Tanganica: Prečo sú produktové reklamy pre e-shop dôležité?

Na internete existuje niekoľko spôsobov, akými je možné zviditeľniť svoj e-shop, prilákať viac zákazníkov a zvýšiť tak tržby. Prečo práve produktové reklamy sú tým najlepším spôsobom? To sa dozviete v článku, ktorý pre vás pripravil nástroj Tanganica, ktorý si môžete aktivovať jednoducho v administrácii svojho e-shopu. 

Internetové obchody majú v tomto smere jednu výhodu. Môžu totiž využívať reklamný kanál, cez ktorý je možné rovno ponúkať svoje produkty. Tým sú produktové reklamy. Ich výhoda je zrejmá, nemusíte neurčito inzerovať celý e-shop či jeho kategóriu, ale vizuálne ukázať potenciálnym zákazníkom konkrétny tovar, ktorý by ich mohol zaujímať. Správne nastavenie produktových reklám ale nemusí byť také jednoduché.

Produktové reklamy je veľmi dôležité správne nastaviť. Môžeme si uviesť príklad, kedy e-shop predáva potreby pre domácnosť. Jeden z jeho možných zákazníkov aktuálne zháňa kuchynské nože. Ukazovať mu teda v rámci svojho sortimentu hrnce alebo utierky skutočne nemá cenu. Pri produktových reklamách teda ešte viac ako pri ostatných kanáloch platí, že rovnako dôležité ako komu reklamu ukazujeme je tiež, čo presne mu ukazujeme.  

Produktové reklamy sú jedným z formátov reklám, ktoré si je možné na internete pre internetový obchod spustiť. Na rozdiel od ostatných reklám sú grafické, teda Vám umožňujú vidieť, ako inzerovaný produkt vyzerá. Okrem toho poskytujú tie najrelevantnejšie informácie, ktoré užívatelia hľadajú pri každom produkte - zobrazujú informácie o cene, značke a ďalších atribútoch. Tým sa lepšie kvalifikujú potenciálni zákazníci od užívateľov, ktorí s veľkou pravdepodobnosťou vykonajú nákup. 

S produktovými reklamami sa na internete stretávame všetci. Najčastejšie priamo vo vyhľadávači Google či na Facebooku. Väčšinou ide o dlaždice s obrázkom produktu a jeho cenou. Užívateľom sa zobrazujú väčšinou v prípadoch, kedy vyhľadávajú konkrétny produkt a prehľadne mu počas okamihu pomôžu porovnať ponuky z rôznych e-shopov. Produktové reklamy je možné výborným spôsobom využívať tiež v remarketingových kampaniach. 

Medzi najbežnejšie produktové reklamy patria napríklad inzeráty v Google Nákupoch, dynamické generované reklamy vo vyhľadávaní a alebo produktové reklamy na Facebooku. 

V porovnaní s textovými reklamami tvoria produktové reklamy v Nákupoch Google 85,3 % všetkých kliknutí. Tieto čísla ukazujú, že produktové reklamy môžu byť skutočne veľmi efektívnym marketingovým kanálom. 

Ako si jednoducho produktové reklamy spustiť?

Nastavenie a správa produktových reklám je pomerne náročná. V prípade správnej optimalizácie a implementácie je možné získať konkurenčnú výhodu. Ako už sme si ale povedali, správne nastavenie produktových reklám nemusí byť nič ľahké. Pokiaľ sa do tejto úlohy pustíte bez predchádzajúcich skúseností sami, s najväčšou pravdepodobnosťou vás čakajú dlhé mesiace ladenia, skúšania a optimalizácie reklám. Uspokojivé výsledky sa rozhodne nedajú očakávať ihneď. Najjednoduchším spôsobom, akým si je možné produktové reklamy spustiť, je Tanganica - marketingový nástroj, ktorým nastavíte produktové reklamy za pár kliknutí a za zlomok ceny v porovnaní s reklamnými agentúrami alebo freelancermi. Nemusíte mať žiadne marketingové know-how ani vlastné reklamné účty. Tanganica sa o všetko postará.

Ďalší článok
Príbeh Time for JOKE: Chceli sme kartovú hru, v ktorej nejde o vedomosti, ale o zábavu