Zľavy

Globálna zľava

Nasledujúcim spôsobom môžete ľahko nastaviť zľavu alebo naopak zdraženie celej kategórie produktov (tzn. Zadaná hodnota "-30%" znamená vo výsledku zdraženie o 30%). Zľavy na celé kategórie produktov je obvykle vhodné spojiť s marketingovou propagáciou za pomoci vyskakovacieho okna (viac tu) alebo banneru (viac tu). 

Zmena ceny sa aplikuje na produkty, ktoré majú túto kategóriu nastavenú ako hlavnú. V opačnom prípade sa zmena ceny neprejaví (viac tu).

Okrem bežnej zľavy môžete pomocou kategórie vytvoriť zľavový kupón len na niektoré vybrané produkty. Vytvoríte si kategóriu, ktorá nebude viditeľná pre zákazníkov. V nastavení zľavového kupónu nastavíte, aby ho šlo aplikovať len na produkty v tejto kategórii.  

Postup v administrácii

  1. V administrácii zvoľte sekciu Marketing / Globálne zľavy.
  2. Pre danú sekciu nastavte percentuálnu hodnotu
    • Kladná hodnota = zľava
    • Záporná hodnota = zdraženie
  3. Uložte vykonané zmeny.

Množstvová zľava

Množstvová zľava je percentuálna alebo pevná zľava, ktorú zákazník dostane pri určitej veľkosti nákupu. Môže ju uplatniť registrovaný aj neregistrovaný zákazník.

Množstvová zľava za nákup

Modul umožňuje zľavu za nákup nad určitú sumu. Zákazníkom sa zobrazuje v nákupnom košíku vrátane informácie, koľko by mali ešte prikúpiť, aby ju získali.

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Marketing / Množstvové zľavy.
  2. Kliknite na tlačidlo + Nová.
  3. Vytvoríte si jednotlivé výšky zľavy, ktoré zákazník získa pri nákupe od určitej sumy.
  4. Vykonané zmeny Uložte.

Je potrebné zadať všetky intervaly sumy, aby pokrývali rozsah od nuly do požadovanej sumy. Napr. pre zľavu 5% od sumy 500 Kč je potrebné tiež zadať interval od sumy nula (Zľava 0 - Od sumy 0).

Množstvová zľava pri produkte

Pokiaľ chcete zákazníkovi dať množstvovú zľavu za nákup rovnakých produktov v určitom počte, je možné toto nastaviť pomocou cenových vzorcov. Viac informácií nájdete v nápovede tu.

Zobrazenie množstevných zliav pre produkt

Na zobrazenie množstevných zliav na produkty môžete použiť externé agentúry. Aktuálnu ponuku nájdete tu

Zľava výrobcu

Nastavenie hromadných zliav (kladná hodnota) alebo príplatkov (záporná hodnota) na produkty od určitého výrobcu. Zadávate len číselnú hodnotu, ktorá zodpovedá výške percentuálnej zľavy / príplatku. Hodnota môže byť len celé číslo.

Popis v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Marketing / Zľava výrobcu.
  2. K danému výrobcovi vpíšte požadovanú percentuálnu hodnotu (bez značky %). Nie je možné zadať zápornú hodnotu pre zdraženie produktov daného výrobcu.
  3. Uložte.

Zobrazenie v administrácii produktu

Zľava na výrobcu sa následne premietne do cenotvorby produktov, pri ktorých je priradený daný výrobca.

  1. V administrácii prejdite do detailu produktu v sekcii Produkty / Zoznam produktov, záložka Popis, oddiel Cenotvorba.
  2. V menu administrácie zvoľte sekciu Produkty / Zoznam produktov.
  3. Vyberte položku, ktorá má priradeného daného výrobcu.
  4. Uistite sa, či máte vybranú záložku Popis.
  5. Nabehnite nižšie do oddielu Ceny.
  6. V tabuľke v stĺpci Zľava na produkt je zohľadnená zľava výrobcu.

Pozor. Výška zľavy, zobrazenej na eshope sa vypočítava ako rozdiel medzi Bežnou cenou a cenou po zľave. Nemusí sa teda zhodovať s tým, akú výšku zľavy u výrobcu uvediete.

Maximálne percento zľavy

Nasledujúci postup vám umožňuje nastaviť obmedzenie súčtu jednotlivých zliav produktu na maximálnu hranicu. Táto funkcia slúži na to, aby ste sa pri predaji a marketingových akciách nedostali pod priemernú maržu e-shopu.  

Pri výpočte celkovej zľavy sa zohľadňuje:

  • zľava na produkt,
  • globálna zľava,
  • zľava na výrobcu.

Do celkovej zľavy sa nezapočítavajú:

  • cenové vzorce,
  • vernostné body uplatnené ako zľava,
  • zľavové kupóny,
  • zľava na objednávku.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Základné / Nastavenie obchodu.
  2. V oddiele Hlavné vyplňte pole Maximálne percento zľavy (%).
  3. Uložte. 

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora