Pre veľa ľudí je teraz dôležité si svoj domov vylepšiť tak, aby sa v ňom cítili lepšie, hovorí Anna Majuková z IDYLO.cz

Predaj dekorácií a nábytku nielen do domácnosti. To je bezpochyby odvetvie, v ktorom nie je vôbec ľahké preraziť. Nadnárodné obchodné domy zameriavajúce sa na predaj mnohých druhov a typov bytových doplnkov tlačí ceny a nároky nakupujúcich dole. Rozhodne ale nie u všetkých. A práve preto je tu e-shop Anny Majukové, IDYLO.cz. Ten svojim zákazníkom ponúka nadčasový štýl bývania a bohatý výber originálnych doplnkov interiéru, ale aj exteriéru. Všetko je ladené do prírodného štýlu, ktorý vytvára z vašej domácnosti alebo záhrady harmonické miesto. Viac už nám ale v rozhovore povie priamo Anna Majuková.

idyla predáva predovšetkým dizajnové dekorácie do domácnosti, môžete nám na úvod prezradiť, ako ste sa k e-shopu s bytovými doplnkami dostala?

Nápad založiť obchod s dekoráciami som mala v hlave už dlhšiu dobu. Mám rada bytový dizajn a baví ma byť kreatívny, neustále niečo vymýšľam a skúšam. Čakala som len na vhodnú dobu. A tá vlastne prišla počas druhej materskej dovolenky. Mojím plánom bolo založiť malý e-shop s neokukaným doplnkami, primárne zameraný na originálne produkty a nové značky, ktoré na slovenskom trhu ešte nemajú veľké zastúpenie. Nie som ale vyhranená, čo sa značiek týka, ponúkam tovar od veľkých známych značiek na rovnakom mieste ako z lokálnych malých dielní.

Ako vyberáte produkty, ktoré následne ponúkate na e-shope?

Riadim sa vlastným pocitom. Nemám vyhranený štýl, hlavným kritériom je pre mňa nadčasovosť. Mám rada doplnky v neutrálnych zemitých farbách, vyrobené z prírodných materiálov, výrazné farby by ste u mňa moc nenašli. Mojou myslenú je ponúkať také doplnky, ktoré sa dajú ľubovoľne kombinovať a budú ľudí baviť aj za niekoľko rokov.

Zameriavate sa predovšetkým na štýlové doplnky zo Švédska a Holandska. To sú národy, ktoré si na bytový dizajn zrejme potrpia. Ako sú na tom Česi?

Áno, obvzlášť Škandinávia je starostlivosťou o svoje domovy preslávená a je veľkou inšpiráciou pre celý svet designu. Dánsky výraz ,, hygge "je synonymom pre pohodový prístup k životu spätý k útulným bývaním. Čo sa týka Holandska, to je moja srdcovka, zamilovala som si túto krajinu už počas štúdia na gymnáziu, kedy sme boli na týždennom pobyte na lodi, ktorú sme preplávali veľkú časť krajiny. Cit Holanďanov pre detail v bývanie je tiež úžasný. Myslím si, že Česi v starostlivosti o svoje domovy určite nezaháľa. Keď som vďaka idyla objavila českú instagramovou scénu o bytovom dizajne, nestačila som sa čudovať, koľko zapálených a veľmi talentovaných ľudí so zmyslom pre detail na nej pôsobí.

Vyrábate si niektoré produkty sami?

Priamo my nevyrábame, ale nechávame si niektoré produkty vyrábať na zákazku pre našu značku. Napríklad výrobky z dreva v malej českej dielni, to je veľmi príjemná spolupráca. A teraz chystám s kamarátkou minimalistickou kolekciu doplnkov z keramiky. Na výsledok sa veľmi teším.

Často sa hovorí o tom, že s tým, ako Česi minulý rok strávili predovšetkým doma, začali viac investovať do vlastného bývania. Pozorujete aj vy tento trend?

To úplne nedokážem posúdiť, ja som idyla spúšťala do prevádzky až počas prebiehajúcej coronavirové krízy, v novembri 2020. Ale myslím si, že pre veľa ľudí je teraz dôležité si svoj domov vylepšiť tak, aby sa v ňom cítili lepšie - predsa len je to teraz pre nás všetkých miesto, kde trávime väčšinu svojho času a je to jedna z dostupných možností, ako si aktuálne urobiť radosť.

Ako ste spokojní s riešením od Upgates?

Som veľmi spokojná. Priznám sa, že počas plánovania a pripravovania e-shopu som skúšala rôzne platformy, aby som mala porovnanie. Upgates u mňa zvíťazila nielen preto, že je úplne intuitívne, ale mal aj najzaujímavejšie a najprehľadnejšie grafické spracovanie.

Podelíte sa s nami na záver o plány do budúcna?

idyla pôvodne mal byť úplne malý projekt, s cieľom trochu mi zamestnať hlavu od materských povinnosťou. Popravde som vôbec nečakala taký ohlas a tak rýchly nárast v počte zákazníkov. Aktuálne robím idylu iba ja s manželom a občas je to naozaj časovo náročné. Napríklad teraz pred Veľkej noci, kedy sme dali deti spať a do pol jednej do rána sme len balili krabice. Určite do budúcna chcem pokračovať s rovnakou vášňou, akú vkladám do idylu teraz, snažiť sa objaviť ďalšie zaujímavé produkty, ktoré by som mohla ponúknuť. Chcela by som sa venovať aj vlastným návrhom originálnych doplnkov. Ale plánovať dlho dopredu nemám vo zvyku, uvidíme, čo budúcnosť prinesie. Dúfam, že nás všetkých čakajú veselší zajtrajšky.

Ďalší článok
Marek Duda z Retina: k vratkám a reklamáciám je potrebné postaviť sa čelom. Pozerajte sa na ne ako na obchodnú príležitosť