Podľa všetkého e-shopom už v priebehu septembra začala hlavná sezóna. Teda obdobie v roku, keď idú ich produkty na dračku a nestíhajú odbavovať zásielky. Pochopiteľne bude rast objednávok a počtu zásielok s každým dňom bližšie k Vianociam naďalej rásť. Z informácií kuriérskych firiem je jasné, že v septembri bolo zásielok z e-shopov až o polovicu viac oproti ostatným mesiacom.

Čísla od dopravcov

Tlačový hovorca Českej Pošty, Ivo Vysoudil, potvrdil rast balíkov z e-shopov ako v medziročnom porovnaní, tak v týždennom. Medziročne vyrástla doprava týchto balíkov u Českej pošty o 11%. Aj preto plánujú v čo najkratšom čase rozšíriť počet Balíkoven takmer na dvojnásobný počet. Teda na 1 500.

Simona Kijonková, zakladateľka Zásilkovna, oznámila 120% medziročný nárast v mesiaci september. Rekordným dňom bolo 22. septembra, kedy za deň Zásilkovna prepravila vyše 220 000 zásielok. Denný priemer je pritom 150 000.

Čísla z e-commerce

Expando potvrdzuje, že ľudia novo nakupujúci online vďaka koronavírusy, si na tento spôsob nákupov zvykli. A praktizujú ho dlhodobo ďalej. Na jeseň agentúra eviduje rast internetových nákupov pravidelne. Tento rok sú však medziročné rasty nadpriemerné. Pohybujú sa okolo 30 - 40%.

Marketingový riaditeľ e-shopu Astratex potom pre ČTK oznámil pre mesiac september rast tržieb o 50%. Aktuálna situácia potom nahráva doručenie do ruky, nie na pobočku. Túto skúsenosť zase zverejnil Metalshop.

Prejsť na článok Počet zásielok z e-shopov stúpol v septembri až o polovicu