Stavy objednávok

Stavy objednávok slúžia pre lepšiu prehľadnosť a organizáciu vybavovania obchodných prípadov. Hodnota sa zobrazí tiež na e-shope v histórii objednávky v zákazníckom účte (viac tu).

  • Názov - Názov stavu objednávky, vrátane jazykových mutácii, ak ich máte.
  • Farba - Farba stavu objednávky
  • Automatické operácie - Automatické operácie, ktoré sa vykonajú pri nastavení stavu objednávky
  • Odoslať systémový email - Zoznam odchádzajúcich e-mailov a dokladov, ktoré sú viazané na konkrétny stav objednávky.
  • Odoslať SMS - Informácie o tom, či má byť odoslaná SMS.
  • Označiť ako vyriešené - Ak má byť objednávka nastavená ako vyriešená
  • Označiť ako zaplatené - Ak má byť objednávka nastavená ako zaplatená
  • Záložka pre vyfiltrovanie v zozname objednávok - Ponúkne filtráciu stavu v zozname objednávok

Stavy objednávok  sa delia na predvolené a vlastné, ktorých si môžete vytvoriť ľubovoľný počet.</p >

Východiskové stavy

Oranžovo podfarbené riadky v zozname.

  • Môžu sa nastaviť na základe konkrétnej udalosti v systéme. Napr. stav Prijatá sa nastaví po dokončení objednávky na e-shope. 
  • V systéme sa môžu vykonať udalosti na základe nastavenia určitého stavu. Napr. po nastavení stavu Storno sa vrátia príslušné položky objednávky späť na sklad.

Stavy po zaplatení platobnou bránou

Pri všetkých implementovaných platobných bránach dochádza k automatickej zmene stavu objednávky po zaplatení zákazníkom na stav Platba úspešná. Alternatívami sú Platba prebieha, Platba zlyhala a Platba zrušená. Ďalšiu možnosť východiskových stavov majú služby predaja na splátky alebo odložené platby. 

Vlastné stavy

Každý e-shop má množstvo vlastných logistických a obchodných procesov, na ktoré je naviazané odbavenie objednávky. Preto Upgates umožňuje vytvorenie ľubovoľného počtu vlastných stavov objednávok.

Nevytvárajte stav nový, pokiaľ podobný už existuje ako východiskový. Na východiskové stavy môžu byť totiž naviazané systémové udalosti. Napr. pokiaľ vytvoríte druhý stav Storno, nikdy automaticky nevráti položky v objednávke späť na sklad.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Stavy.
  2. Kliknite na tlačidlo Nový.
  3. Vyplňte požadované údaje, nastavte farbu a prípadne automatické operácie.
  4. Vykonané zmeny Uložte.

Naviazanie sys. e-mailu na stav objednávky

Pokiaľ chcete, aby sa pri zmene stavu objednávky zákazníkovi automaticky odoslala e-mailová správa, postupujte podľa návodu nižšie. Prednastavená šablóna systémového e-mailu vám ušetrí veľa práce. 

Systémový e-mail sa pošle vrátane všetkých príloh a dokumentov, ktoré mu nastavíte. Takto napr. môžete nastaviť, že pri zmene stavu objednávky na Odoslať faktúru sa pošle systémový e-mail Faktúra za objednávku, v ktorom bude priložený dokument Faktúra

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Stavy.
  2. Kliknite na stav, ktorý chcete upravovať alebo založte stav nový (viac tu).
  3. Zvoľte Systémový e-mail (viac tu), ktorý chcete odoslať zákazníkovi po zmene stavu objednávky alebo založte nový (viac tu)
  4. Vykonané zmeny Uložte.

Naviazanie SMS na stav objednávky

Na základe zmeny stavu objednávky je možné automaticky odoslať zákazníkovi SMS správu. Na to je potrebné mať aktivovanú marketingovú službu SMS. Viac tu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Stavy.
  2. Kliknite na stav, ktorý chcete nastaviť.
  3. Zvoľte SMS šablónu (viac tu), ktorú chcete odoslať zákazníkovi po zmene stavu objednávky alebo založte novú (viac tu).
  4. Vykonané zmeny Uložte.

Automatické označenie objednávky "Vyriešené"

Nastavenie ikony vyriešené na základe zmeny stavu objednávky. Viac tu.

Automatické označenie objednávky "Zaplatené"

Automatické zaškrtnutie poľa zaplatené na základe zmeny stavu objednávky. Viac tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora