Zákaznícky účet

Účet registrovaného zákazníka slúži pre uchovanie zákazníckych informácií. Vzniká tak, že zákazník vykoná registráciu alebo si objedná tovar a pritom založí zákaznícky účet. Registrovanému zákazníkovi je možné nastaviť zľavy, priradiť ho do skupín zákazníkov a podobne. V administrácii sa v zozname zákazníkov zobrazuje registrovaný zákazník čiernou ikonkou (viac tu). 

Zobrazenie na e-shope

Založenie zákazníckeho účtu

1. Pomocou registračného formulára na e-shope

Účet registrovaného zákazníka slúži pre uchovanie zákazníckych informácií. Vzniká tak, že zákazník vykoná registráciu alebo si objedná tovar a pri tom založí zákaznícky účet.

Formulár s údajmi, ktoré musí zákazník vyplniť, pokiaľ chce získať zákaznícky účet. Každú registráciu je nutné aktivovať, aby sa nestalo, že niekto vykoná registráciu na cudziu osobu. Aktiváciu účtu vykonáva zákazník tak, že klikne na aktivačný odkaz, ktorý mu bol zaslaný po registrácii na e-mail.

Postup na e-shope

  1. V hlavičke obchodu kliknete na položku Váš účet.
  2. Z roztváracej ponuky zvoľte Vytvoriť účet.
  3. Vyplňte požadované údaje.
  4. Kliknite uložiť.
  5. Na uvedený e-mail je vám automaticky zaslaná správa.
  6. Otvorte túto správu a kliknite na potvrdzovací odkaz.
  7. Týmto krokom ste aktivovali účet.

2. Pri objednaní na e-shope

Aby nemusel zákazník zložito vypĺňať registračný formulár, môže si založiť zákaznícky účet tiež v rámci objednania na e-shope. Údaje, ktoré zákazník už raz vyplnil vo formulári objednania sa prenesú do založeného účtu.

Zákazník musí len zaškrtnúť pole Vytvoriť zákaznícky účet v treťom kroku objednávkového procesu Dodacie údaje.

3. V administrácii

Viac tu.

Aktivácia zákazníckeho účtu v e-maile

Po založení účtu dorazí zákazníkovi automaticky generovaný systémový e-mail obsahujúci aktivačný odkaz. Až po jeho prekliku sa zákaznícky účet aktivuje. Je to tiež poistka, že zákaznícky účet nebol založený na cudzej e-mailovej adrese.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / E-maily / Systémové e-maily.
  2. Kliknite na šablónu Registrácia zákazníka.
  3. Kliknite na obsah správy pre jeho editáciu.
  4. Zmažte dynamický odkaz {$activation_link} na potvrdzovací kód.
  5. Upravte e-mail podľa potreby.
  6. Uložte.
  7. Ďalej je potrebné aktivovať účet v administrácii. Viac tu.

Zakázanie aktivácie účtu zákazníkom

Pokiaľ chcete, aby možnosť aktivácie zákazníka bola len na strane administrátora, zákazníkovi na e-mail aktivačný odkaz neposielajte. Administrátor potom sám rozhodne, či v detaile zákazníka zaškrtne aktiváciu účtu.

O tom, že sa zákazník registroval, príde informácia do modulu Správy (viac tu).

Aktivácia zákazníckeho účtu v administrácii

Pokiaľ chcete registráciu každého zákazníka schváliť sami, je potrebné zo systémového e-mailu odstrániť aktivačný kód. Tým zabránite aktivácii samotným zákazníkom. Aktiváciu potom vykonávate v administrácii nasledujúcim spôsobom.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Zákazníci / Zoznam zákazníkov.
  2. Kliknite na nového zákazníka, ktorý nie je aktívny (kurzíva a šedá farba).
  3. V oddiele Prihlasovacie údaje zaškrtnite pole Aktívne.
  4. Uložte.

Prihlásenie do zákazníckeho účtu

  1. V hlavičke e-shopu zákazník klikne na odkaz Váš účet.
  2. V rolovacom menu klikne na odkaz Prihlásiť.
  3. Otvorí sa vyskakovacie okno pre prihlásenie.
  4. Zákazník zadá svoje prihlasovacie údaje, ktoré mu boli poslané na jeho e-mail.
  5. Klikne na tlačidlo Prihlásiť.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora