Popis stránky

Na každú stránku e-shopu môžete pod hlavný nadpis vložiť text stránky.

Text by mal byť prínosný pre vašu cieľovú skupinu zákazníkov. Udrží zákazníkov na vašom e-shope. Na základe toho ho potom budú lepšie vnímať tiež vyhľadávacie roboty. Dávajte si pozor na duplicitný obsah alebo skopírovaný obsah z iných webov. Užívateľ síce nemusí na nič prísť, ale vyhľadávacie roboty všetko spoznajú.

Texty a nadpisy musia byť pútavé a musia cieliť na záujmy vášho publika. Zvýraznenie môže pomôcť čitateľom lepšie sa zorientovať. Odporúčame používať ho na kľúčové slová v texte. Samozrejme nesmiete zabudnúť na to, že článok by mal v ideálnom prípade obsahovať len jedno z vašich kľúčových slov a na to sa zameriavať. Návody, rady, tipy a recenzie sú pre e-shop asi tým najlepším obsahom, samozrejme vedľa katalógu produktov.

Prečo písať kvalitné texty?

Písaním textov si vždy získate tiež kladné body u vyhľadávačov, ktoré si v dnešnej dobe na kvalitný nekomerčný obsah veľmi potrpia. Okrem toho pravidelným vkladaním nových článkov zvyšujete z pohľadu zákazníkov svoju odbornosť, PR, a tým aj značku vašej firmy. Takéto budovanie dôvery vo vašej firme je dnes takmer nevyhnutné. 

Zákazníkom zároveň môžete odpovedať na mnoho otázok, ktoré by vám inak písali individuálne, čo môže byť z dlhodobého hľadiska nápor na zákaznícku podporu.

Spôsobom a atmosférou, ktorú v textoch používate presviedčate zákazníkov k nákupu, vyvolávate v nich náladu a chuť si produkt vyskúšať, kúpiť.

Možnosti vloženia textov

Sú dve možnosti, ako text stránky vyplniť:

  1. V administrácii v detaile konkrétnej položky v poli určenom pre popis. Napr. kategória, článok, aktualita alebo produkt majú svoj detail s poľom Dlhý popis. Ako je to v prípade produktu nájdete tu.
  2. Pokiaľ stránka detail nemá, napr. košík, doprava, účet zákazníka atď., vykonáva sa plnenie pomocou Prekladov (Obsah / Preklady). Viď nižšie.

Formátovanie textu

Text stránky je možné formátovať pomocou Textového editora (viac tu). Pri formátovaní je potrebné dbať na to, aby obsah bol správne zobrazený tiež v mobile a tablete, pretože váš e-shop je "responzívny". Preto si všetko dôkladne otestujte.

Z tohto ohľadu je problém s vykreslením tabuliek v mobile a tablete. Stĺpce sa totiž zúžia a ich obsah sa neprirodzene natiahne. Preto odporúčame tabuľky skôr nepoužívať.

Do popisu stránky môžete vložiť tiež obrázok, video alebo banner. Aj keď pre bannery je vhodnejší systém, ktorý je pre to priamo určený - viac tu.

Keď popis stránky neexistuje

Na systémových stránkach ako Košík, Môj účet atď. sa v administrácii nevyskytuje konkrétne pole s možnosťou úpravy popisu. Napriek tomu však je možné popis do stránky vložiť pomocou Prekladu (viac tu).

  1. Zobrazte si na e-shope stránku, do ktorej chcete vložiť text. Napr. stránka košíka. Nesmie ísť o stránku viď. bod 1, predchádzajúca kapitola.
  2. Otvorte jej zdrojový kód. To urobíte kliknutím na klávesy CTRL + U. Prípadne kliknite niekam na plochu stránky pravým tlačidlom myši (nesmie to byť odkaz) a v menu zvoľte "Zobraziť zdrojový kód stránky".
  3. V zdrojovom kóde vyhľadajte slovo"Translation:". Vyhľadávanie sa vykonáva pomocou kláves CTRL + F. 
  4. Na obrázku nižšie vidíte ukážku vyhľadaného kódu na stránke Košík.

  1. Skopírujte značku, ktorá sa nachádza za textom Translation:. V našom prípade to bude page-text-cart.
  2. V administrácii prejdite do sekcie Obsah / Preklady.
  3. Vytvorte nový preklad podľa návodu tu.
  4. Do poľa Značka vložte skopírované page-text-cart a nastavte Spôsob úpravy textu na S editorom textu (aby bolo možné text formátovať).
  5. Uložte všetko.
  6. V ďalšom kroku vyplňte text v prekladoch a skontrolujte, či sa všetko správne zobrazuje na vašom e-shope.
Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora