Správa systému
Informácie o aktuálnej prevádzke datacentier nášho poskytovateľa cloud riešení Akamai nájdete nižšie v oddiele Regions. Prípadne môžete prejsť priamo na stránku https://status.linode.com
- EU-West (London) - pre servery s1, s3, s6.
- EU-Central (Frankfurt) - pre ostatné servery.
Pravidelná denná údržba
V dobe od 0:00 do 4:00 hodín, kedy e-shop nie je v špičke, prebiehajú nasledujúce udalosti, ktoré za určitých okolností môžu zapríčiniť mierne a krátkodobé spomalenie chodu servera.
- Bežná každodenná údržba databáz na serveri.
- Vytváranie automatických záloh údajov pre prípad technických problémov (viac tu).
- Vykonávanie pravidelných importov údajov, ktoré prebiehajú raz denne (viac tu).
Plánovaná náhodná údržba
Samotný systém Upgates je potrebné z času na čas aktualizovať a modernizovať. S dostatočným predstihom naplánujeme nevyhnutnú odstávku na rannú hodinu, kedy nie je predaj na e-shope významný.
Technická podpora vás bude o obmedzení informovať na e-mail majiteľa a technika s dostatočným časovým predstihom, aby ste si v danú dobu napr. vypli reklamné kampane. Tieto emailové adresy si vypĺňate v sekcii Môj účet / Peňaženka a finalizácia.
Výpadok e-shopu
Počas prevádzky e-shopu môže vo výnimočných situáciách dôjsť k výpadku jeho dostupnosti, napr. z týchto dôvodov:
- DDoS útok (viac tu),
- Vysoká návštevnosť na e-shope (nad obvyklým priemerom).
Zobrazenie na e-shope
V takom prípade uvidíte namiesto e-shopu túto chybovú stránku:

Vyťaženie v dôsledku návštevnosti
Pokiaľ majiteľ e-shopu plánuje spustiť rozsiahlu reklamnú kampaň (televízie, portály s vysokou návštevnosťou atď.), má majiteľ e-shopu povinnosť o tomto zámere Upgates informovať formou ticketu v systéme zákazníckej podpory minimálne 5 pracovných dní vopred. Riešim vysoké návštevnosti e-shopu môže byť presun e-shopu na samostatný server. Tento krok nie je garanciou bezchybnej funkčnosti e-shopu pri enormnom vyťažení, avšak znamená zvýšenie pravdepodobnosti, že enormné zaťaženie e-shopu prebehne bez problémov alebo výpadkov servera. (viac tu).
V prípade, že dôjde k enormnému vyťaženiu na štandardnom hostingu a budú tým ohrozené ostatné e-shopy na serveri, budeme musieť váš e-shop v súlade s obchodnými podmienkami vypnúť. Viac tu.
Pozor! Navýšenie kapacity je obmedzené možnosťou servera (max. 32 jadier). Vždy vás budeme v tikete informovať dopredu, aké možnosti, pre vami chystanú kampaň, dokážeme poskytnúť.
Prechod na samostatný server
E-shop môžeme presunúť na samostatný server, ktorý ponúkne lepšie možnosti na zvládnutie náporu nakupujúcich. Služba presunu na vlastný server je vždy spoplatnená, a to buď v rámci Tarifu Exclusive, alebo v rámci aktuálnej individuálnej ponuky. Zároveň platí minimálna výpovedná lehota služby v dĺžke troch mesiacov (podrobne viď tu)
Obdobné odporúčanie dáme zákazníkovi v prípade prirodzeného rastu e-shopu, kedy je vhodné prejsť na vlastný server.
Migrácia e-shopu na samostatný server
Po odsúhlasení individuálnej ponuky na samostatný server si dohodneme migráciu e-shopu mimo špičky. Vo väčšine prípadov môže migrácia prebehnúť do 2-3 pracovných dní, v čase od polnoci do 7 hodín ráno. Súčasťou tohto procesu je tiež nutnosť zmeniť DNS záznamy pri doméne.
V priebehu migrácie dôjde k výpadkom e-shopu. Konečná suma za migráciu je spoplatnená podľa hodinovej sadzby práce (viď cenník) a zložitosti presunu (typicky 2-5 hodín).
V prípade ďalšieho veľkého rastu e-shopu je možné, že postupom času bude potrebné znova navýšiť kapacitu servera.
Technické problémy
Pokiaľ dôjde k technickým problémom na našej strane, využite niektorú z možností kontaktovania technickej podpory. Viac tu.
Hosting
Pre správu vášho e-shopu nepotrebujete kupovať žiadny dodatočný hosting. Pokiaľ prechádzate na Upgates a už nejaký hosting používate (napr. na ňom prevádzkujete svoje open source riešenia), môžete ho po prechode prestať platiť. Všetka prevádzka, optimalizácia a servis serverov je v cene mesačného prenájmu a rieši ich technická podpora Upgates.
Ako zistiť aktuálnu verziu systému?
Aktuálnu verziu systému Upgates môžete zistiť vo svojej adminsitrácii alebo na stránke s prihlásením.
Zobrazenie na prihlásenie

Zobrazenie v administrácii
V pätičke každej stránky v administrácii nájdete copyright spolu s číslom verzie
