Správa systému
Informácie o aktuálnej prevádzke datacentier nášho poskytovateľa cloud riešení Akamai nájdete nižšie v oddiele Regions. Prípadne môžete prejsť priamo na stránku https://status.linode.com
- EU-West (London) - pre servery s1, s3, s6.
- EU-Central (Frankfurt) - pre ostatné servery.
Aktuálna prevádzka serverov
Číslo serveru, na ktorom sa nachádza váš e-shop zistíte podľa návodu tu.
Označenie serveru | Status |
---|---|
s0 | v prevádzke |
s1 | v prevádzke |
s2 | v prevádzke |
s3 | v prevádzke |
s4 | v prevádzke |
s5 | v prevádzke |
s6 | v prevádzke |
s7 | v prevádzke |
s8 | v prevádzke |
s9 | v prevádzke |
s10 | v prevádzke |
s11 | v prevádzke |
s12 | v prevádzke |
s13 | v prevádzke |
s14 | v prevádzke |
s15 | v prevádzke |
s16 | v prevádzke |
s17 | v prevádzke |
s18 | v prevádzke |
s19 | v prevádzke |
s20 | v prevádzke |
s21 | v prevádzke |
s22 | v prevádzke |
s23 | v prevádzke |
s24 | v prevádzke |
s25 | v prevádzke |
s26 | v prevádzke |
s27 | v prevádzke |
s28 | v prevádzke |
s29 | v prevádzke |
s30 | v prevádzke |
s31 | v prevádzke |
s50 | v prevádzke |
s51 | v prevádzke |
s52 | v prevádzke |
s53 | v prevádzke |
s54 | v prevádzke |
s55 | v prevádzke |
Pravidelná denná údržba
V dobe od 0:00 do 4:00 hodín, kedy e-shop nie je v špičke, prebiehajú nasledujúce udalosti, ktoré za určitých okolností môžu zapríčiniť mierne a krátkodobé spomalenie chodu servera.
- Bežná každodenná údržba databáz na serveri.
- Vytváranie automatických záloh údajov pre prípad technických problémov (viac tu).
- Vykonávanie pravidelných importov údajov, ktoré prebiehajú raz denne (viac tu).
Plánovaná náhodná údržba
Samotný systém Upgates je potrebné z času na čas aktualizovať a modernizovať. S dostatočným predstihom naplánujeme nevyhnutnú odstávku na rannú hodinu, kedy nie je predaj na e-shope významný.
Technická podpora vás bude o obmedzení informovať na e-mail majiteľa a technika s dostatočným časovým predstihom, aby ste si v danú dobu napr. vypli reklamné kampane. Tieto emailové adresy si vypĺňate v sekcii Môj účet / Peňaženka a finalizácia.
Výpadok e-shopu
Počas prevádzky e-shopu môže vo výnimočných situáciách dôjsť k výpadku jeho dostupnosti, napr. z týchto dôvodov:
- DDoS útok (viac tu),
- Vysoká návštevnosť na e-shope (nad obvyklým priemerom).
Zobrazenie na e-shope
V takom prípade uvidíte namiesto e-shopu túto chybovú stránku:
Vyťaženie v dôsledku návštevnosti
Pokiaľ majiteľ e-shopu plánuje spustiť rozsiahlu reklamnú kampaň (televízie, portály s vysokou návštevnosťou atď.), je vhodné nás o tom informovať 72 hodín dopredu. Riešením obvykle býva presun e-shopu na samostatný server (viac tu).
V prípade, že dôjde k enormnému vyťaženiu na štandardnom hostingu a budú tým ohrozené ostatné e-shopy na serveri, budeme musieť váš e-shop v súlade s obchodnými podmienkami vypnúť. Viac tu.
Pozor! Navýšenie kapacity je obmedzené možnosťou servera (max. 32 jadier). Vždy vás budeme v tikete informovať dopredu, aké možnosti, pre vami chystanú kampaň, dokážeme poskytnúť.
Prechod na samostatný server
E-shop môžeme presunúť na samostatný server, ktorý ponúkne lepšie možnosti pre zvládnutie náporu nakupujúcich. Majiteľovi e-shopu spracujeme individuálnu ponuku na prevádzku serveru so zvýšenou kapacitou. Odporučíme najvhodnejší podľa našich doterajších skúseností. Náklady na server si hradí zákazník v plnej výške sám.
Obdobné odporúčanie dáme zákazníkovi v prípade prirodzeného rastu e-shopu, kedy je vhodné prejsť na vlastný server.
Migrácia e-shopu na samostatný server
Po odsúhlasení individuálnej ponuky na samostatný server si dohodneme migráciu e-shopu mimo špičky. Vo väčšine prípadov môže migrácia prebehnúť do 2-3 pracovných dní, v čase od polnoci do 7 hodín ráno. Súčasťou tohto procesu je tiež nutnosť zmeniť DNS záznamy pri doméne.
V priebehu migrácie dôjde k výpadkom e-shopu. Konečná suma za migráciu je spoplatnená podľa hodinovej sadzby práce (viď cenník) a zložitosti presunu (typicky 2-5 hodín).
V prípade ďalšieho veľkého rastu e-shopu je možné, že postupom času bude potrebné znova navýšiť kapacitu servera.
Technické problémy
Pokiaľ dôjde k technickým problémom na našej strane, využite niektorú z možností kontaktovania technickej podpory. Viac tu.
Hosting
Pre správu vášho e-shopu nepotrebujete kupovať žiadny dodatočný hosting. Pokiaľ prechádzate na Upgates a už nejaký hosting používate (napr. na ňom prevádzkujete svoje open source riešenia), môžete ho po prechode prestať platiť. Všetka prevádzka, optimalizácia a servis serverov je v cene mesačného prenájmu a rieši ich technická podpora Upgates.
Ako zistiť aktuálnu verziu systému?
Aktuálnu verziu systému Upgates môžete zistiť vo svojej adminsitrácii alebo na stránke s prihlásením.
Zobrazenie na prihlásenie
Zobrazenie v administrácii
V pätičke každej stránky v administrácii nájdete copyright spolu s číslom verzie