Zvýšte návštevnosť vášho e-shopu

Ak bol váš e-shop spustený len nedávno, môžete mať spočiatku málo návštevníkov a pochopiteľne aj zákazníkov. Keďže prevádzka e-shopu väčšinou niečo stojí, je potrebné čo najskôr začať predávať - ​​ak tomu potrebujete cielenú a relevantnú návštevnosť. Získanie návštevnosti je o to ťažšie, že väčšinou konkurujete zavedeným predajcom. V tomto článku sme pre vás pripravili zoznam zaujímavých nápadov, ako získať zákazníkov pre vaše online podnikanie. Môžete tak rozbehnúť váš e-shop a začať konkurovať veľkým a zavedeným firmám.

Priveďte nových zákazníkov pomocou SEO

Jedným z najefektívnejších spôsobov zvýšenia návštevnosti je SEO. Ide o skratku anglického výrazu „search engine optimization”, po slovensky „optimalizácia pre vyhľadávače“. Ide o metódu, ktorá vám pomôže dostať sa na popredné miesta vo vyhľadávačoch a priviesť z nich na svoj e-shop organickú, teda neplatenú návštevnosť.

Optimalizujte svoj obchod pre správne kľúčové slová

SEO je marketingová taktika používaná na to, aby sa váš elektronický obchod zobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania na rôzne kľúčové slová. Kedykoľvek teda niekto zadá do Google či Zoznamu hľadaný výraz, váš e-shop by sa mal zobraziť čo najvyššie. Je preto veľmi dôležité nájsť správne kľúčové slová, ktoré zákazníci používajú pri hľadaní vašich produktov. Na tento účel môžete použiť napríklad nástroj Plánovač kľúčových slov od Google.

Základom SEO pre e-shopy je skvelý obsah

Aby vyhľadávače mohli indexovať váš e-shop a umiestniť ho vo výsledkoch vyhľadávania, musí im byť jasné, o čom jeho obsah vlastne je. Vyhľadávače sa snažia užívateľom ponúkať kvalitný, unikátny obsah s pridanou hodnotou. Pokiaľ máte v e-shope pri jednotlivých produktoch len jednoriadkové popisy, často úplne rovnaké, ako majú vaši konkurenti, na nejaké pozície vo vyhľadávaní rovno zabudnite. Prečo by mal vyhľadávač ponúkať práve váš e-shop, keď je jeho obsah rovnaký alebo dokonca horší ako obsah iných obchodov?

Musíte preto používateľom poskytnúť nielen všetky potrebné informácie o vašich produktoch, ale tiež ich zaujať a zapojiť: musíte myslieť na to, aby ste návštevníkov premenili na zákazníkov.

Opis produktu

Prvým krokom je poskytnutie užitočného, ​​úplného, ​​ale nie nudného popisu produktu. Popis musí obsahovať všetky potrebné informácie, vhodné kľúčové slová a presvedčivý dôvod, prečo by si ho návštevník mal kúpiť. Snažte sa v prvých vetách zhrnúť vlastnosti vášho produktu a každý popis urobte čítavý a pútavý. Vaši používatelia si musia povedať: "toto musím mať!"

Samozrejme nekopírujte obsah z iných webových stránok: buďte originálni a vytvárajte vždy pre každý produkt jedinečný popis. Ten by mal zároveň obsahovať správne zvolené kľúčové slová, podľa ktorých chcete, aby vás zákazníci našli.

Použite tag meta description pre zvýšenie počtu návštevníkov

Tag meta description je prvok HTML, ktorý poskytuje stručné zhrnutie webovej stránky. Zobrazuje sa ako popis webu na stránke s výsledkami vyhľadávania (SERP) a má užívateľovi poskytnúť predstavu o obsahu stránky a o tom, ako súvisí s jeho vyhľadávacím dotazom. Vďaka tomu, že ide o prvú informáciu o vašom e-shope, ktorú používateľ vo vyhľadávaní uvidí, poskytuje obrovskú príležitosť používateľa presvedčiť, že práve váš e-shop je to, čo hľadal. Description by mal preto zaujať na prvý pohľad a zároveň obsahovať kľúčové slovo, ktoré používateľ hľadal. Ak sa vám podarí napísať pútavé description pre každý z vašich produktov, získate skutočne mocnú zbraň, ktorá môže zvýšiť mieru prekliku a tým aj počet návštevníkov o desiatky percent.

Získajte pozitívne recenzie

Pred nákupom na e-shope väčšina užívateľov hľadá recenzie produktu: recenzie sú preto pre získanie zákazníkov úplne kľúčové. Umožnite preto zákazníkom písať recenzie na váš e-shop. Kupujúci sa radi podelia o svoje skúsenosti s produktom a používatelia si ich predtým radi prečítajú. Recenzie navyše vytvárajú jedinečný obsah a pomáhajú zvýšiť vašu pozíciu vo výsledkoch organického vyhľadávania. Nezávislé recenzie môžete získavať aj prostredníctvom profilu na bezplatnej službe „Moja firma na Google“.

Založte si k e-shopu blog 

Vďaka blogu získate obrovské množstvo obsahu, do ktorého môžete umiestniť svoje ďalšie kľúčové slová, ktoré sa vám nezmestili do popisu produktov.

  • Píšte originálne články o svojich produktoch a všetkých súvisiacich témach.
  • Pri každom príspevku zvoľte kľúčové slovo, ktoré by používatelia mohli vyhľadávať v Google a na jeho základe vybudujte článok.
  • Pri každom príspevku sa zamerajte na 1-2 kľúčové slová.
  • Použite kľúčové slová v nadpise príspevku na blogu a opakujte ich v celom príspevku: dbajte na to, aby ste kľúčové slová používali prirodzene a bez nadbytočného množstva.
  • Články doplňte vhodnými súvisiacimi obrázkami. Pri ich popise používajte alt tagy, do ktorých umiestnite text so súvisiacimi kľúčovými slovami.

Využite silu e-mail marketingu 

Asi nikoho neprekvapí, že rozosielanie zaujímavého e-mailového newslettera je jednou z najúčinnejších metód, ako zvýšiť návštevnosť vášho internetového obchodu. Preto už od začiatku prevádzky vášho e-shopu do neho umiestnite formulár, ktorý umožní návštevníkom prihlásiť sa k odberu.

Potom môžete spustiť e-mailové kampane zamerané na nových zákazníkov, ktorí u vás ešte nikdy nenakúpili, na existujúcich zákazníkov, ktorí u vás v minulosti nakúpili, a dokonca aj na stratených zákazníkov, ktorí niekedy v priebehu nákupu opustili košík.

Zoznam e-mailov môžete segmentovať a vytvoriť personalizované marketingové kampane zamerané na potreby jednotlivých užívateľov. Môžete napríklad povzbudiť nových návštevníkov, aby sa zaregistrovali do vášho zoznamu, zacieliť na existujúcich zákazníkov personalizovanou propagačnou kampaňou a dokonca aj na opustených zákazníkov, aby dokončili svoje transakcie.

Pritiahnite pozornosť potenciálnych zákazníkov

Okrem toho, že poskytujete skvelý obsah a kvalitné produkty za zodpovedajúce ceny, musia byť vaše stránky na prvý pohľad atraktívne, aby zaujali užívateľov. Vhodné je použiť profesionálnu šablónu so skvelým a použiteľným designom. Rozhodne nezabúdajte na užívateľov z mobilných telefónov, ktorých je stále viac. Ponúknite im kvalitný zážitok z návštevy vášho e-shopu: použite responzívne zobrazenie, ktoré umožní zákazníkom bez problémov prechádzať váš eshop na všetkých typoch zariadení: počítačoch, tabletoch aj smartfónoch. Responzívne zobrazenie prispôsobí veľkosť e-shopu akejkoľvek veľkosti displeja, takže bude vždy čitateľný.

V jednoduchom dizajne je sila

Hoci je grafika webu dôležitá, zákazníci neprichádzajú na to, aby si ju prezerali. Chcú váš e-shop ľahko prechádzať, rýchlo nájsť požadované produkty a bez problémov ich objednávať. Je preto zároveň dôležité, aby design bol čistý a jednoduchý. Zvýraznite všetky dôležité informácie a akčné tlačidlá (pridať do košíka, pridať na zoznam prianí atď.) a poskytnite zákazníkom podrobné informácie o spôsoboch platby, doprave a obchodných podmienkach.

Posielajte push oznámenia, aby ste priviedli návštevníkov späť

Ďalším efektívnym spôsobom, ako prinútiť ľudí, aby navštívili váš e-shop, je zasielanie push oznámenia. Ide o správy, na ktoré je možné kliknúť a ktoré sa zobrazia na počítači alebo mobilnom telefóne používateľa.

Môžete ich použiť na oznámenie či pripomenutie výpredajov či zliav, zaslanie kupónov, alebo na informovanie o novom produkte. Push oznámenia majú ešte vyššiu mieru otvorenia ako e-maily, takže máte väčšiu šancu, že sa ľudia do vášho internetového obchodu vrátia.

Investujte do PPC reklamy

Jedným z najrýchlejších spôsobov, ako priviesť návštevnosť na svoj e-shop, je zaplatiť za ňu. Našťastie aj tí, ktorí majú obmedzený rozpočet, si môžu dovoliť zaplatiť za PPC reklamu pomocou Google Ads či Zoznam Sklik.

PPC je reklamná metóda platená za kliknutie, ktorej cieľom je prilákať na váš web viac ľudí. Znamená to, že za reklamu musíte zaplatiť iba vtedy, keď na ňu niekto klikne. Túto reklamnú stratégiu môžete využiť niekoľkými spôsobmi:

  • Zobrazenie reklamy vášho e-shopu vo výsledkoch vyhľadávania Google či Zoznam
  • Zobrazovať textové alebo bannerové reklamy v Gmaile, na webových stránkach alebo v aplikáciách.
  • Zobrazovať videoreklamy na YouTube a zacieliť na svoje publikum na základe jeho záujmov alebo demografických údajov vrátane veku a polohy.
  • Zobrazovať PPC reklamy na sociálnych sieťach, ako je Facebook či Instagram.

Hoci ide o veľmi rýchlu metódu, ktorá okamžite začne privádzať návštevníkov, je tu nutná opatrnosť a veľmi starostlivé nastavenie reklamy, aby ste za kliknutie nezaplatili viac ako zarobíte predajom tovaru.

Článok pripravila digitálna agentúra SEO Consult, ktorá realizuje SEO, PPC reklamue-mailingsprávu sociálnych sietí, správu tovarových vyhľadávačovobsahový marketing</ a>.

Ďalší článok
Čo je to linkbuilding?