Vyžmýkajte skutočné maximum z Google Nákupov

Tovarovej porovnávače sú základným kameňom podnikania väčšiny e-shopov. Ako na ne? To sa dozviete v článku od našej partnerskej agentúry Placement, ktorá pre vás podrobne rozobrala, ako úspešne a ziskovo predávať cez Google Nákupy. 

Kampane v Nákupech Google patrí v oblasti platenej reklamy k tým najvýkonnejším. Preto je dobré vedieť využiť ich potenciál bez zvyšku. Na ďalších riadkoch vám ukážeme, ako na to. Prakticky.

Všetko začína v Google Merchant Center

Aby ste mohli cez kampaň v nákupe Google inzerovať produkty e-shopu, nezaobídete sa bez Google Merchant Center (GMC). Ale pretože vás chceme hlavne obohatiť o tipy pri vlastnej práci s kampaňou, prejdeme nastavenie GMC len stručne v pár bodoch:

  •   prvým krokom po jeho založenia je overenie a nárokovaní domény e-shopu
  •   nasleduje nahranie XML feedu so špecifikáciou pre Google Nákupy
  •   ďalej je potrebné aktivovať Reklamy v nákupoch Google, Dynamický remarketing a prípadne ďalšie využiteľné služby
  •   ak nahraný XML feed neobsahuje údaje o doprave, môžete ich doplniť priamo v GMC
  •   dôležité je tiež pridať informácie o možnosti vrátenia objednaného tovaru (mali by byť zhodné s tým, čo stojí v obchodných podmienkach umiestnených na e-shope)
  •   posledným krokom je prepojenie GMC s príslušným Google Ads účtom

Akonáhle máte nastavenie GMC hotové, je čas na vytvorenie kampane. Podľa vašich potrieb a cieľov si môžete vybrať z niekoľkých možných variantov.

Správne zvolený typ kampane určuje budúce výsledky

Je pre vás zásadné návratnosť investície do reklamy, chcete maximalizovať návštevnosť e-shopu? Uprednostňujete automatické riadenie kampane s využitím strojového učenia alebo si chcete všetko postrážiť sami?

Vaše preferencie pomôže naplniť jeden z týchto typov kampane

Chytrá kampaň v nákupe

Je plne automatizovaná s cieľom maximalizovať hodnotu konverzií. Výkon, respektíve ziskovosť kampane určuje vami požadovaná návratnosť investície do reklamy (ROAS - Return on Ad Spend).

Vypočítať ju môžeme jednoducho vzorcom:

ROAS = príjmy z reklamy / náklady na reklamu

Google Ads pracuje s hodnotou v %.

Ak chcete teda napríklad z každého 1 EUR investované do reklamy získať 5 EUR, vykonáte tento výpočet:

ROAS = 5 / 1 x 100 = 500 %

Prípadne, ak poznáte požadovaný podiel nákladov na obrate (PNO), môžete ROAS určiť takto:

ROAS = 10 000 / PNO

Konkrétne ROAS pri PNO 20% bude:

ROAS = 10 000 / 20 = 500 %

Potrebnú návratnosť investície nastavíte pri vytváraní kampane. V budúcnosti ju môžete kedykoľvek zmeniť.

Na začiatku odporúčame zvoliť ROAS o 20% nižšia, než je cieľ </ b> (tzn. Mierite Ak na ROAS 500%, začnite na 400%). Dodáte tak automatom dostatok voľnosti, aby rýchlejšie nazbierali dáta potrebné pre riadenie výkonu kampane. Nastaviť konečný ROAS je ideálne, akonáhle kampaň pozbiera 30 až 40 konverzií.

Špecifikom Chytré kampane v nákupoch je vydávanie reklamy aj v rámci Dynamického remarketingu. Nemusíte pre neho tvoriť kampaň zvlášť. Potenciálny zákazník sa najskôr preklikne na e-shop z klasickej reklamy v nákupe a keď nenakúpi, osloví ho následne obsahová reklama. Ponúkne mu pri tom produkty, ktoré si u vás skôr prezeral.

Štandardná kampaň v nákupe

Dáva väčšiu možnosť riadiť kampaň svojpomocne. Pravdepodobne si ju zvolíte, ak nechcete spoliehať len na automaty Google. Na druhú stranu nezahŕňa Dynamický remarketing.

V tomto prípade si môžete vybrať jednu z troch stratégií ponuky ceny za klik na reklamu:

Cieľová návratnosť investícií do reklamy

Je najpodobnejší Chytré kampani v nákupoch. Tiež pracuje s nastavenou hodnotou ROAS a riadi ponuky ceny za klik automaticky. Necháva vám ale možnosť kontrolovať vyhľadávacie dotazy a vylučovať tie, ktoré sú pre vás nerelevantné.

Ručné CPC

Táto stratégia využíva automatiku najmenej zo všetkých. Maximálne ceny za klik si u jednotlivých kategórií alebo produktov volíte sami a výkon kampane máte plne vo svojich rukách. Aj tu môžete vylučovať.

Ručné CPC je ideálna voľba, ak máte na e-shope len pár produktov.

Maximalizovať počet kliknutí

V tomto prípade kampaň za stanovený rozpočet získa maximálny počet preklikov. Ak je pre vás priorita čo najväčšiu návštevnosť e-shopu, vyberte si túto stratégiu. Vylučovanie je možné.

Máte jasno, ktorý typ kampane je pre vás najlepší? Pustite sa do jej založenia.

Naštartujte Google nákupy na pár klikov

Tvorbou kampane vás prevedie Google Ads. Všetko je intuitívne a jednoduché. Len pre istotu uvádzame niekoľko vecí, ktoré si počas zakladanie postrážte:

  •   skontrolujte pripojenie správneho GMC a krajiny predaja
  •   starostlivo si vyberte typ kampane - múdra alebo štandardný (u raz vytvorené kampane už nedá zmeniť)
  •   v prípade štandardnej kampane vyberte zacielenie len na Vyhľadávací sieť (pre obsahové siete ako YouTube, Gmail a kanál Objaviť je lepšie vytvoriť iný typ kampane na mieru)

Založením kampane máte na pol vyhraté. Víťazstvo na plnej čiare si zaistíte zavedením optimalizačných tipov, ktoré vám práve dávame.

Ovládnite kampaň v nákupe Google absolútne

Aby vám prichádzala kopa objednávok pri nízkych nákladoch a vy ste si mohli trieť ruky, zamerajte sa na nasledujúce.

Kvalita XML feedu

XML feed je zdrojom dát pre Google nákupy. Ak je nekvalitný, kampaň vám nikdy nebude dobre fungovať. Shit in = shit out. Preto urobte všetko, aby ste mali feed ako zo škatuľky.

V každom prípade musí obsahovať všetky povinné atribúty! Rozhodne ale prospejú aj tie nepovinné, ktoré pomôžu Google aj zákazníkom na prvý dobrou lepšie spoznať váš produkt.

Podrobnú špecifikáciu všetkých atribútov nájdete v nápovede GMC.

Dajte si záležať aj na názvoch produktov. Vyplňte ich do feedu tak, ako ich potenciálni zákazníci vyhľadávajú. A nezabudnite ani na opis produktov obsahujúce doplňujúce informácie.

Kvalita obrázkov

Rovnako ako správne vyplnené názvy produktov vo feedu sú dôležité aj ich obrázky. Ak potenciálneho zákazníka pri vyhľadávaní nezaujme produktová fotka, neklikne a vy nepredáte.

Vliv obrázku na přitažlivost produktu je zásadní.

Skladovost

Produkty, ktoré máte vo feedu označenej atribútom out_of_stock (nie je skladom) sa v Google nákupoch nezobrazí. Koľko produktov je kampaň reálne pripravená zobrazovať zistíte v reklamnej skupine, záložke "skupiny produktov".

Výkonnosť produktov

Všetky produkty obsiahnuté v kampani môžete v záložke "skupiny produktov" segmentovať do tematických podskupín prípadne rozpadnúť na jednotlivé položky. Získate presnejší prehľad nad tým, čo v kampani funguje a čo nie. Nevýkonné podskupiny / produkty máte možnosť vylúčiť, prípadne pri stratégii Ručné CPC upraviť ich cenu.

Úpravy ROAS

Je možné, že během života kampaně v Nákupech budete chtít upravit její ROAS. Můžete to udělat, ale vyvarujte se „šoků“. Zmenu vykonávajte maximálne o 20%. V prípade, že potrebujete zníženie alebo zvýšenie razantnejší, upravujte ROAS postupne a s odstupom minimálne 3 dní od poslednej zmeny.

Zároveň dbajte na to, aby kampaň mala vždy dostatočný rozpočet. Jeho obmedzenia znamená zníženie výkonu. Hrozí nedodržanie ROAS alebo pokles tržieb.

Vlastné štítky

Pomocou štítkov môžete jednotlivé produkty vo feedu zatriediť do logických množín.

Napríklad. Ak máte niekoľko úrovní marže, rozdeľte produkty podľa nich do samostatných celkov a pre každý vytvorte samostatnú kampaň. U rôznych marží totiž môžete kalkulovať s rôznou návratnosťou investície do reklamy.

Rovnako tak sa pre lepšie riadenie kampaní vyplatí ich delenie podľa cenovej hladiny produktov, sezónnosti, dodacie lehoty atď.

A to je všetko. Práve ste získali teoretický základ, ktorý vám pomôže využiť potenciál kampaní v nákupoch Google naplno. Pustite sa do práce!

Článok pripravila digitálná agentúraPlacement, ktorá je špičkou v oblasti PPC reklamy a tovarových porovnávačov.