Vernostný systém

Vernostný systém slúži na ocenenie stálych zákazníkov. Vďaka nemu pravidelní nakupujúci získavajú body, ktoré je možné potom následne využiť pri platení. O ich hodnotu sa celková hodnota objednávky zníži. Zákazník má možnosť získať tieto vernostné body ako odmenu za:

  • nákup v určitej hodnote,
  • hodnotenie produktu a napísanie recenzie (viac tu).

Zobrazenie v košíku na e-shope

Nie je možné nastaviť automatické body za registráciu zákazníka v e-shope, ani predvolený počet bodov po registrácii. V tomto prípade musí zákazník pridať body manuálne.

Získanie bodov za objednávku

Počet bodov, ktoré získava zákazník za nákup, môže byť stupňovaný podľa veľkosti nákupu. Napr. za väčšie nákupy môže zákazník získať viac bodov ako za menšie. Tým ho ešte viac motivujete. 

Body sa zákazníkovi pripočítajú na jeho zákaznícky účet až vo chvíli, kedy je objednávka označená ako zaplatená (viac tu). 

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Marketing / Vernostný program.
  2. Kliknite na tlačidlo + Nový.
  3. Vyplňte požadované polia.
    • Spodná hranica objemu nákupu (s DPH) - určuje minimálnu hodnotu objednávky, ktorú musí zákazník mať, aby sa modul pre vernostné body aktivoval a body sa mu pripočítali. 
    • 1bod za každých (s DPH) - určuje za akú hodnotu získa zákazník 1 bod. Napríklad: za každých 100Kč z objemu nákupu, zákazník získa 1bod.
  4. Vykonané zmeny Uložte.

Príklad výpočtu získaných bodov v košíku

Výpočet prebieha podľa stanovených intervalov. Máme nastavený jeden interval:

1000 a viac CZK = 1 bod za každých 100 CZK

Zákazník nakúpil za 1600 CZK.

1600 / 100 = 16 bodov (body sa vypočítavajú podľa intervalu 1000 a viac CZK a zaokrúhľujú sa matematicky).

Celkový počet získaných bodov je 16.

Výpočet "Pre neprihlásených zákazníkov" nezahŕňa cenové vzorce.

Zobrazenie počtu získaných bodov

V zákazníckom účte na e-shope sa zákazníkovi zobrazí počet jeho vernostných bodov. Túto sumu má možnosť administrátor v prípade potreby ručne upraviť v detaile zákazníka v oddiele Osobné údaje.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Zákazníci / Zoznam zákazníkov.
  2. Vyberte konkrétneho zákazníka.
  3. Prejdite do oddielu Osobné údaje.
  4. V poli Vernostný systém sa zobrazí počet získaných bodov. Hodnotu môžete podľa potreby upraviť.
  5. Uložte.

Zobrazenie na e-shope

Maximálny počet uplatnených bodov

Získané body sa uplatňujú v košíku a znižujú zákazníkovi jeho konečnú výšku objednávky. Zákazníkovi môžete obmedziť uplatnenie bodov nasledujúcimi spôsobmi na maximálne percento z celkovej ceny - napr. 50% z celkovej ceny objednávky.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Marketing / Vernostný program.
  2. Prejdite do oddielu Uplatnenie bodov.
  3. Vyplňte pole Maximálne uplatniť.
  4. Uložte.

Obmedzenie na určité cenníky

Nechcete, aby zákazníci, ktorí majú nejaký špeciálny cenník, v ktorom už sú uplatnené zľavy, získavali navyše body do vernostného systému?  Napríklad pokiaľ nechcete, aby vernostný systém používali zákazníci s veľkoobchodným cenníkom. Bežný zákazník však body získavať môže.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Produkty / Cenníky.
  2. Vyberte konkrétny cenník.
  3. Prejdite do časti Zľavy v tomto cenníku.
  4. Zaškrtnite / odškrtnite pole Vernostný systém.

Vrátenie bodov po stornovaní objednávky

Vernostné body sú naviazané na príznak Zaplatené pri objednávke (viac tu). Pokiaľ stornujete objednávku, ktorá už má zaškrtnutý príznak Zaplatené, nedôjde k odstráneniu pridelených bodov. Je potrebné odškrtnúť pri danej objednávke (pred alebo po stornovaní) príznak Zaplatené, aby sa odstránili priradené vernostné body.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora