Správa systému

Informácie o aktuálnej prevádzke datacentier nášho poskytovateľa cloud riešení Akamai nájdete nižšie v oddiele Regions. Prípadne môžete prejsť priamo na stránku https://status.linode.com

  • EU-West (London) - pre servery s1, s3, s6.
  • EU-Central (Frankfurt) - pre ostatné servery.

Aktuálna prevádzka serverov

Číslo serveru, na ktorom sa nachádza váš e-shop zistíte podľa návodu tu.

Označenie serveru Status
s0 v prevádzke
s1 v prevádzke
s2 v prevádzke
s3 v prevádzke
s4 v prevádzke
s5 v prevádzke
s6 v prevádzke
s7 v prevádzke
s8 v prevádzke
s9 v prevádzke
s10 v prevádzke
s11 v prevádzke
s12 v prevádzke
s13 v prevádzke
s14 v prevádzke
s15 v prevádzke
s16 v prevádzke
s17 v prevádzke
s18 v prevádzke
s19 v prevádzke
s20 v prevádzke
s21 v prevádzke
s22 v prevádzke
s23 v prevádzke
s24 v prevádzke
s25 v prevádzke
s26 v prevádzke
s27 v prevádzke
s28 v prevádzke
s29 v prevádzke
s30 v prevádzke
s31 v prevádzke
s50 v prevádzke
s51 v prevádzke
s52 v prevádzke
s53 v prevádzke
s54 v prevádzke
s55 v prevádzke

Pravidelná denná údržba

V dobe od 0:00 do 4:00 hodín, kedy e-shop nie je v špičke, prebiehajú nasledujúce udalosti, ktoré za určitých okolností môžu zapríčiniť mierne a krátkodobé spomalenie chodu servera.

  • Bežná každodenná údržba databáz na serveri.
  • Vytváranie automatických záloh údajov pre prípad technických problémov (viac tu). 
  • Vykonávanie pravidelných importov údajov, ktoré prebiehajú raz denne (viac tu).

Plánovaná náhodná údržba

Samotný systém Upgates je potrebné z času na čas aktualizovať a modernizovať. S dostatočným predstihom naplánujeme nevyhnutnú odstávku na rannú hodinu, kedy nie je predaj na e-shope významný.

Technická podpora vás bude o obmedzení informovať na e-mail majiteľa a technika s dostatočným časovým predstihom, aby ste si v danú dobu napr. vypli reklamné kampane. Tieto emailové adresy si vypĺňate v sekcii Môj účet / Peňaženka a finalizácia.

Výpadok e-shopu

Počas prevádzky e-shopu môže vo výnimočných situáciách dôjsť k výpadku jeho dostupnosti, napr. z týchto dôvodov:

  • DDoS útok (viac tu),
  • Vysoká návštevnosť na e-shope (nad obvyklým priemerom).

Zobrazenie na e-shope

V takom prípade uvidíte namiesto e-shopu túto chybovú stránku:

Vyťaženie v dôsledku návštevnosti

Pokiaľ majiteľ e-shopu plánuje spustiť rozsiahlu reklamnú kampaň (televízie, portály s vysokou návštevnosťou atď.), je vhodné nás o tom informovať 72 hodín dopredu. Riešením obvykle býva presun e-shopu na samostatný server (viac tu).

V prípade, že dôjde k enormnému vyťaženiu na štandardnom hostingu a budú tým ohrozené ostatné e-shopy na serveri, budeme musieť váš e-shop v súlade s obchodnými podmienkami vypnúť. Viac tu.

Pozor! Navýšenie kapacity je obmedzené možnosťou servera (max. 32 jadier). Vždy vás budeme v tikete informovať dopredu, aké možnosti, pre vami chystanú kampaň, dokážeme poskytnúť.

Prechod na samostatný server

E-shop môžeme presunúť na samostatný server, ktorý ponúkne lepšie možnosti pre zvládnutie náporu nakupujúcich. Majiteľovi e-shopu spracujeme individuálnu ponuku na prevádzku serveru so zvýšenou kapacitou. Odporučíme najvhodnejší podľa našich doterajších skúseností. Náklady na server si hradí zákazník v plnej výške sám.

Obdobné odporúčanie dáme zákazníkovi v prípade prirodzeného rastu e-shopu, kedy je vhodné prejsť na vlastný server.

Migrácia e-shopu na samostatný server

Po odsúhlasení individuálnej ponuky na samostatný server si dohodneme migráciu e-shopu mimo špičky. Vo väčšine prípadov môže migrácia prebehnúť do 2-3 pracovných dní, v čase od polnoci do 7 hodín ráno. Súčasťou tohto procesu je tiež nutnosť zmeniť DNS záznamy pri doméne.

V priebehu migrácie dôjde k výpadkom e-shopu. Konečná suma za migráciu je spoplatnená podľa hodinovej sadzby práce (viď cenník) a zložitosti presunu (typicky 2-5 hodín).

V prípade ďalšieho veľkého rastu e-shopu je možné, že postupom času bude potrebné znova navýšiť kapacitu servera.

Technické problémy

Pokiaľ dôjde k technickým problémom na našej strane, využite niektorú z možností kontaktovania technickej podpory. Viac tu.

Hosting

Pre správu vášho e-shopu nepotrebujete kupovať žiadny dodatočný hosting. Pokiaľ prechádzate na Upgates a už nejaký hosting používate (napr. na ňom prevádzkujete svoje open source riešenia), môžete ho po prechode prestať platiť. Všetka prevádzka, optimalizácia a servis serverov je v cene mesačného prenájmu a rieši ich technická podpora Upgates.

Na tejto stránke

Další zdroje informací

Facebook poradna

Výměna zkušeností, rady a tipy mezi provozovateli e-shopů na systému UPgates.

Přejít do poradny

Akademie

Získejte znalosti od našich specialistů na marketing, obchod, právo a podnikání.

Přejít do akademie

Novinky z Blogu

Co nového jsme pro vás připravili nebo chystáme najdete na blogu.

Přejít do blogu

Nepodařilo se Vám najít tu správnou odpověď?

Kontaktujte naši technickou podporu, která je tu pro vás od pondělí do pátku 8:00 až 16:00 hod.

Zákaznická podpora