Odkazy

Čím viac odkazov bude na váš e-shop smerovať, tým lepšie ho budú vyhľadávače hodnotiť a radiť v prirodzených výsledkoch vyhľadávania na predné miesta.

Jednou z možností, ako získať odkaz je jeho výmena s iným webom. Vymieňajte si odkazy s webmi, ktoré sú vysoko umiestnené vo výsledkoch vyhľadávania a sú tematicky príbuzné s vaším webom.

Umiestnenie odkazu

Podľa toho, či je pri odkaze vyplnený obrázok sa modul zobrazí:

  • na hlavnej stránke v sekcii Naši partneri (má ho vyplnený),
  • na konci e-shopu v pätičke (nemá ho vyplnený).

Naši partneri

Chcete sa pochváliť s kým spolupracujete, kto sú vaši dodávatelia alebo napr. aké technológie využívate? Pochváľte sa logami vašich partnerov na hlavnej stránke. 

Zobrazenie na e-shope

Nadpis Naši partneri je možné upraviť pomocou prekladov - značka Our partners. Viac tu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Obsah / Odkazy.
  2. Kliknite na tlačidlo + Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje. Hlavne vložte obrázok, vďaka ktorému sa odkaz zaradí do sekcie Naši partneri.
  4. Uložte.

Môže vás zaujímať

Do sekcie Môže vás zaujímať sa odkaz vloží vtedy, ak nemá vyplnený obrázok.

Zobrazenie na e-shope

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Obsah / Odkazy.
  2. Kliknite na tlačidlo + Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje. V prípade, že chcete vložiť tiež obrázok, zobrazí sa odkaz v sekcii Naši partneri.
  4. Uložte.

Ako písať odkazy?

Odkazy je možné zapisovať absolútne alebo relatívne. Vysvetlíme si rozdiel medzi týmito prístupmi a ktorý z nich radšej používať.

Z čoho sa skladá odkaz?

Odkaz sa vytvára párovým HTML tagom <a>. Medzi tagy sa vloží text, ktorý je potom viditeľný na stránke.

Tag <a> podporuje rôzne atribúty:

  • href="xxxxxxxxxx" - URL adresa odkazu. Ide o základný atribút, podľa ktorého internetový prehliadač po kliknutí na odkaz presmeruje na danú stránku.
  • target="xxxxxxxxxx" - tento atribút určuje, v ktorej karte internetového prehliadača sa odkaz otvorí. Najčastejšie sa používa hodnota target="_blank", ktorá zaistí otvorenie odkazu v novej karte prehliadača. Pokiaľ atribút vynecháte, tak sa odkaz otvorí v aktuálnej karte prehliadača.
  • a ďalšie atribúty, ktoré sú voliteľné. Ich zoznam nájdete v dokumentácii HTML štandardu, ktorý spravuje asociácia WHATWG. Viac tu (anglicky).

Zadaním napr. <a href="https://www.vas-eshop.domena/" target="_blank">Ukážkový odkaz</a> sa na stránke zobrazí nasledujúci text:

Ukážkový odkaz

Po kliknutí na neho sa v prehliadači otvorí nová karta so stránkou https://www.vas-eshop.domena/.

Z čoho sa skladá URL adresa odkazu?

Adresa URL webovej stránky, napr. http://www.upgates.sk/vyskusat-zadarmo, sa skladá z názvu domény (v tomto prípade www.upgates.sk) a cesty (/vyskusat-zadarmo).

Absolútna adresa

Tento typ adresy sa používa pre odkazy na externé stránky, ktoré sa nachádzajú mimo aktuálnej domény.

Príklad: Na webe https://www.upgates.sk je umiestnený odkaz na externú facebook stránku. V odkaze je zapísaná kompletná absolútna adresa "https://www.facebook.com/groups/upgates/".

Relatívna adresa

Relatívna adresa neobsahuje doménu. Odkazuje totiž na stránku, ktorá je umiestnená na rovnakej doméne ako je odkaz. Týmto spôsobom sa môžete odkazovať z jednej kategórie na druhú alebo z článku do produktu atď. Prehliadač si doménu pred relatívnu adresu dodá sám. 

Príklad: Na hlavnej stránke https://www.upgates.sk je umiestnený odkaz na stránku https://www.upgates.sk/vyskusat-zadarmo. V odkaze bude zapísaná relatívna adresa "/vyskusat-zadarmo".

Prečo používať relatívne adresy?

Akonáhle budete s e-shopom prechádzať z testovacej verzie (umiestnenej na doméne upgates.com) na vašu vlastnú doménu, nebudete musieť upravovať všetky adresy v odkazoch v textovom obsahu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora