Traffic súvisí s anglickým výrazom pre prevádzku. V internetovom prostredí nejde o prevádzku na rušnej ulici, ani o návštevnosť stránok.

Co je do traffic

Traffic určuje údaje o návštevnosti webu. V záujme každého prevádzkovateľa webu je potrebné postupne rozvíjať najväčšiu návštevnosť webu. Zdroje návštevníkov môžu byť organické vyhľadávané optimalizované skrze SEO, či internetové reklamy, teda najčastejšie PPC. U známých stránek je potom významný zdroj návštevnosti priame zadanie, kedykoľvek používateľ zná adresu.

Marketingový špecialista ďalej údaje získané o trafficu vyhodnocuje. Analytické nástroje konkrétne využívajú zjišťovanie, demografické údaje o užívateľoch včetně přibližného věku, bydliště či pohlaví. Ďalej tiež z akých zariadení na web prichádza alebo ako dlho trvá na stránkach tráví.Takto získané údaje sú potom užitočné pre ďalšiu optimalizáciu webu a reklamné kampane.