Zvláštne zásielky

Systém umožňuje rozšírené možnosti nastavenia pre zvláštne zásielky. 

Doprava zadarmo na vybrané produkty

Pomocou skupiny dopravy je možné jednoducho vyriešiť situáciu, kedy chcete na vybrané produkty uplatniť dopravu zadarmo.

  1. Vytvoríte dopravu za 0 Kč bez obmedzení. Viac tu.
  2. Vytvoríte v nej skupinu dopravy s názvom napr. "Doprava zadarmo" . Viac tu.
  3. Skupinu priradíte tým produktom, ktoré chcete ponúkať s dopravou zadarmo. Viac tu.

Individuálna doprava

Pokiaľ existuje produkt, pri ktorom nedokážete jednoznačne stanoviť spôsob a cenu dopravy, priraďte mu individuálnu dopravu. To znamená, že počas procesu objednania v e-shope nebude doprava stanovená, ale zákazník bude následne vami kontaktovaný a spôsob dopravy s ním dohovoríte. Zákazník zatiaľ nedostane potvrdenie objednávky, ale bude mu zaslaný súhrn objednávky. Akonáhle budete so zákazníkom dohodnutí, pošlete mu klasické potvrdenie objednávky.

Riešenie individuálnej dopravy

  1. Zákazníkovi sa v košíku zobrazí ako jediná voľba individuálna doprava. Doprava ani platba nie je v tomto prípade konkrétne špecifikovaná a nacenená. Zákazník by mal byť oboznámený napr. v poznámke pri individuálnej doprave, že bude kontaktovaný a bude s ním doprava a platba doriešená telefonicky.
  2. Zákazník dokončí objednávku, ale namiesto toho, aby dostal potvrdenie objednávky, mu príde automaticky systémový e-mail súhrn objednávky. V ňom je povedané, že e-shop dostal súhrn objednávky a ohľadom doriešenia dopravy a platby bude zákazníka kontaktovať.
  3. Zákazník vidí v Zákazníckom účte na e-shope, v prehľade objednávok (viac tu) pri danej objednávke stav Nevybavená. Tento stav vidíte tiež v administrácii v detaile objednávky.
  4. Akonáhle sa so zákazníkom dohodnete ohľadom dopravy a platby, ručne tieto položky pridáte v administrácii e-shopu do objednávky. Viac tu.
  5. Následne zmeníte stav objednávky na Prijatá. Viac tu.
  6. Administrátor odošle z detailu objednávky zákazníkovi systémový e-mail s potvrdením objednávky. Prípadne sa tento systémový e-mail pošle automaticky na základe zmeny stavu objednávky (viac tu).

Nastavenie v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  2. Kliknite na položku Individuálna doprava.
  3. Vyplňte požadované údaje podľa nápovede v kategórii Doprava. Viac tu.
  4. Vykonané zmeny Uložte.

Kedy sa individuálna doprava zobrazí?

V košíku e-shopu v záložke Doprava a platba sa možnosť Individuálna doprava zobrazí za týchto okolností:

  • Do košíka bol pridaný produkt, ktorý má vyplnenú Skupinu dopravy Individuálna doprava. Nastavujete ju v detaile produktu v záložke Popis, oddiel Rozšírené. Viac tu.
  • V prípade konfliktu viacerých skupín dopravy. Viac tu.

Skupiny dopravy

Pri doprave máte možnosť nastaviť skupinu dopravy. Napr. skupina "krehké" bude označovať dopravy, ktoré sú určené pre krehké produkty. Po vložení produktu zaradeného do skupiny "krehké" sa v košíku zobrazí len ponuka dopravy, ktoré sú v danej skupine zahrnuté.

Tieto dopravy samozrejme musia spĺňať tiež všetky ďalšie obmedzenia vybraných dopráv ako je napríklad hmotnosť, krajina atď. Viac nájdete v nápovede tu.

Vytvorenie skupiny dopravy

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  2. Kliknite na dopravu, ktorú chcete priradiť do skupiny.
  3. Prejdite do oddielu Obmedzenia.
  4. V časti Skupina dopravy pomocou tlačidla "+ Nová" vytvoríte novú skupinu, ktorú bude možné použiť vo všetkých dopravách.
  5. Vyplňte názov skupiny.
  6. Kliknite na Uložiť.
  7. Uistite sa, že je novo vytvorená skupina zaškrtnutá. Tým sa doprava do skupiny zaradí.
  8. Uložte.

Priradenie produktu do skupiny dopravy

Po vytvorení skupiny dopravy je potrebné nastaviť, ktoré produkty do nej budú patriť. 

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Produkty / Zoznam produktov.
  2. Vyberte produkt, ktorý chcete pridať do skupiny.
  3. Uistite sa, či máte vybranú záložku Popis.
  4. Nabehnite nižšie do oddielu Rozšírené.
  5. Vyberte jednu z nastavených Skupín dopravy.
  6. Uložte.

Pokiaľ sa vám nezobrazuje doprava tak, ako má, skontrolujte si nastavenie podľa nápovede na obmedzenie dopravy tu.

Produkty zaradené do skupiny dopravy

V časti Skupina dopravy sa zobrazuje počet produktov, ktoré sú k nej priradené.

Kliknutím na toto číslo budete presmerovaní do zoznamu produktov, kde sa automaticky vyfiltrujú tieto produkty.

Konflikt viacerých skupín dopravy

Môže nastať situácia, kedy sa v košíku vyskytuje viacero produktov, ktoré majú nastavené rozdielne skupiny dopravy. Pokiaľ sa v týchto skupinách nevyskytuje prienik spoločnej dopravy, vzniká konflikt. Ten je potrebné vyriešiť tak, aby zákazník dostal relevantnú ponuku dopravy a pritom neodišiel bez objednania.

Konflikt dopravy môže nastať rovnako pri produktoch, z ktorých niektorý produkt nemá priradenú žiadnu skupinu dopravy. Potom sa vyhodnocujú len skupiny dopravy priradené pri zvyšných produktoch. Dopravy bez priradených skupín sú v takom prípade ignorované.

Riešenie konfliktu dopravy

  1. Namiesto prázdnej ponuky dopravy sa zobrazí individuálna doprava.
  2. Vyberie sa tá doprava, ktorá je najdrahšia a je zároveň zaradená do jednej zo skupín dopravy pri produktoch v košíku.
  3. Nastaví sa preferovaná skupina dopravy. Teda systém vyberie zo skupín dopravy (tie ktoré sú priradené pri produktoch v košíku) tú skupinu, ktorá je na najvyššej pozícii v zozname skupín dopravy. Preferencie stanovíte v detaile dopravy v oddiele Skupina dopravy pretiahnutím preferovanej skupiny dopravy na vyššiu pozíciu.

Postup v administrácii

  1. V menu administrácie zvoľte sekciu Nastavenia / Objednávky / Doprava.
  2. V oddiele Nastavenia kliknite na pole Konflikt skupiny dopravy.
  3. Vyplňte požadovanú možnosť.
  4. Uložte.

Zložitejšie nastavenia možností prepravy

V prípade, že potrebujete vo svojom e-shope nastaviť zložitejšie možnosti prepravy, na ktoré predvolené možnosti systému Upgates nestačia, môžete využiť niektorý z modulov našich partnerov. Našu aktuálnu ponuku nájdete tu.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora