Google: Ušetrite za inzerciu v Nákupoch vďaka CSS

Predbehnite konkurenciu vďaka nižším cenám za kliknutie. Vďaka členstvu v Google CSS programu môžete začať čerpať výhody a inzerovať v Google nákupy so zľavou až 20%. Prečítajte si, ako na to.

Práve teraz je najlepší čas

Online predaj zažíva boom nielen v Česku, ale po celom svete. To pre obchodníkov síce znamená viac potenciálnych zákazníkov, ale zároveň tiež pribúda konkurencia. Aby si zákazníci k vášmu e-shopu ľahko našli cestu, oplatí sa investovať do PPC reklamy vo vyhľadávačoch. U nás patrí medzi najpoužívanejšie Zoznam a Google.

V rámci vyhľadávača Google využíva veľká časť predajcov Google Nákupy a ide o dôležitú súčasť ich marketingovej stratégie. Vďaka nim uvidia vaše produkty ľudia, ktorí ich aktívne hľadajú a majú o nákup záujem. V hornej časti výsledkov vyhľadávania okamžite uvidí obrázok produktu, názov produktu, cenu a názov e-shopu, vďaka čomu majú dostatok informácií ešte pred tým, než na reklamu kliknú. Google nákupy sú preto jednou z nejkonverznějších kampaní.

Ako do toho zapadá CSS program?

S pomocou CSS programu vyťažíte z Google Nákupov ešte viac. CSS (Comparison Shopping Services) je web, ktorý zhromažďuje ponuky e-shopov. Po kliknutí na konkrétnu ponuku prejde používateľ priamo na stránky predajcu. Ak inzerujete v Google nákupoch, tak už využívate CSS partnera - Google Nákupy.

Od roku 2017 však nemusíte využívať len jeho. Google musel reagovať na rozsudok Európskej komisie a výsledkom je práve spomínaný Google CSS program, ktorý je otvorený pre všetkých cenové porovnávače, ktoré spĺňajú podmienky a fungujú v štátoch, ktoré spadajú do EHP a Švajčiarska.

Výhodou CSS programu je to, že ostatní CSS partneri môžu inzerovať v Google nákupoch až o 20% lacnejšie. V praxi to znamená, že s iným CSS programom v aukcii prevalcuje konkurenciu, ktorá má rovnaké max. CPC, ale využíva CSS Google. Získate teda buď rovnaké množstvo kliknutí za nižšiu cenu, alebo konečná útrata zostane rovnaká, ale získate za ňu oveľa viac kliknutí.

Čo sa zmení po prechode do CSS?

Okrem toho, že začnete využívať lacnejšie ceny za kliknutie sa pre vás takmer nič nezmení. Google Ads aj Merchant Center budú vyzerať stále rovnako, tiež optimalizácia kampaní bude prebiehať štandardným spôsobom. Jediné dva vizuálne rozdiely, ktorých si budete môcť všimnúť, sú také, že v pravom hornom rohu v Merchant Center nebude uvedené CSS: Google Shopping, ale CSS služba, ktorú ste si zvolili a v Google nákupe sa nebude zobrazovať Z webu Google, ale Z webu CSS partnera.

Ako sa do programu CSS zapojiť?

Pre zapojenie do CSS stačí CSS partnerovi poskytnúť len názov a ID Google Merchant Center. Rozhodne nie je potrebné poskytovať kompletný prístup k účtu.

Ako si vybrať partnera?

CSS partneri sa líšia v tom, ako si účtujú poplatky, či sa špecializujú na určitý typ tovaru a pod. Ideálne je využitie testovacieho obdobia zdarma a zistiť, ako vám partnerstva vyhovuje. Napríklad marketingová agentúra BESTETO ponúka službu CSS Kvinono do konca októbra zdarma. Ak sa rozhodnete, že pre vás nie je zaujímavé pokračovať vo využívaní programu a jeho výhod v platenom režime, CSS sa dá kedykoľvek vypnúť

Ďalší článok
Ako zvýšiť konverzie?