Zoznam doplnkov

Jednotlivé typy platieb, dopravy a napojenia na externé systémy sú v administrácii e-shopu považované za samostatné doplnky.

Zoznam všetkých dostupných doplnkov môžete nájsť v administrácii v sekcii Doplnky / Zoznam doplnkov. Jednotlivé doplnky sú rozdelené do kategórií:

  • Doprava a logistika (viac tu),
  • Platby a financie (viac tu),
  • Informačné systémy (viac tu),
  • Marketing a porovnávače (viac tu),
  • Komunikácia (viac tu),
  • Dodávatelia (viac tu),
  • Prechod z iných riešení (viac tu),
  • Všeobecné (ďalšie druhy prepojení).

Tu si môžete vybrané doplnky jednoducho založiť alebo deaktivovať. Zároveň sú tu uvedené odkazy na ďalšie informácie k jednotlivým doplnkom.

Niektoré doplnky odosielajú v rámci svojho fungovania napr. marketingové údaje z e-shopu. Pre ich správnu funkčnosť je potrebné mať aktívnu cookies lištu (viac tu), na čo systém upozorní v zozname doplnkov.

Založenie nového doplnku

Podľa typu doplnku je možné vykonať založenie jedným zo štyroch spôsobov. Konkrétny doplnok si môžete vyhľadať prechádzaním zoznamu všetkých doplnkov, alebo si ho vyfiltrovať zadaním názvu.

1. Pridať doplnok

Tento spôsob je k dispozícii pri doplnkoch, ktoré je možné zakladať opakovane. Napríklad si môžete založiť niekoľko samostatných dopráv typu Česká pošta - Balík Do ruky.

Postup v administrácii

  1. Prejdite do sekcie Doplnky / + Zoznam doplnkov.
  2. Pri konkrétnom doplnku kliknite na tlačidlo Pridať.
  3. Budete presmerovaní na stránku nového doplnku, ktorý ste pridali. Tu si vykonajte potrebné nastavenia.
  4. Vykonané zmeny uložte.

2. Aktivovať doplnok

Tento spôsob je k dispozícii pri doplnkoch, ktoré je možné založiť len raz a majú svoju stránku priamo v administrácii Upgates.

Postup v administrácii

  1. Prejdite do sekcie Doplnky / + Zoznam doplnkov.
  2. Pri konkrétnom prepojení kliknite na tlačidlo Aktivovať
  3. Budete presmerovaní na stránku nového doplnku, ktorý ste aktivovali. Tu si vykonajte potrebné nastavenia.
  4. Vykonané zmeny uložte.

3. Prejsť na doplnok

Tento spôsob je k dispozícii pri doplnkoch, pre ktoré sa vkladá pomocou všeobecného nastavenia napr. konverzných kódov, importu, API atď. Je potrebné zadať údaje (napr. konverzné kódy) pre špecifické prepojenie.

Postup v administrácii

  1. Prejdite do sekcie Doplnky / + Zoznam doplnkov.
  2. Pri konkrétnom prepojení kliknite na tlačidlo Prejsť.
  3. Budete presmerovaní na všeobecnú stránku v administrácii, kde je možné doplniť potrebné údaje.
  4. Vykonané zmeny uložte.

4. Prepojenie s externou službou

Niektoré doplnky sú poskytované treťou stranou, teda obchodnými partnermi Upgates. V tomto prípade kliknite pri doplnku na odkaz viac info. Budete presmerovaní na stránku konkrétneho doplnku, kde sú podrobné informácie vrátane údajov o poskytovateľovi.

Podmienky pred založením doplnku

Pri niektorých doplnkoch je potrebné najskôr splniť stanovené podmienky, aby mohlo dôjsť k založeniu prepojenia.

Po nabehnutí na detail doplnku sa ukáže informačný panel s konkrétnymi podmienkami na splnenie. Napr. je nutný prechod e-shopu na ostrú doménu atď.

Aktualizácia doplnku

Doplnky, ktoré majú tlačidlo AKTIVOVAŤ sú väčšinou vytvárané a spravované externou agentúrou, ktorá doplnok vlastní (ponúka). Táto agentúra svoj doplnok priebežne vyvíja, opravuje a aktualizuje. Väčšina aktualizácií doplnku nevyžaduje žiadny zásah z vašej strany. O jej priebehu sa podstate ani nemusíte dozvedieť, pokiaľ agentúra zo svojej pozície nepošle napríklad nejaký newsletter s novinkami.
Avšak môže nastať situácia, kedy agentúra bude svoj doplnok rozširovať v takej miere, že bude potrebovať vašu kooperáciu.

Napríklad:
Agentúra vytvorila doplnok na preklady a umožňuje vám tak prekladať produkty, kategórie atď.
V API komunikácii si u vás pri aktivácii doplnku vyžiada prístup k týmto častiam Produkty a Kategórie. Postupom času však agentúra vytvorí novú funkciu, ktorá vám dokáže spracovávať a expedovať objednávky. Na to aby s vašimi objednávkami mohla pracovať, potrebuje váš súhlas a prístup k vašim objednávkam.
Agentúra na svojej strane vytvorí novú verziu doplnku a zašle vám žiadosť o jej aktiváciu. Vám ako klientovi, ktorý má tento doplnok aktívny, príde notifikácia o aktualizácii doplnku. Aby ste zaistili, že doplnok bude aj naďalej správne fungovať je potrebné vykonať aktualizáciu doplnku na novú verziu.

Ako spoznať, že doplnok čaká na aktualizáciu?

Upozornenie na aktualizáciu doplnku dostávate Emailom (email majiteľa e-shopu), v prehľade e-shopu a tiež v zozname doplnkov.

Zobrazenie v prehľade

Zobrazenie v zozname doplnkov


Ako vykonať aktualizáciu novej verzie?

  1. Prejdite do sekcie Doplnky / Zoznam doplnkov.
  2. Vyhľadajte doplnok, ktorý vyžaduje vašu aktualizáciu cez vyhľadávanie, alebo v sekcii aktívnych doplnkov.
    Kliknite na tlačidlo "Aktualizovať verziu".
  3. Vyskočí vám pop-up okno, ktoré vás informuje o tom, čo doplnok predtým vyžadoval a kam žiada, aby ste mu udelili prístup.
  4. Potvrdením pop-up okna prístup udelíte.

Čo robiť, keď nechcem prístup udeliť?

Na neudelenie prístupu máte samozrejme právo. Je však potom dôležité informovať daný doplnok (agentúru) o tom, že s udelením prístupu do novej sekcie nesúhlasíte, a prajete si vysvetliť prečo takú zmenu urobili a čo sa pre vás ako zákazníka mení.

Čo ak aktualizáciu nevykonám?

Pokiaľ nebudete na zmenu verzie reagovať (nevykonáte prechod na novú verziu), tak doplnok bude automaticky 30 dní od vytvorenia verzie deaktivovaný.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fora

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora