Odkazy
Čím viac odkazov bude na váš e-shop smerovať, tým lepšie ho budú vyhľadávače hodnotiť a radiť v prirodzených výsledkoch vyhľadávania na predné miesta.
Jednou z možností, ako získať odkaz je jeho výmena s iným webom. Vymieňajte si odkazy s webmi, ktoré sú vysoko umiestnené vo výsledkoch vyhľadávania a sú tematicky príbuzné s vaším webom.
Umiestnenie odkazu
Podľa toho, či je pri odkaze vyplnený obrázok sa modul zobrazí:
- na hlavnej stránke v sekcii Naši partneri (má ho vyplnený),
- na konci e-shopu v pätičke (nemá ho vyplnený).
Naši partneri
Chcete sa pochváliť s kým spolupracujete, kto sú vaši dodávatelia alebo napr. aké technológie využívate? Pochváľte sa logami vašich partnerov na hlavnej stránke.
Zobrazenie na e-shope
Nadpis Naši partneri je možné upraviť pomocou prekladov - značka Our partners. Viac tu.
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Obsah / Odkazy.
- Kliknite na tlačidlo + Nový.
- Vyplňte požadované údaje. Hlavne vložte obrázok, vďaka ktorému sa odkaz zaradí do sekcie Naši partneri.
- Uložte.
Môže vás zaujímať
Do sekcie Môže vás zaujímať sa odkaz vloží vtedy, ak nemá vyplnený obrázok.
Zobrazenie na e-shope
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Obsah / Odkazy.
- Kliknite na tlačidlo + Nový.
- Vyplňte požadované údaje. V prípade, že chcete vložiť tiež obrázok, zobrazí sa odkaz v sekcii Naši partneri.
- Uložte.
Ako písať odkazy?
Odkazy je možné zapisovať absolútne alebo relatívne. Vysvetlíme si rozdiel medzi týmito prístupmi a ktorý z nich radšej používať.
Z čoho sa skladá odkaz?
Odkaz sa vytvára párovým HTML tagom <a>. Medzi tagy sa vloží text, ktorý je potom viditeľný na stránke.
Tag <a> podporuje rôzne atribúty:
- href="xxxxxxxxxx" - URL adresa odkazu. Ide o základný atribút, podľa ktorého internetový prehliadač po kliknutí na odkaz presmeruje na danú stránku.
- target="xxxxxxxxxx" - tento atribút určuje, v ktorej karte internetového prehliadača sa odkaz otvorí. Najčastejšie sa používa hodnota target="_blank", ktorá zaistí otvorenie odkazu v novej karte prehliadača. Pokiaľ atribút vynecháte, tak sa odkaz otvorí v aktuálnej karte prehliadača.
- a ďalšie atribúty, ktoré sú voliteľné. Ich zoznam nájdete v dokumentácii HTML štandardu, ktorý spravuje asociácia WHATWG. Viac tu (anglicky).
Zadaním napr. <a href="https://www.vas-eshop.domena/" target="_blank">Ukážkový odkaz</a> sa na stránke zobrazí nasledujúci text:
Po kliknutí na neho sa v prehliadači otvorí nová karta so stránkou https://www.vas-eshop.domena/.
Z čoho sa skladá URL adresa odkazu?
Adresa URL webovej stránky, napr. http://www.upgates.sk/vyskusat-zadarmo, sa skladá z názvu domény (v tomto prípade www.upgates.sk) a cesty (/vyskusat-zadarmo).
Absolútna adresa
Tento typ adresy sa používa pre odkazy na externé stránky, ktoré sa nachádzajú mimo aktuálnej domény.
Príklad: Na webe https://www.upgates.sk je umiestnený odkaz na externú facebook stránku. V odkaze je zapísaná kompletná absolútna adresa "https://www.facebook.com/groups/upgates/".
Relatívna adresa
Relatívna adresa neobsahuje doménu. Odkazuje totiž na stránku, ktorá je umiestnená na rovnakej doméne ako je odkaz. Týmto spôsobom sa môžete odkazovať z jednej kategórie na druhú alebo z článku do produktu atď. Prehliadač si doménu pred relatívnu adresu dodá sám.
Príklad: Na hlavnej stránke https://www.upgates.sk je umiestnený odkaz na stránku https://www.upgates.sk/vyskusat-zadarmo. V odkaze bude zapísaná relatívna adresa "/vyskusat-zadarmo".
Prečo používať relatívne adresy?
Akonáhle budete s e-shopom prechádzať z testovacej verzie (umiestnenej na doméne upgates.com) na vašu vlastnú doménu, nebudete musieť upravovať všetky adresy v odkazoch v textovom obsahu.