Som pyšná, keď vidím fotky spokojných detí a rodičov s našimi hračkami, hovorí Lucia Salen z e-shopu Chytrá Opička

Chytrá opička je obľúbený e-shop s hračkami pre deti. Blikajúce roboty na diaľkové ovládanie alebo detské notebooky tu ale nehľadajte. Naopak je Chytrá opička plná stavebníc, drevených autíčok alebo figúrok. Zakladateľka e-shopu Lucie Sälen si zakladá na tom, že predáva len vyskúšané hračky. Testovanie sortimentu e-shopu majú na starosti jej deti.

V odbore podnikáte od roku 2015. Čo vás viedlo k tomu začať predávať hračky pre deti a aké boli začiatky?

Chytrou opičku som založila, keď bolo dcére 4 roky a synovi 2. Predtým som pracovala ako obchodná analytik v medzinárodnej firme a už po narodení dcéry mi bolo jasné, že sa do práce len tak nevrátim. Skĺbiť totiž starostlivosť o deti a prácu, kam som musela dochádzať a potom tráviť ďalších 9 hodín, nešlo.

Stále som v hlave vymýšľala rôzne podnikateľské scenáre a nemohla nič vymyslieť. Potom to ale prišlo samo. Vždy som deťom vyberala netradičné hračky. Hračky, ktoré je rozvíja, sú drevené a tiež lahodí oku nám mamičkám. Hračky mali úspech aj u mojich kamarátok, tak som si jedného dňa povedala, prečo neskloubit spoločnú zábavu s prácou.

Oslovila som prvého dodávateľa hračiek. Bohužiaľ som sa stretla s odmietnutím, musela som ho dlho presviedčať o tom, že to myslím vážne a nechcem len nakúpiť hračky so zľavou pre moje deti.

Založila som jednoduchý eshop na iné platforme a čakala pred obrazovkou, až mi príde prvá objednávka. Tá ale neprišla veľmi dlho. Bolo mi jasné, že budem musieť začať robiť veľa aktivít, ktoré presvedčia zákazníkov, že práve na Chytré opičke nakúpia tie najlepšie hračky pre deti.

Začala som sa sociálnymi sieťami, investovala som do nich väčšinu svojho času a výsledky sa dostavili čoskoro. Všetky zarobené peniaze som investovala, až som sa dopracovala na spolupráci s marketingovou agentúrou.

 

V čom sa snažíte odlíšiť od konkurencie? A sledujete ju vôbec?

Zo začiatku sa priznám, že som konkurencii sledovala viac, ale zistila som, že mi to uberá čas na prácu. Snažím sa teda ísť svojou cestou a nepozerať sa na ostatných a učím sa hlavne od tých väčších a úspešných eshopov.

Na Chytré opičke nájdete hračky, ktoré máme naozaj vyskúšané. Každú hračku pred uvedením na eshop rozbalíme, vyskúšame. Od každej značky vyberáme naozaj len tie najlepšie. Koľkokrát sa stane, že výrobca vyrába úžasné puzzle, ale napríklad domčeky pre bábiky nie sú úplne dokonalé a tie do ponuky nezaradíme.

Základom sú pre nás vlastné skúsenosti s hračkami, vlastné fotky a popisky. Do chodu celého eshopu som zapojila všetky moje tri deti. S nadšením skúša nové hračky, listujú v katalógu dodávateľov a pomáhajú mi hračky vyberať.

Aké to vlastne je predávať hračky v dnešnej dobe smartfónov a tabletov?

Áno, nie je to ľahké. U nás doma sa snažíme túto techniku minimalizovať a práve aj na našom eshope a komunikačných kanáloch ukazujeme, ako trávime voľný čas my. Je fajn si spoločne ako rodina zložiť puzzle alebo sa radovať z toho, ako najmladší Danko nad nami vyhrá v detskej hre Prší

U nás na eshope teda nenájdete žiadne elektronické hračky, ale naopak hračky také, ktoré tak trochu prinútia rodičia si k deťom na chvíľu sadnú a spoločne si pohrať. A to som práve pyšná, keď vidím tie fotky spokojných detí, rodičov a majú pri tom hračku napríklad od Chytré opičky.

Všetci za sebou máme veľa zvláštny rok. Bol pre vás úspešný?

Eshop každý rok rastie a som za to neskutočne vďačná. Najviac rastie dopyt po vzdelávacích hračkách.

Tento rok sme sa snažili pomáhať rodičom, ktorí zostali s deťmi doma. Prinášali sme inšpiráciu, ako zabaviť deti doma, vznikla u nás tiež sekcia na stiahnutie, kde si rodičia môžu stiahnuť predlohy k tvoreniu pre deti a veľa rodičov inšpirujeme na sociálnych sieťach.

U Upgates ste už piaty rok. Ste s riešením spokojní, prípadne používali ste spočiatku iné?

Úplne na začiatku som využívala iné riešenie, hľadala som tú najlacnejšiu cestu. Dnes už viem, že to nebolo úplne najlepšie rozhodnutie, pretože prechod na nové riešenie nebol úplne najjednoduchšie a ušetrila by som viac peňazí, predsa len do pôvodného eshopu som vložila dosť peňažných prostriedkov na jeho vylepšenie.

Dnes som rada, že som sa rozhodla práve pre Upgates. Môžem povedať, že som s Upgates skoro od jeho začiatku a vidím, že sa na eshopové riešenie neustále pracuje. Každá aktualizácia systému prinesie niečo nové..

Ja som najviac ocenila možnosť vlastnej grafiky, môj eshop je na prvý pohľad iný ako ostatní. Mám tam nejaké špeciálne úpravy, ktoré by na pôvodnom riešení neboli možné. Zároveň mi vyhovuje ľahká administratíva a možnosť napojenia na rôzne externé programy.

Aké máte plány do budúcnosti?

Tento rok máme veľké plány. Uvedieme 3 nové značky na eshop, otvorili sme výdajné miesto pre zákazníkov a až situácia dovolí, otvoríme aj kamennú predajňu, ktorá už je v príprave.

Tiež uvedieme do predaja ďalšie 3 vlastné produkty, na ktorých už teraz pracujeme. Uviedli sme sériu puzzle s reálnymi obrázkami zvierat, v ktorej budeme pokračovať./p>

Nadviazali sme tiež na úspešnú spoluprácu z minulého roka, kedy sme sa spojili s obchodmi Pre malé dobrodruhov, Cleverminds a Zážitky a vytvorili spoloční projekt, ktorý nabáda rodiny s deťmi jazdiť na výlety do prírody. Vyvrcholením celej akcie bol let balónom. Tento rok budeme s aktivitou pokračovať, máme pripravený krásny Zápisník na výlety a s ním spojených veľa aktivít.

Na tvorbe a individuálnych úpravách grafiky projektu pracovala partnerská agentúra Sniper Design

E-shop Chytrá opička patrí medzi projekty s rozsiahlymi individuálnymi úpravami od štúdia Sniper Design. Chytré opičke náš dlhoročný partner pomáhal už v začiatkoch počas migrácie e-shopu z iného riešenia. Sniper Design sa podieľal tiež na grafických úpravách a technických vylepšeniach presne na mieru./p>

Ďalší článok
Využitie Messenger zákazníckeho chatu naplno. Nová spolupráca Upgates a ChatGo