Veronika Sedláková (Partnership Team Leader, Heureka): pracujeme na tom, aby bola Heureka vhodná pre každý e-shop

E-shopera, ktorý by nepoznal Heureku, by sme asi hľadali márne. Nástroj pre porovnávanie ponuky internetových obchodov patrí medzi jednoznačne najpoužívanejšie doplnky a veľmi dôležité predajné kanály mnohých online podnikateľov. A práve preto sme sa rozhodli vyspovedať Partnership Team Leader Heureky Veroniku Sedlákovú. Hovorili sme okrem iného o tom, že Heureka už dávno nie je len produktový porovnávač. E-shopom a značkám toho ponúka omnoho viac.   

Heureka Group nemusíme príliš predstavovať. V nedávnej dobe ale prešla rebrandingom a predstavila 3 nové subbrandy: Heureka Shops, Heureka Ads a Heureka Insights, môžete nám k nim povedať viac? 

Áno, Heureka už dávno nie je „malá“ lokálna firma. Sme medzinárodný hráč Heureka Group, ktorý oslovuje viac ako 55 tisíc e-shopov v 9 krajinách strednej a východnej Európy. A práve tomu sme chceli prispôsobiť náš vizuálny a komunikačný štýl. Jedným z prvotných impulzov pre zmenu bola zrozumiteľná a jasná komunikácia k našim obchodným partnerom. Naším cieľom je poskytnúť im pohodlný prístup ku všetkým informáciám a nástrojom, ktoré na Heureke využívajú. 

Priamo pre e-shopy vznikla značka Heureka Shops, ktorá poskytuje informácie o všetkých prínosných službách a nástrojoch. 

Pre značky, ich propagáciu a spoluprácu s Heurekou je určená značka Heureka Ads

Dátové prehľady a štatistiky sú prehľadne k nájdeniu pod značkou Heureka Insights

Týmto krokom sme skrátka chceli zjednodušiť používanie Heureky, pretože e-shopy od nás potrebujú iné služby a nástroje ako značky, ktoré využívajú napr. iné dátové reporty. Vďaka tomu je teraz na prvý pohľad zjavné, ku komu z našich partnerov hovoríme a čo mu chceme oznámiť. 

Takže Heureka už dávno nie je len produktový porovnávač, ale pomáha e-shoperom aj v ďalších oblastiach?

Určite. Heureka nie je len doména heureka.cz/sk, ale celá skupina porovnávačov (Heureka Group), ktorá pomáha zákazníkom hľadať ten najlepší tovar a partnerom rozvíjať ich e-shopy/brandy, čo je teraz náš hlavný cieľ. Prepájame e-shopy so zákazníkmi a značkami tak, aby to dávalo zmysel všetkým trom stranám. 

Pre zákazníkov vytvárame inšpiratívny obsah a chceme pre nich byť prvým miestom, ktoré ich napadne, keď sa povie online nákup. Pre e-shopy a značky zase neustále vylepšujeme všetky možnosti a nástroje, aby pre nich bolo využívanie celého potenciálu Heureky intuitívne a prínosné. Pomáhame s nastavovaním nástrojov, čítaním reportov a využívaním všetkých našich služieb, s cieľom pomôcť im osloviť čo najviac zákazníkov, ktorí na Heureku prídu. 

Je Heureka vhodná pre každý e-shop? 

Pre veľkú väčšinu e-shopov áno. Navyše v súčasnosti pracujeme na tom, aby bola v budúcnosti vhodná pre všetky e-shopy, napr. aj tie s použitým tovarom, ktoré teraz na Heureke inzerovať nemôžu. Zároveň chceme byť pre všetky e-shopy, bez ohľadu na veľkosť či ponúkaný sortiment, relevantným partnerom a dokázať ich vždy správne nasmerovať a poradiť.

Ako vlastne prebieha vstupný proces, z pohľadu začínajúceho e-shopera, ktorý chce svoje produkty pridať na Heureku?

Pri registrácii nového e-shopu na Heureku nahráva e-shop XML feed, v ktorom nám poskytuje všetky informácie o svojich produktoch. Tento XML feed najskôr skontrolujeme a pokiaľ je v poriadku, produkty môžu prejsť tzv. párovacím procesom, čo znamená, že sa napárujú na produktové karty v našom katalógu. Pokiaľ naopak zistíme, že XML feed v poriadku nie je, informujeme e-shop o chybách, ktoré má napraviť. Pokiaľ sa produkty automaticky nespárujú na produktové karty, odporúčam využiť náš nástroj Simple Pairing, ktorý má každý e-shop k dispozícii zadarmo a nájde ho v administrácii e-shopu na Heureke. Vďaka napárovaniu produktov na produktové karty si môže zákazník pri jednotlivých produktoch zistiť, aký e-shop ho ponúka, za akú cenu, s akou dopravou a dokonca aj aké má e-shop hodnotenia od zákazníkov.

Heureka Group dnes pôsobí aj v okolitých krajinách. Ste teda schopní e-shopom pomôcť aj so zahraničnou expanziou?

Áno. E-shopom dokážeme poradiť, na aký trh sa im, podľa našich údajov v rámci našich krajín, oplatí expandovať. Prepojíme ich s našimi zahraničnými kolegami, prípadne ich odkážeme na našich certifikovaných partnerov, ktorí sa expanziou do zahraničia zaoberajú. Zároveň teraz pracujeme na jednotnej platforme, ktorá zjednotí všetkých našich 9 krajín (Česko, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko, Chorvátsko, Rumunsko, Bulharsko, Srbsko a Bosna a Hercegovina). To znamená, že naprieč všetkými krajinami vznikne jedno administračné rozhranie, z ktorého bude možné spravovať nielen Heureka.cz/sk, ale napr. aj maďarské Árukereső a ďalšie naše porovnávače a marketplacy. Pre e-shopy bude zahraničná expanzia omnoho jednoduchšia, pretože budú mať všetky informácie a funkcie v jednej administrácii.

CEO Heureky Tomáš Braverman.

Aké má Heureka Group plány do budúcnosti?

Ako už som spomenula, Heureka Group prechádza takzvanou „replatformizáciou“, čo je prechod na jednotnú platformu, ktorá umožní zjednotenie a významné rozšírenie ponúkaného obsahu zo všetkých 9 krajín.

Českí zákazníci poznajú náš marketplace už dlhšiu dobu, pretože tu fungoval pod názvom Heureka Košík už niekoľko rokov. My teraz plánujeme jeho postupné rolovanie do všetkých krajín, preto sme zjednotili aj názov na Heureka Marketplace. Keďže pôsobíme vo viacerých krajinách, vidíme v ich prepájaní obrovskú príležitosť. Chceme užívateľom z iných krajín ponúknuť rozšírený obsah, čo pre východnejšie štáty, a nielen pre ne, bude extrémne zaujímavé. 

Tiež verím, že veľkú pridanú hodnotu prinesie e-shopom práve Heureka Marketplace. Veľmi nám záleží na tom, aby u nás mala značka e-shopu dostatočnú viditeľnosť a aby možnosti marketplacu fungovali s týmto v symbióze. Myslím, že toto bude jedna z veľkých pridaných hodnôt Heureka Marketplace oproti našim konkurentom. Naše plány totiž staviame okrem iného na tom, že náš marketplace nepotláča brandy e-shopov, ale naopak im dáva priestor vyniknúť.

Čo sa týka ďalších plánov, stále sa snažíme od partnerov zbierať spätnú väzbu na naše služby aj nástroje a vypočuť ich. Ako som spomenula predtým, chceme byť pre e-shopy, značky a agentúry partnerom číslo jedna, ktorý im pomáha s predajom online. 

Ďalší článok
Kedy použiť v online marketingu výkonovú reklamu a kedy podporu brandu?