Webhooky

Webhooky umožňujú zasielanie informácií o nejakej udalosti, ktorá v systéme nastane. Napr. vytvorenie alebo editácia objednávky. Systém pri každej z týchto udalostí pošle HTTP požiadavku na URL adresu nastavenú vo webhooku.

URL adresa nastavená vo webhooku sa volá ako POST požiadavka, v tele požiadavky je JSON, ktorého obsahom je zoznam identifikátorov entít zo systému (napr. objednávok). Bližší popis je pri každom type webhooku. Súčasťou tela požiadavky je tiež názov e-shopu v Upgates.

Každý webhook vytvorený v systéme je viazaný na užívateľa API, ktorý ho vytvoril. Pokiaľ tento užívateľ nemá práva napr. na endpoint objednávok, nepôjde mu vytvoriť ani webhook na udalosti spojené s objednávkami. Rovnako to funguje aj pre iné typy webhookov. Pokiaľ užívateľ má webhook vytvorený a sú mu zmenené oprávnenia, webhook sa deaktivuje.

POST požiadavka na URL adresu nastavenú vo webhooku bude očakávať odpoveď 200 OK alebo 204 No Content. Timeout je nastavený na jednu sekundu. Tzn. vo vybavení požiadavky na strane servera volaného webhookom by sa nemali údaje priamo spracovávať. Len si údaje uložiť a vrátiť príslušný stavový kód. V prípade zlej odpovede bude systém odosielať webhook každých 5 minút až do chvíle, kým dostane správnu odpoveď. Pokiaľ systém počas 12 hodín ani raz nedostane správnu odpoveď, webhook sa deaktivuje.

Vytvorenie a správa Webhooku v Upgates

Správa webhookov (vytvorenie, editácia, zmazanie) je možná iba cez API. Viac nájdete v dokumentácii k Webhook API.

Spätné requesty z Upgates