Archívne produkty

Potrebujete produkt vyradiť z predaja? Nemažte ho! Jeho URL adresu ani nie je potrebné presmerovať na inú. Produkt ponechajte v ponuke, ale archivujte ho. Výhodou archivácie je, že aj po odstránení produktu z predaja o ňom zákazníci zistia potrebné informácie. Namiesto dostupnosti sa zákazníkom zobrazí informácia, že produkt už nie je v ponuke. Ďalej nestratíte URL adresu vyradeného produktu a v externých vyhľadávačoch bude stále figurovať na pôvodnej pozícii.

Upozornenie! Funkcia nemá vplyv na limit počtu produktov vo vami zakúpenom variante prenájmu. Archivované produkty sú stále vedené na e-shope a preto sa započítavajú do tohto celkového počtu.

Zobrazenie produktu

Kde sa produkt zobrazí?

  • Vo výsledkoch verejných vyhľadávačov ako google.com alebo seznam.cz.
  • Po zadaní konkrétnej URL adresy detailu produktu do prehliadača.

Kde sa produkt nezobrazí?

  • Vo výsledkoch fulltextového vyhľadávania na e-shope.
  • V zoznamoch produktov.

Zobrazenie na e-shope

Pridanie produktu do archivácie

Indexácia produktov pre fulltextové vyhľadávanie prebieha každú celú hodinu a každý deň o polnoci. Môže sa teda stať, že produkt archivujete a ešte je možné ho nejakú dobu vyhľadať. Alebo naopak pri zrušení archivácie sa začne zobrazovať vo vyhľadávaní až za hodinu.

Manuálne

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Produkty / Zoznam produktov.
  2. Vyberte produkt, pri ktorom chcete archiváciu nastaviť.
  3. Uistite sa, že ste v záložke Popis.
  4. Prejdite do oddielu Rozšírené.
  5. Zaškrtnite pole Archivovať.
  6. Uložte.

Hromadne

Archivácia každého produktu zvlášť môže byť časovo náročná. Hromadné úpravy produktov vám umožnia rýchlo archivovať väčšie množstvo položiek a priradiť k nim aj náhradný produkt. Viac tu.

Automaticky

Okrem manuálneho pridania môžete využiť funkciu automatickej archivácie produktov po vypredaní. Viac tu.

Náhradný produkt

Archiváciu produktu je možné následne rozšíriť o priradenie náhradného produktu, ktorý sa zobrazuje namiesto tlačidla Do košíka.

V rámci podpory predaja je vhodné pri archívnych produktoch nastaviť ich alternatívu. Zákazník, ktorý zistí, že sa jeho požadovaný produkt už nepredáva tak získa možnosť sa ľahko prekliknúť na napr. novší model produktu. Cieľom je tak udržať zákazníka.

Aby bolo možné nastaviť pri konkrétnom produkte náhradu, musí byť tento produkt nastavený ako archívny. Viac tu.

Postup v administrácii

  1. Prejdite do sekcie Produkty / Zoznam produktov.
  2. Otvorte konkrétny archívny produkt, pri ktorom potrebujete nastaviť jeho náhradu. Prípadne produkt najskôr archivujte. Viac tu.
  3. V detaile archívneho produktu prejdite do oddielu Rozšírené.
  4. Kliknite na riadok Náhradný produkt.
  5. Otvorí sa okno s ponukou produktov.
  6. Pri náhradnom produkte kliknite na tlačidlo Pridať.
  7. Vykonané zmeny uložte.



Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora