifickým potrebám v rôznych regiónoch nevyhovujú tak pohodlne ako systémy, ktoré sú vyvíjané s dôrazom na jeden trh. 

Prečo Upgates

Upgates na rozdiel od Shopify nie je globálnou platformou. Namiesto toho sa sústredí na vývoj nástroja, ktorý sa usiluje o naplnenie potrieb českých a slovenských podnikateľov. So všetkými potrebnými nástrojmi a s českou podporou. 

Upgates vs. Shopify

V prípade, že svoj e-commerce projekt aktuálne prevádzkujete u Shopify, ste zvyknutí na platformu s vysokým technologickým štandardom, ktorá vyhovuje požiadavkám aj náročných zákazníkov. Máme pre vás ale dobrú správu. Upgates je dlhodobo najvyspelejšou e-commerce platformou u nás. Získate tak silného partnera, ktorý navyše omnoho lepšie rozumie špecifickým potrebám podnikania v Česku a na Slovensku. 

Grafika

Shopify dáva svojim klientom v základe 10 grafických šablón. Ďalej majú jeho užívatelia k dispozícii obrovskú škálu platených šablón, ktoré dávajú k dispozícii externí partneri. Mnoho klientov však Shopify volí pre možnosť zasahovať priamo do kódu šablón pomocou HTML, CSS a JS. Ani v tomto ohľade nie je e-shopový systém nijako pozadu. Tiež v ňom máte možnosť upravovať existujúce šablóny v rámci grafického konfigurátora Designer. Komu to nestačí, môže aj v Upgates zasiahnuť priamo do kódu šablón a prispôsobiť si grafickú stránku e-shopu skutočne na mieru v rámci Editora kódu. 

Multijazykovosť

Rovnako ako Shopify, je aj česká platforma Upgates skvele pripravená pre cezhraničný predaj. Vďaka viacjazyčnej podpore môžete cez Upgates spravovať jednotlivé jazykové verzie svojho e-shopu z jedného administračného rozhrania. Aj v tomto prípade tak Upgates bez problémov spĺňa vysoké štandardy nastavené globálnymi platformami. 

Napojenie na externé služby

Moderný e-shop môže len ťažko fungovať efektívne bez toho, aby ťažil zo spolupráce ďalších špecializovaných nástrojov. Preto si aj schopnosti svojho e-shopu v Upgates môžete jednoducho rozšíriť o najrôznejšie doplnky a služby.

Doplnkom však v Upgates hovoríme len službám, ktoré sprostredkovávajú externí partneri. Môže ísť napríklad o prepojenie na marketingový či účtovnícky nástroj, alebo napríklad napojenie e-shopu na Marketplace. Všetko, čo vyvinieme my priamo v Upgates, sa nazýva funkcia a je vždy bez ďalších poplatkov automatickou súčasťou všetkých našich taríf. V našich doplnkoch tak budete vždy hľadať len externé nástroje.

Tiež v Upgates je štandardom verejné API napojenie, ktoré ponúka možnosť získať prepojenie na ľubovoľnú službu. Pokiaľ teda v našej galérii doplnkov nenájdete vhodný doplnok, môžete si integračný mostík nechať vytvoriť na zákazku.

Náklady na e-shop

Logika usporiadania cenníka je v Upgates odlišná od systému, na ktorý ste asi boli zvyknutí v Shopify. Máme pre vás ale dobrú správu. Cenník e-shopového riešenia Upgates je transparentnejší a konečnú cenu nikdy neovplyvňuje vygenerovaný obrat. Teraz narážame predovšetkým na fakt veľmi vysokých poplatkov za transakcie cez platobnú bránu, ktoré si e-commerce platforma Shopify účtuje. 

Výhodou e-shopovej platformy Shopify je neobmedzený počet produktov pre všetky tarify. To znie dobre. Mnoho českých klientov e-shopového systému Shoptify ale až s určitým oneskorením zaskočilo niečo iné. Konkrétne poplatky za kartové transakcie. Tie sú totiž v prípade Českej republiky pri platbe online nastavené na 1,9 % + 6,5 koruny z každej objednávky. Aj keď tieto sadzby na vás na prvý pohľad napríklad nemusia pôsobiť ako zvlášť vysoké, skúste si ich prepočítať na váš skutočný, alebo predpokladaný objem objednávok. Poplatky v českých platobných bránach sú totiž omnoho nižšie. Upgates si navyše žiadne transakčné, ani paušálne poplatky neúčtuje. Obratový poplatok budete platiť len platobnej bráne. 

100 objednávok mesačne v priemernej výške 100 € v Shopify:

Tržby 10 000 €
Transakčný poplatok (1,9 %) 190 €
Fixný poplatok (0,26 € ) 26 €
Náklady na platobnú bránu celkom 216 €

100 objednávok mesačne v priemernej výške 100 € v Upgates s platobnou bránou Comgate

Tržby 10 000 €
Transakčný poplatok (0,98%): 98 €
Fixný poplatok: 0 €
Paušál za prevádzku brány (nad obrat 4 000 € zdarma): 4 €
Náklady za platobnú bránu Comgate v Upgates: 102 €

Porovnanie taríf

Tarify nie je možné porovnať 1:1. Shopify na to ide totiž inak. Svoje plány rozdeľuje na tri základné časti. Základná tarifa bude asi vyhovovať väčšine obchodníkov. Ide o režim Basic, ktorý vám dovolí naplniť e-shop neobmedzeným počtom produktov, poskytne vám dva užívateľské účty a základné prehľady. Táto tarifa vyjde aktuálne na 32 dolárov mesačne. V prepočte teda zhruba 700 korún. K tomu je ale potrebné pripočítať náklady na platobnú bránu, ktoré sme si vyčíslili vyššie. Skrátka, čím viac objednávok získate, tým viac zaplatíte aj za prenájom svojho e-shopu. 

O niečo náročnejší klienti potom môžu siahnuť po tarife Shopify za 92 dolárov mesačne (2 000 korún mesačne), ktorá vám už toho dovolí o niečo viac. Napríklad 5 užívateľských účtov. Pre tých najnáročnejších klientov je tu potom tarifa Advanced za 399 dolárov mesačne (8 700 korún). V prípade všetkých taríf môžete získať 20% zľavu pri ročnej platbe. 

Oproti tomu v Upgates nájdete 4 jednoduché tarify, ktoré odlišuje predovšetkým počet produktov. Od 100 produktov v tarife Bronze za 450 korún mesačne, až po 50 000 produktov v tarife Platinum za 3 250 korún mesačne. Multijazykový e-shop na 2 jazykových mutáciách je potom možné prevádzkovať pri tarife Silver alebo vyššej.

Skúšobná doba

Tiež v testovacom období, ktoré je nevyhnutné na poriadne otestovanie platformy, ktorá sa stane jadrom vášho online podnikania, na čo ide každý e-shopový systém trochu inak. Zatiaľ čo v Upgates má každý úplne bez záväzkov k dispozícii 30 dní, čo je doba, za ktorú je možné všetky zákutia systému slušne preskúmať. 

V Shopify máte skutočne zdarma k dispozícii len 3 dni, čo naozaj nestačí. Na druhú stranu vám potom Shopify dáva na vyskúšanie platformy a na štart predaja špeciálnu akciu v podobe 3 prvých mesiacov za jeden dolár mesačne. Potom už ale budete musieť platiť cenu, ktorá je v každom prípade vyššia ako v Upgates. 

10 dôvodov, prečo zvoliť Upgates

Ako je to s prenosom údajov z Shopify do Upgates? 

V súčasnej dobe bohužiaľ neexistuje hotový mostík, ktorý by vám prenos údajov z e-shopového riešenia Shopify do Upgates zaistil na niekoľko kliknutí. Rozhodne to ale neznamená, že by podobný prenos nebol možný. S migráciou vám ochotne pomôže agentúra Webklient, ktorá za vás zaistí nielen prechod z Shopify