Správa systému

Informácie o aktuálnej prevádzke datacentier nášho poskytovateľa cloud riešení Akamai nájdete nižšie v oddiele Regions. Prípadne môžete prejsť priamo na stránku https://status.linode.com

  • EU-West (London) - pre servery s1, s3, s6.
  • EU-Central (Frankfurt) - pre ostatné servery.

Pravidelná denná údržba

V dobe od 0:00 do 4:00 hodín, kedy e-shop nie je v špičke, prebiehajú nasledujúce udalosti, ktoré za určitých okolností môžu zapríčiniť mierne a krátkodobé spomalenie chodu servera.

  • Bežná každodenná údržba databáz na serveri.
  • Vytváranie automatických záloh údajov pre prípad technických problémov (viac tu). 
  • Vykonávanie pravidelných importov údajov, ktoré prebiehajú raz denne (viac tu).

Plánovaná náhodná údržba

Samotný systém Upgates je potrebné z času na čas aktualizovať a modernizovať. S dostatočným predstihom naplánujeme nevyhnutnú odstávku na rannú hodinu, kedy nie je predaj na e-shope významný.

Technická podpora vás bude o obmedzení informovať na e-mail majiteľa a technika s dostatočným časovým predstihom, aby ste si v danú dobu napr. vypli reklamné kampane. Tieto emailové adresy si vypĺňate v sekcii Môj účet / Peňaženka a finalizácia.

Výpadok e-shopu

Počas prevádzky e-shopu môže vo výnimočných situáciách dôjsť k výpadku jeho dostupnosti, napr. z týchto dôvodov:

  • DDoS útok (viac tu),
  • Vysoká návštevnosť na e-shope (nad obvyklým priemerom).

Zobrazenie na e-shope

V takom prípade uvidíte namiesto e-shopu túto chybovú stránku:

Vyťaženie v dôsledku návštevnosti

Pokiaľ majiteľ e-shopu plánuje spustiť rozsiahlu reklamnú kampaň (televízie, portály s vysokou návštevnosťou atď.), má majiteľ e-shopu povinnosť o tomto zámere Upgates informovať formou ticketu v systéme zákazníckej podpory minimálne 5 pracovných dní vopred. Riešim vysoké návštevnosti e-shopu môže byť presun e-shopu na samostatný server. Tento krok nie je garanciou bezchybnej funkčnosti e-shopu pri enormnom vyťažení, avšak znamená zvýšenie pravdepodobnosti, že enormné zaťaženie e-shopu prebehne bez problémov alebo výpadkov servera. (viac tu).

V prípade, že dôjde k enormnému vyťaženiu na štandardnom hostingu a budú tým ohrozené ostatné e-shopy na serveri, budeme musieť váš e-shop v súlade s obchodnými podmienkami vypnúť. Viac tu.

Pozor! Navýšenie kapacity je obmedzené možnosťou servera (max. 32 jadier). Vždy vás budeme v tikete informovať dopredu, aké možnosti, pre vami chystanú kampaň, dokážeme poskytnúť.

Prechod na samostatný server

E-shop môžeme presunúť na samostatný server, ktorý ponúkne lepšie možnosti na zvládnutie náporu nakupujúcich. Služba presunu na vlastný server je vždy spoplatnená, a to buď v rámci Tarifu Exclusive, alebo v rámci aktuálnej individuálnej ponuky. Zároveň platí minimálna výpovedná lehota služby v dĺžke troch mesiacov (podrobne viď tu)

Obdobné odporúčanie dáme zákazníkovi v prípade prirodzeného rastu e-shopu, kedy je vhodné prejsť na vlastný server.

Migrácia e-shopu na samostatný server

Po odsúhlasení individuálnej ponuky na samostatný server si dohodneme migráciu e-shopu mimo špičky. Vo väčšine prípadov môže migrácia prebehnúť do 2-3 pracovných dní, v čase od polnoci do 7 hodín ráno. Súčasťou tohto procesu je tiež nutnosť zmeniť DNS záznamy pri doméne.

V priebehu migrácie dôjde k výpadkom e-shopu. Konečná suma za migráciu je spoplatnená podľa hodinovej sadzby práce (viď cenník) a zložitosti presunu (typicky 2-5 hodín).

V prípade ďalšieho veľkého rastu e-shopu je možné, že postupom času bude potrebné znova navýšiť kapacitu servera.

Technické problémy

Pokiaľ dôjde k technickým problémom na našej strane, využite niektorú z možností kontaktovania technickej podpory. Viac tu.

Hosting

Pre správu vášho e-shopu nepotrebujete kupovať žiadny dodatočný hosting. Pokiaľ prechádzate na Upgates a už nejaký hosting používate (napr. na ňom prevádzkujete svoje open source riešenia), môžete ho po prechode prestať platiť. Všetka prevádzka, optimalizácia a servis serverov je v cene mesačného prenájmu a rieši ich technická podpora Upgates.

Ako zistiť aktuálnu verziu systému?

Aktuálnu verziu systému Upgates môžete zistiť vo svojej adminsitrácii alebo na stránke s prihlásením.

Zobrazenie na prihlásenie

Zobrazenie v administrácii

V pätičke každej stránky v administrácii nájdete copyright spolu s číslom verzie

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook Forum

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému Upgates.

Přejít do fóra

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora