Skupiny zákazníkov
Rozdelenie zákazníkov do skupín slúži pre ľahšiu prácu s väčším množstvom údajov. Zo zákazníkov, ktorí pre vás majú nejakú spoločnú charakteristiku môžete vytvoriť skupinu. Tej následne môžete vytvoriť:
- Skupiny, ktorým zobrazíte určité stránky, produkty. Takže časť zákazníkov ich uvidí a časť nie (viac tu).
- Podľa skupín zákazníkov môžete rozosielať e-mailingové kampane. Napríklad tak môžete mať skupinu veľkoobchodných zákazníkov, ktorým zašlete iný newsletter ako koncovým zákazníkom.
- Skupine zákazníkov môžete nastaviť iný typ dopravy ako ostatným. Pokiaľ bude zákazník v tejto skupine, zobrazia sa mu len tie možnosti dopravy, ktoré sú pre skupinu povolené.
Skupine zákazníkov nie je možné priamo priradiť určitý typ platby. Požadované je však možné zaistiť cez nastavenie skupiny dopravy. Skupina dopravy bude mať nastavený požadovaný typ platby a bude sa zobrazovať len definovanej skupine zákazníkov.
Skupiny sú manuálny príznak pre zákazníka. Zobrazenie produktov je možné obmedziť len na skupiny, na cenníky sa toto nastavenie nevzťahuje. Skupiny môžete priradzovať importom alebo hromadnou úpravou v administrácii.
Zobrazenie v administrácii
Vytvorenie skupiny zákazníkov
V prvom rade je potrebné zákaznícku skupinu vytvoriť. Následne je možné do nej vložiť zákazníkov a kontakty (viac tu).
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Zákazníci / Skupiny zákazníkov.
- Kliknite na tlačidlo "Nová".
- Vyplňte názov skupiny.
- Uložte.
Priradenie zákazníka do skupiny
Pokiaľ máte skupiny už vytvorené, môžete do nich začať vkladať zákazníkov manuálnym alebo automatickým spôsobom.
1. Manuálne
- V menu administrácie zvoľte sekciu Zákazníci / Zoznam zákazníkov.
- Kliknite na požadovaného zákazníka.
- V oddiele Rozšírené kliknite na roztváraciu ponuku Skupina.
- Zaškrtnite požadovanú skupinu.
- Vykonané zmeny uložte.
2. Automatické
Týmto spôsobom je možné nastaviť automatické priradzovanie skupín novo registrovaným bežným zákazníkom alebo firmám (vyplnené firemné údaje v užívateľskom účte).
Postup v administrácii
- V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Zákazníci / Skupiny zákazníkov.
- Na stránke prejdite do oddielu Nastavenia.
- V poli Skupina novo registrovaného zákazníka zvoľte skupinu pre bežných zákazníkov. Prípadne si založte novú skupinu, viac tu.
- V poli Skupina novo registrovanej firmy zvoľte skupinu pre registrované firmy. Prípadne si založte novú skupinu, viac tu.
- Vykonané zmeny uložte.