B2B eshopy predstavujú skvelú príležitosť

Pre uvedenie do problematiky B2B e-shopov si na úvod vysvetlíme, čo táto skratka vlastne vôbec znamená. Frázy Business-to-Business, ktorú B2B skracuje, pochádza z angličtiny. Ide o vzťah obchodníka s obchodníkom. Nejde teda o klasickú formu predaja na internetových obchodoch. Tá vo väčšine prípadov prebieha na báze B2C obchodu, teda Business-to-Customer (predaj obchodu ku koncovému zákazníkovi).

V sektore B2B nie sú e-shopy zatiaľ úplným štandardom. Avšak tento trend sa čím ďalej tým rýchlejšie mení. Pochopiteľne na túto zmenu tlačí tiež vplyv pandémie COVID-19. Aj preto začína veľa firiem vstupovať do e-commerce a otvárať svoje online veľkoobchody.

B2B odjakživa prebiehalo takmer výlučne na báze osobných stretnutí alebo telefonických hovorov. Firmy pôsobiace na tomto poli sa sústreďovali na najrôznejšie konferencie, meetingy, expa a iné druhy osobného kontaktu so svojimi klientmi. Takto to prirodzene mohlo fungovať a bude fungovať pravdepodobne aj naďalej. V B2B je možné ku klientom pristupovať viac individuálne. Rieši sa väčšinou veľké zákazky a menší počet obchodných partnerov, ako tomu je u B2C vzťahov.

Čím sa najviac líšia B2B eshop od bežného internetového obchodu?

  • Odlišná produktová ponuka - prehľadnejšie, často len v jednoduchom zozname
  • Častejší a pravidelne sa opakujúce nákupy veľkého množstva produktov
  • Nákupy na základe kódu produktov alebo parametrov produktov
  • Rôzne cenové hladiny pre rôznych odberateľov a B2B klientmi
  • Predaj do zahraničia a odlišné riešenie dopravy

Ako na veľkoobchodný e-shop portál?

B2B zákazníci od e-shopu očakávajú odlišné fungovanie než B2C zákazníci. Tu je vyčerpávajúci prehľad všetkých modulov, ktoré vám Upgates ponúka pre hladké fungovanie veľkoobchodného e-shopu:

Prehľadná veľkoobchodné ponuka produktov - riadkové zobrazenie / riadkový výpis produktov

Pre lepší prehľad vaši B2B zákazníci uvítajú jednoduchú ponuku produktov na vašom e-shope. Ideálne je pre tieto potreby využiť tabuľkového zobrazenia produktov a prípadne tiež tabuľkového zobrazenia variantov jednotlivých produktov. Medzi zobrazeniami si môže návštevník e-shopu jednoducho prepínať. Preto môžete obslúžiť ako B2B klientov, tak bežné B2C zákazníkov.

Možnosť uzamknutia e-shopu iba pre registrovaných

Na e-shopoch Upgates máte možnosť sprístupniť obsah e-shopu len registrovaným a prihláseným užívateľom. Dosiahnete toho vďaka funkcii zamknúť pre neprihlásené. Môžete si tiež vybrať z dvoch variantov:

Zvoliť môžete aj variantu skrytie tlačidla do košíka. V administrácii e-shopu si jednoducho určíte, komu sa bude a nebude zobrazovať tlačidlo do košíka. Zobraziť môžete všetkým, iba prihláseným alebo nikomu. Ak tlačidlo do košíka nechcete zobrazovať vôbec, využiť môžete cenu na otázku s dopytovým formulárom.

Ceny na mieru

S jednotlivými B2B partnermi môžete mať zmluvne alebo inak určené ceny produktov. Pre tieto potreby môžete využiť cenníkov a tiež si jednotlivé zákazníkov rozdeliť do skupín. Cenníky dokážete nastaviť tak, aby sa nastavovali novo registrovaným užívateľom. Navyše môžete prideľovať cenníky podľa obratu B2B klienta.

Na svojom internetovom obchode určíte, či ceny zobrazovať s alebo bez DPH, prípadne ktorú z nich zvýrazniť. Môžete tiež určiť minimálnej výške hodnoty objednávky.

Overenie platcu DPH a neplatca DPH v košíku

Pred uzavretím objednávky máte možnosť overiť si, či je zákazník platca DPH alebo nie. Toto overenie prebieha priamo v košíku podľa zadaných údajov zákazníka. Využitý je administrátovivná register ekonomických subjektov (ARES). Pre B2B eshop potom uvítate možnosť obmedziť nákup iba na firmy.

Možnosť výberu z rôznych dodacích adries priamo v košíku

Zákazníci si môžu v účte nastaviť viac adries doručenia. Medzi týmito si potom môžu jednoducho vybrať priamo v košíku pri finalizácii objednávky. Viď. návod tu.

Jednoduché obchodovanie na zahraničných trhoch a obsluha zahraničných B2B klientov

B2B eshop na systéme Upgates je ideálny pre zahraničné trhy. Využiť k tomu stačí naše jazykové mutácie. Každý jazyk je prevádzkovaný na aliasu, prípadne rovno na vlastné samostatnej doméne. Pre každú jazykovú mutáciu môžete zvoliť devízy potrebné. Všetko navyše spravujete jednoducho a prehľadne v jednej administrácii.

Viac sa dočítate napríklad v našom článku pre Poštu bez hraníc na tému Ako a kde predávať s e-shopom v zahraničí.

Filtrácia podľa parametrov a vyhľadávanie podľa kódov produktu

Produktom na e-shope priradíte potrebné parametre, na základe ktorých je možné ich filtrovať v kategóriách. Urýchlite tak nájdenie požadovaného tovaru. Ešte viac vhod príde vašim B2B klientom možnosť si produkty dohľadať podľa ich kódov.

Odkaz na pridanie tovaru do košíka

Odoberá váš B2B klient v pravidelnom intervale rovnaký tovar? Ľahko mu vygenerujete URL odkaz do košíka, ktorý už bude obsahovať jeho bežnú objednávku.

Minimálne a maximálne množstvo produktov a násobky množstvo

V prípade jednotlivých výrobkov si určíte hranicu minimálneho a maximálneho počtu kusov, ktoré je možné vložiť do košíka. Pri produktoch navyše máte voľbu ponúkať tiež násobky množstvo. Nechýba pravidlo pre nastavenie minimálnej výšky objednávky.

Porovnanie produktov a súvisiace

B2B zákazníkom na vašom e-shope uľahčí nakupovanie porovnanie jednotlivých produktov alebo tiež tipy na súvisiace produkty. Tie potom motivujú k ďalším nákupom.

Množstevné a iné zľavy

K dispozícii máte nielen množstevné zľavy. Ďalej tiež percentuálne a pevné zľavy u produktov, zľavy na výrobcu, zľavy na konkrétne kategórie produktov a tiež globálne zľavy.

Vernostný program

K ocenenie stálych a pravidelne nakupujúcich B2B klientov sa hodí modul vernostného systému. Na zákazníkov čakajú body, pri ktorých si sami určíte ich hodnotu. Motivujete tak svoje veľkoobchodných partnerov k väčším odberom. Všetky výhody vernostného systému nájdete v našom článku tu.

Doručenie a platby

Čím viac možností dopravy a platby na vašom e-shope ponúknete, tým viac veľkoobchodným klientom vyhoviete. Na Upgates ponúkame veľké množstvo dopráv, spôsobov platby a integráciou pre platobné brány. Všetky napojené nájdete v sekcii prepojenie.

Napojenie na účtovné a CRM systémy

Ako veľkoobchodník určite potrebujete účtovný alebo iný informačný systém. Poskytujeme napojenie na Pohodu a Money S3. Ďalšie systémy si môžete nechať napojiť za príplatok. Ich zoznam nájdete tu. Vďaka našej vyspelej API, ktorá je verejne prístupná v dokumentácii, nepredstavuje integrácia ďalších nástrojov a služieb problém. Z CRM systémov môžete do Upgates jednoducho importovať vo formáte VCARD.

Dostupné dokumenty

V zákazníckom účte majú vaši klienti dostupné všetky dokumenty súvisiace s objednávkami. Po prihlásení do používateľského účtu si môžu nájsť a stiahnuť objednávky, dobropisy, faktúry a pod.

Viac užívateľov v administrácii e-shopu a možnosť obmedzenia ich práv

Od tarifu Silver máte pre administráciu e-shopu neobmedzený počet užívateľov. Každému z nich môžete vytvoriť vlastnú užívateľskú úlohu a určiť tak obmedzenia administračných práv. Nebudete preto mať problém s tým, že niečo v systéme potrebuje spravovať skladník, niečo obchodný zástupca, niečo vedúci pobočky.

Reklamace a vratky

K reklamáciám na B2B e-shopu vytvoríte prehľadný formulár. Napojenú máme tiež službu Retino, ktorá všetko rieši automaticky za vás.

Obsah šitý na mieru B2B eshopu

  • Obsah pre potreby B2B portálu
  • Emailing - upraviteľné systémové emaily a možnosť zasielať newslettery
  • SEO - meta tagy produktov, kategórií, filtračné stránok a pod.

Uvedené funkcie vám vyhovujú a radi by ste, aby je váš veľkoobchodný e-shop vedel?

Stačí si u nás jednoducho založiť testovaciu verziu, kde všetku funkčnosť vyskúšate na 30 dní zadarmo. E-shop si pripravíte hravo sami a behom chvíľky. Pre veľkoobchodných online predaj je Upgates proste ideálna voľba. A to preto, že kombinuje výhody e-shopov postavených na zákazku a e-shopov na prenájom.

Ďalší článok
10 spôsobov, ako zaručene naštvať zákazníkov e-shopu