Štatistiky

Sekcia štatistiky

Obsahuje podrobné štatistiky ponúkajúce prehľadné grafy pre ľahkú analýzu údajov v čase. Systém vykonáva výpočty s alebo bez DPH podľa toho, aký spôsob je aktuálne použitý (viac tu).

Do štatistík sa zaznamenávajú len hodnoty z vytvorených objednávok. Napr. platby z pokladne, ktoré sa nevzťahujú k žiadnej objednávke, sa nezapočítavajú do obratu apod.

Čiastočné štatistiky

  • Doprava a platba - Výskyt jednotlivej dopravy a platobných metód v realizovaných objednávkach.
  • Návštevnosť - Napojenie na štatistiky Google Analytics.
  • Obrat - Ako sa vyvíjala hodnota obratu na e-shope v určitom časovom intervale.
  • Počet objednávok - Ako sa vyvíjal počet objednávok na e-shope v určitom časovom intervale.
  • Pokladňa - Informácie týkajúce sa predajov cez pokladňu.
  • Produkty - Najpredávanejšie produkty na e-shope a ich varianty.
  • Zákazníci - Informácie o počtoch jednotlivých typov zákazníkov (firma, kontakt, zákazník), priemernom obrate a počte objednávok na jedného zákazníka.
  • Zisk - Ako sa vyvíjal zisk na e-shope v určitom časovom intervale. Zisk sa počíta až od chvíle, kedy pri produkte vyplníte nákupnú cenu. Nepočíta sa spätne. Nákupnú cenu si môžete dodatočne doplniť do detailu objednávky. Upravte konkrétnu položku.

Rozšírené možnosti

Modul štatistík vám umožňuje zobraziť tiež individuálne nastavenie časového obdobia a ďalších vybraných parametrov. Môžete ho využiť napríklad pre zobrazenie štatistík za skutočný kalendárny rok, zahrnúť stornované objednávky, odobrať vo výpočte ceny za dopravu a platbu a podobne.

Rozšírené možnosti sú k dispozícii pre tieto kategórie:

  • Doprava a platba,
  • Obrat,
  • Počet objednávok,
  • Zisk.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Štatistiky / požadovaná kategória.
  2. Kliknite na dlaždicu Rozšírené.
  3. Upravte požadované filtrovanie.

Filtrovanie štatistík produktov a pokladne

Štatistiky v kategóriách Produkty a Pokladňa je možné filtrovať pomocou vybraných parametrov.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Štatistiky / požadovaná kategória.
  2. Kliknite na tlačidlo Filtre.
  3. Upravte požadované filtrovanie.

Finančné transakcie v pokladni

V štatistikách pokladne sú k dispozícii podrobnosti o jednotlivých transakciách podľa denného súhrnu a celkovej histórie pokladne. V záložke História transakcií sa zobrazuje tiež užívateľ administrácie e-shopu, ktorý danú transakciu vykonal.

Pre zobrazenie konkrétnych údajov môže byť potrebné si aktivovať príslušné stĺpce.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Štatistiky / Pokladňa.
  2. Prepnite sa do konkrétnej záložky:

    • Denný súhrn
    • História transakcií
  3. Kliknite na tlačidlo Stĺpca na riadku s názvami stĺpcov.
  4. Zobrazte si potrebné stĺpce.

Informácie v stĺpci Pohyb peňazí

V záložke História transakcií sa v stĺpci Pohyb peňazí bude vyskytovať pri jednotlivých transakciách niektorá z nasledujúcich možností:

  • Vklad: manuálny vklad peňazí do pokladne v sekcii nastavenia danej pokladne. Viac tu.
  • Vybrať: manuálny výber peňazí z pokladne v sekcii nastavenia danej pokladne. Viac tu.
  • Platba: podľa typu platby zvolenej v objednávke.

    • Pri platbe kartou ide o presnú sumu.
    • Pri platbe v hotovosti môže byť prijatá suma vyššia ako hodnota objednávky.
  • Vrátenie peňazí: použije sa v prípade, že prijatá suma bola vyššia ako hodnota objednávky. A došlo k vráteniu peňazí zákazníkovi.

Týmto stĺpcom je možné v histórii filtrovať konkrétne transakcie podľa potreby. Filtrovanie prebieha podľa všeobecného postupu (viac tu).

Rýchle prehľady

Rýchle informácie o obrate vášho obchodu a veľa iných údajov o prevádzke e-shopu nájdete v úvodnom prehľade administrácie. Konkrétne prehľady zahŕňajú:

  • Obrat
  • Počet objednávok

Sumarizácia objednávok

Ako dobre ste na tom s predajom v určitom časovom období? Koľko máte napr. storno objednávok? Všetko sa dozviete v module objednávok.

Podobné súhrny nájdete vo faktúrach a ďalších dokumentoch. Sumarizácia objednávok sa mení podľa toho, ako v zozname objednávok filtrujete.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Objednávky / Zoznam objednávok.
  2. Pod zoznamom objednávok zobrazíte ich sumarizáciu. V prípade viacerých jazykových mutácií, sú rozdelené podľa meny.

Zoznam najpredávanejších produktov

Zoznam najpredávanejších produktov nájdete v administrácii e-shopu v sekcii Produkty / Najpredávanejšie.

Pre konkrétnejší výber produktov môžete využiť rôzne filtre umiestnené v pravom hornom rohu stránky. Týmto spôsobom si môžete napríklad vyfiltrovať najpredávanejšie produkty za minulý rok.

Export najpredávanejších produktov

Zobrazené produkty si možno priamo exportovať do súboru v CSV formáte. V ňom sú pre každý produkt vypísané predaje za jednotlivé mesiace, čo možno využiť na ďalšie štatistické spracovanie.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Produkty / Najpredávanejšie.
  2. Podľa potreby si vyfiltrujte produkty.
  3. V pravom hornom rohu kliknite na tlačidlo Export.
  4. Automaticky sa vygeneruje na stiahnutie CSV súbor s prehľadom produktov.

Najpredávanejšie produkty v kategórii

Informácie o najpredávanejších produktoch (prípadne variantoch) v konkrétnych kategóriách nájdete v detaile danej kategórie v oddiele Najpredávanejšie

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Kategórie / Zoznam kategórií.
  2. Vyberte konkrétnu kategóriu, pri ktorej chcete zistiť predaje.
  3. Skutočné predaje jednotlivých produktov vidíte v stĺpci Ks.

Najpredávanejšie varianty

Pokiaľ má produkt varianty, zobrazí sa na konci riadku položky ikonka.

Po rozkliknutí sa zobrazí vyskakovacie okno s predajmi jednotlivých variantov produktu.

Export údajov

Hromadné zobrazenie štatistík variantov môžete vykonať exportom objednávok vo formáte CSV, ktorý je možné otvoriť napr. v kancelárskom programe Excel. Ide o typ exportu Intrastat - CSV. Viac tu.

Tu nájdete stĺpec s kódom produktu / variantom, názvom a predajnou cenou. Nezobrazujú sa tu však položky ako doprava, zľavy, a iné. Viac tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora