Základné nastavenie e-shopu Upgates krok po kroku

Pripravili sme pre vás návod, ktorý vás krok po kroku prevedie úvodným nastavením e-shopu v administrácii platformy Upgates. V systéme sa lepšie zorientujete, naučíte sa v ňom pracovať a nebudete tak musieť improvizovane hľadať riešenie vašich základných problémov a nastavení, ktoré budete musieť prejsť a poznať pred spustením vášho e-shopu na doménu a pred štartom internetového predaja na ostrej verzii.

Ideme na to!

1) Administrácia Upgates a ako na ňu

Administrácia vášho e-shopu obsahuje ľavé menu, v ktorom nájdete všetko pre vás podstatné. Od základných prehľadov, cez objednávky, produkty, kategórie, zákazníkov, marketing, štatistiky, grafiku, obsah, súbory a všeobecné nastavenia až po možnosť získať podporu, upraviť svoje užívateľské údaje, dobiť si peňaženku e-shopu alebo na úplnom konci ľavého menu vidieť počet zvyšných dní testovacej verzie, prípadne výšku sumy dobitej v peňaženke. Jednotlivé moduly majú tiež svoje podmoduly, ktoré si ale bližšie predstavíme až v ďalších sekciách.

Ikonou oka vpravo si potom môžete zobraziť aktuálnu podobu vášho internetového obchodu. Vpravo nájdete tiež ďalšie funkčné tlačidlá. Napríklad tlačidlo uložiť. Zároveň je administrácia zdrojom tipov, návodov a v prípade potreby tiež technickej podpory. Pri každej položke v administrácii nájdete otáznik, takzvaný tooltip. Po nabehnutí kurzorom myšky na otáznik sa zobrazí informácia a odkaz na návod.

Odporúčané návody:

  1. Prihlásenie do administrácie
  2. Základný popis jednotlivých prvkov
  3. Kompletný prehľad administrácie
  4. Nápoveda a podpora

2) Dizajn e-shopu

To, ako e-shop vyzerá je jedna z najzásadnejších vecí. Aký urobíte na návštevníka prvý dojem, môže mať rozhodujúci vplyv na to, či sa stane potenciálnym zákazníkom alebo stránku opustí. Nie je to však len o vzhľade, ale tiež o užívateľskej prívetivosti, prehľadnosti a komforte pri nakupovaní. Na to sú všetky naše šablóny optimalizované. V základe si potom môžete vybrať z 9 prednastavených grafík v kombinácii s 12 motívmi.

Pre tieto potreby budete pracovať v module Dizajnér. V tom si jednoducho naklikáte a zvolíte štruktúru a dizajn každého boxu e-shopu. Od hlavičky až po pätičku. Pokiaľ budete chcieť dizajn riešiť na mieru a individuálne, prípadne upraviť niektoré detaily, môžete využiť Editor kódu. Pokiaľ však nie ste skúsený kóder, odporúčame vám osloviť naše partnerské agentúry na Marketplace.

Všetky úpravy dizajnu e-shopu prebiehajú na testovacej verzii. Tá zostáva tiež po prechode do plateného režimu. Grafické a dizajnové úpravy si môžete najskôr otestovať a prezrieť na testovacej verzii, ktorá nie je verejne prístupná. Potom je potrebné preklopiť grafiku do ostrej verzie pomocou finalizácie. Využiť tu môžete tiež zálohy grafiky.

Nastaviť je potrebné tiež logo, favicon a bannery e-shopu.

Odporúčané návody:

  1. Ukážka prednastavených grafík a motívov
  2. Dizajnér
  3. Editor kódu
  4. Marketplace
  5. Finalizácia grafiky
  6. Zálohy grafiky

Inšpiráciu môžete načerpať napríklad v článku Ako zmáknuť dizajn e-shopu, prípadne sa pozrieť na referencie našich zákazníkov.

3) Menu, jeho tvorba a editácia


Štruktúru menu vášho e-shopu si určíte v ďalšej zo sekcií administrácie s názvom kategórie. V rámci tejto sekcie nielen pridávate alebo upravujete jednotlivé kategórie, ale tiež spravujete hlavnú stránku. Kategórie najčastejšie slúžia na umiestnenie produktov. Môžu v nich byť ale tiež kontakty, prípadne môžu slúžiť ako odkaz na hlavnú stránku či inú kategóriu. Kategórie môžu obsahovať tiež podkategórie. Týmto vzniká na e-shope zanorenie.

Kategórie sú základom, ktorý by ste pri budovaní e-shopu nemali podceniť. Nezabudnite na popisy, správne a systematické rozradenie a vytvorenie všetkých potrebných kategórií. Bez dobre vyriešených kategórií sa bude zákazník na stránkach len zle orientovať a horšie nájde to, čo hľadá.

Odporúčané návody:

  1. Práca s kategóriami
  2. Kategória Hlavná stránka
  3. Horné menu
  4. Ľavé menu
  5. Spodné menu (pätička)

4) Produkty na e-shope

Základom každého e-shopu je sortiment. V administrácii Upgates ho pridávate v sekcii produkty, tu v zozname produktov. Tieto si potom môžete triediť do kategórií, ktoré sme si vytvorili a zvládli v predchádzajúcom bode.

V zozname produktov môžete produkty upravovať po jednom alebo hromadne. Existujúce produkty môžete duplikovať alebo mazať. Môžete tu ale produkty hlavne vytvárať. Na karte nového produktu potom riešite jeho názov, popis, obrázok, cenu, stav zásob a dostupnosť, radenie do kategórie, pridanie parametrov pre filtráciu produktu, pridelenie štítka a SEO parametre produktu.

Okrem toho máte pri produkte možnosť pridať dodávateľa. Ale čo je zásadné, môžete vytvoriť produktové varianty, prípadne konfigurácie.

Produkty môžete vložiť nielen ručne, ale tiež naimportovať. Rovnako tak je možnosť z e-shopu produkty vyexportovať.

Odporúčané návody:

  1. Produkty
  2. Ceny produktov
  3. Sklad a dostupnosti pri produktoch
  4. Varianty a konfigurácie produktov
  5. Import a export produktov

5) Objednávkový proces

Aby zákazník na e-shope úspešne prešiel objednávkovým procesom, je potrebné mať nastavené možnosti dopravy a platby. Častým problémom tu býva nepovolenie platobnej metódy v danej doprave. Pri dopravcoch si môžete vybrať z rozsiahleho zoznamu napojených partnerov, pri ktorých sú k dispozícii buďto dopravy na pobočku alebo export pre tlač štítkov. Ponúkať môžete ale akúkoľvek dopravu, stačí pri novo vytvorenej doprave vybrať typ „vlastné“.

Pri platbách máte možnosť vybrať množstvo metód – hotovosť, dobierka a bankový prevod. Alebo pomocou platobnej brány ponúknuť možnosť platby kartou alebo rýchlym bankovým prevodom.

Objednávky sú pre každého majiteľa e-shopu radosť. Cieľom získavať ich čo najväčšie množstvo. Ale ako si s nimi poradiť? V administrácii Upgates hravo! Všetko sa o ich fungovaní alebo stavoch objednávok a nadviazaní automatických systémových e-mailov na tieto stavy, dočítate v odporúčanej nápovede nižšie.

Rovnako tak je potrebné nastaviť si správne sklad. Majú sa vypredané produkty deaktivovať alebo archivovať? Chcete predávať aj do mínusového počtu na sklade? V týchto nastaveniach sa taktiež často prejaví chybné nastavenie.

Odporúčané návody:

  1. Dopravy a dopravcovia
  2. Platby a platobné brány
  3. Objednávkový proces
  4. Globálne nastavenie správy skladu

  5. Obmedzenie objednania

  6. Objednávky a stavy objednávok

6) Legislatíva e-shopu

Asi najmenej obľúbená činnosť majiteľov e-shopov je plnenie právnych noriem a predpisov. Bez toho by to ale nešlo. Keď chcete predávať na internete, musíte mať všetko legálne ošetrené. Dokumenty typu faktúra, objednávka, dobropis alebo účtenka máte v administrácii Upgates dostupné automaticky. Môžete si ich jednoducho prispôsobiť vašim potrebám a to pre všetky jazykové mutácie zvlášť.

E-shopy Upgates sú pripravené na GDPR a EET. Spĺňajú v tomto ohľade všetky požiadavky. V jednotlivých formulároch sú potom k dispozícii súhlasy. Napríklad pri objednávkovom formulári je súhlas so spracovaním osobných údajov a tiež s obchodnými podmienkami. Ďalšou veľkou témou v tejto sekcii sú daňové povinnosti a právna forma e-shopu.

Odporúčané návody:

  1. Dokumenty
  2. Súhlasy a GDPR

  3. EET

  4. Obchodné podmienky

  5. Vzor obchodných podmienok na stiahnutie (APEK)

  6. DPH a právne špecifiká internetových obchodov

7) Finálne otestovanie a vyladenie všetkých procesov

Akonáhle máte hotové všetky predchádzajúce body, je potrebné si všetko finálne otestovať. Predtým ako e-shop spustíte do ostrej prevádzky, kde ho už uvidia zákazníci verejne, overte si, či je všetko stopercentne funkčné. Zatiaľ váš obchod beží na testovacej verzii, ktorá ani po prechode nezanikne a bude slúžiť na testovanie úprav grafiky a dizajnu e-shopu.

Prejdite si sami a niekoľkokrát objednávkový proces. Vyskúšajte vkladanie rôzneho tovaru do košíka. Objednávky vykonajte so všetkými možnými kombináciami dopravy a platieb. Skontrolujte si tiež vaše prevádzkové údaje, ktoré sa premietnu do dokumentov, ale tiež systémových e-mailov. Aj tie nezabudnite otestovať a skontrolovať. Detailne si tiež skontrolujte dizajn a grafiku e-shopu vo všetkých jeho hlavných sekciách – hlavná stránka, kategórie, produktová stránka, košík a jeho kroky, články, kontaktné údaje apod. Pri produktoch skontrolujte správne fungovanie cenníkov a cenotvorby. A v neposlednom rade tiež prepojenie so základnými analytickými nástrojmi Google Analytics, Google Ads, Seznam.cz a Facebook.

Odporúčané návody:

  1. Objednávkový proces

  2. Údaje o prevádzkovateľovi e-shopu a zmena zobrazenia na webe

  3. Čo všetko skontrolovať pred ostrým štartom e-shopu
  4. Prepojenie – Google, Seznam.cz, Facebook

8) Presun e-shopu Upgates na ostrú prevádzku a vlastnú doménu

Pokiaľ čítate tento článok, je pravdepodobné, že váš e-shop beží na testovacej verzii. Vďaka nášmu návodu ste si ho nastavili a vyladili podľa svojich predstáv. Teraz je teda čas presunúť e-shop do platenej prevádzky a na vlastnú doménu. Tak, aby bol verejne dostupný zákazníkom, a vy ste mohli zahájiť online predaj a podnikanie.

Pre prechod musíte vyplniť všetky 4 body peňaženky vášho e-shopu. V prvom kroku je potrebné vyplniť fakturačné údaje. Tieto údaje bude pri dobití peňaženky e-shopu obsahovať vystavená faktúra.

V druhom bode „Finalizácia“ si vyberte požadovanú cenovú tarifu. Tú môžete kedykoľvek prepnúť. Pri prechode na nižšiu cenovú tarifu je však potrebné splniť limit produktov, teda nadbytočné produkty odstrániť. Prenájom sa z peňaženky strháva na dennej báze vo výške pomernej sumy mesačného prenájmu tarify, ktorú ste zvolili.

V treťom kroku dobite peňaženku. To môžete vykonať buďto bankovým prevodom alebo platbou kartou, ktorú odporúčame. Pri platbe kartou totiž dôjde k automatickému spárovaniu platby s peňaženkou e-shopu a je pripísaná za chvíľku.

V poslednom bode zadáte doménu. Registrovať si ju môžete u poskytovateľov internetových domén. Odporučiť môžeme Active24, Forpsi alebo Wedos. Hosting e-shopu máte v cene prenájmu a nemusíte ho preto riešiť.

Po vyplnení všetkých krokov v peňaženke sa automaticky odošle žiadosť o presun na ostrý server, ktorú v pracovných dňoch vybavujeme do 24h. V e-maile o presune na ostrý server, ktorý od nás dostanete, získate všetky potrebné informácie k nastaveniu DNS záznamov na doméne. Tieto záznamy nastavíte v administrácii poskytovateľa podľa jeho návodu. V prípade potreby je možnosť vyžiadať si nastavenie priamo u poskytovateľa. Nasmerovanie e-shopu na doménu a jeho zobrazenie na ostrej doméne môže po nastavení DNS záznamov trvať až 24h.

Po vyplnení peňaženky môžete taktiež zažiadať o zriadenie e-mailovej schránky, ktorú máte v rámci prenájmu zdarma.

Odporúčané návody:

  1. Prechod na platenú prevádzku

  2. Dobitie peňaženky e-shopu

  3. Prechod na ostrú doménu
  4. Nastavenie DNS záznamov u Active24, Forpsi, Wedos

  5. Žiadosť a zriadenie e-mailovej schránky zdarma

9) Neviete si s niečím dať rady?

Pokiaľ si s niečím ani po prečítaní návodu neviete dať rady, skúste sa opýtať na facebookovej skupine Upgates – poradňa. Je tu viac ako 1 200 členov a ostrieľaných e-shoperov Upgates, prípadne skúsených agentúr, ktoré sú ochotné vám pomôcť.

Pokiaľ by ste ani tu nedostali odpoveď a pomocnú ruku, skúste vyhľadať medzi ostatnými nápovedami. Prípadne môžete využiť formulár technickej podpory v administrácii e-shopu.

Odporúčané návody:

  1. Facebook poradňa Upgates
  2. Formulár technickej podpory

  3. Ďalšia nápoveda
Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora